Xtz 99 W12.18 Ice

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz 99 W12.18 Ice

Hei! Jeg er en 15 år gammel gutt som kjøper inn komponenter til mitt nye hjemmekino. Jeg er ute etter trøkk og dypbass. Altså en både musikk og film sub som tåler litt DB.

Har sett på XTZ 99 W12.18 ICE, og må si den ser fristende ut. Har hatt XTZ 10" subben før og vet XTZ leverer varene men sine norske Seas elementer og kraftige forsterkere. Men 10" ble for lite. Selv på mitt gutterom. Har mye erfaring med Cerwin Vega, og XLS 12 subben deres er høyt på ønskelista. Men XLS 12 subben mener jeg å huske de sa på HiFiKlubben at ikke gikk så altfor dypt. Noe som stemmer med hva som står om den på hjemmesia deres.

Er det noen som har erfaring med XTZ 99 W12.18 ICE? Vil denne spille tilsvarende høyt som CV subben og med dypere bass?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke like høyt vil jeg tro. Men endel dypere og fyldigere.

Kanskje SVS er noe for deg om du vil ha trøkk og dybde. Jeg personlig er ikke imponert over SVS. XTZ har jeg aldri hørt dessverre, men det finnes ikke så mye annet i den prisklassen.

Snus litt på Velodyne CHT. Kvalitet!

Geir Arne

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Ikke like høyt vil jeg tro. Men endel dypere og fyldigere.

Kanskje SVS er noe for deg om du vil ha trøkk og dybde. Jeg personlig er ikke imponert over SVS. XTZ har jeg aldri hørt dessverre, men det finnes ikke så mye annet i den prisklassen.

Snus litt på Velodyne CHT. Kvalitet!

Geir Arne
    Ønsker ikke bruke så mye penger på sub. Men er det noe Svs på brukten til ca 4000 ?

Newcomer CV-BASS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Ønsker ikke bruke så mye penger på sub. Men er det noe Svs på brukten til ca 4000 ?
    Sjekk på Finn og Avtorget.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-BASS
    Sjekk på Finn og Avtorget.
    Ser ingen. Men virker som den eneste SVS subben som passer min økonomi er en 10". Vil egentlig ha 12".

Men er det noen som har noe erfaring med XTZ subben?

Newcomer CV-BASS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen. Men virker som den eneste SVS subben som passer min økonomi er en 10". Vil egentlig ha 12".

Men er det noen som har noe erfaring med XTZ subben?
    Etter hva jeg har lest spiller SVS 10" rææva av XTZ 12".SVS spiller dypere og høyere.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-BASS
    Etter hva jeg har lest spiller SVS 10" rææva av XTZ 12".SVS spiller dypere og høyere.
    Hmm.. Det var jeg ikke klar over. Da ble den SVS 10" mye mer spennende =)

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Det var jeg ikke klar over. Da ble den SVS 10" mye mer spennende =)
    Ikke ta det en enkeltperson sier med go tro.
    jeg synes at XTZ w12-16 er mye enklere å integrere i rommet, da den har innebygget delefilter og to EQ'er. Spør du meg så spiller XTZ mye bedre enn PB10 på musikk, men til film er nok svs'en best.
    Dessuten koster SVS'en 1300kr mer.
    Vil tenke en W12.18 med sine 500 ice-watt kan være spennende

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en PB-10 spiller ræva av XTZ 12" er kanskje litt i overkant, men at SVSen er bedre er jeg enig i. Uansett hvilken du velger så er det lurt å bruke tid på kalibrering for å få mest/best mulig lyd ut av den.
    Men det kan være mer fart i den ICE varianten enn de tidligere XTZ-modellene, skal ikke se bort fra det.

Ang. SVS så kan du finne en og annen på brukten til en grei sum, men det er ikke så ofte de dukker opp.

Kan forresten legge til at en CV 12" sub ble erstattet av en SVS 10" på "gutterommet" her i huset, og det var som natt og dag, og nå er det to SVSer på plass der inne.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget er vanskelig. Men akkurat nå så heller det mest mot XTZ 99 W12,16 eller ICE. ICE koster mer og finner ingen på brukten. Så 12,16 er mest ideelt. Men kom gjerne med innvendinger om noen har kjensel til ICE subben =)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ICE sub'en til XTZ er helt ny så den finner du nok ikke på brukten.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=65448&cat=12
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=65083&cat=12

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 stk XTZ w12 pr dag, hadde ett stk i ca et år. Får det hadde jeg en Cerwin Vega 10". Kortversjon:
    1 stk XTZ spilte ringer rundt CV, selv om man tar høyde for at det er 10" vs 12". CV'n hadde verken headroom, eller dybbass.. kan ikke huske noe punch eller..
    Sist sommer kom det inn en til XTZ, og gikk fra å ha no begrenset headroom, og følelsen av at trykket "kom fra høyre" (sub'n sto ved siden av høyre front), til at bass-trykket kom som en vegg mot lytteposisjon. Det spiller langt mer uanstrengt og kontrollert, og i mitt lille rom gir de et bra bunndrag, selv om at det sikkert er mer å hente på kalibreringen (ting tar tid!). Henta både nr 1 og nr 2 over grensen for ca 3000 NOK pr stk.
    Den "lille" SVS'n har aldri vært noe alternativ grunnet størrelsen på den, og pris.

Lykke til uansett hva du går for.
    -mvh

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Monitor Audio sub da? Har et par MA RS-8 og er imponert over dypbassen og trøkke de gir. (ikke de jeg skal ha sub til). Noen som har noen meninger om MA subber?

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Da har jeg bestillt 2 stk. W12.18 ICE . Så skal dere få høre etterhvert hva disse duger til. Levering først i oktober så det blir litt ventetid:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende .

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xtz

Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Da har jeg bestillt 2 stk. W12.18 ICE . Så skal dere få høre etterhvert hva disse duger til. Levering først i oktober så det blir litt ventetid:-D

ja, har du fått de?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jada

De har kommet i hus.Hadde Xtz w.12.16 fra før men disse er i en annen liga føler jeg. Har riktignok ikke fått kalibrert ennå ,det blir gjort neste helg.

Førsteintrykket er at 12.18 ICE er hurtigere,mer musikalsk og går atskillig dyper enn 12.16. Og til den prisen kan jeg ikke skjønne annet enn at dette er en killer.

Se XTZ.se der ligger det linker til tester som er gjort,bla en tysk test som går skikkelig i dybden.

LØP OG KJØP er budskapen.........

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De har kommet i hus.Hadde Xtz w.12.16 fra før men disse er i en annen liga føler jeg. Har riktignok ikke fått kalibrert ennå ,det blir gjort neste helg.

Førsteintrykket er at 12.18 ICE er hurtigere,mer musikalsk og går atskillig dyper enn 12.16. Og til den prisen kan jeg ikke skjønne annet enn at dette er en killer.

Se XTZ.se der ligger det linker til tester som er gjort,bla en tysk test som går skikkelig i dybden.

LØP OG KJØP er budskapen.........
    Er så deilig når tyskerne tester produkter.. Da gås det igjennom i detalj!

Sitter og lurer på en 12.18 ICE selv, men ser at surround.no nå også selger en 12.16 ICE til 1000kr mindre.. så da er spørsmålet.. Hvilken? Ser ut til å være samme forsterkerytelse på dem i hvertfall.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noldowarrior
    Er så deilig når tyskerne tester produkter.. Da gås det igjennom i detalj!

Sitter og lurer på en 12.18 ICE selv, men ser at surround.no nå også selger en 12.16 ICE til 1000kr mindre.. så da er spørsmålet.. Hvilken? Ser ut til å være samme forsterkerytelse på dem i hvertfall.

Forskjellen er vel at 12.18ICE har større kassevolum,Peerless XXLS 12" element og annen tuning på portene.

Mener at "Hjemmekino" nr.4/11 også hadde en test av 12.18ICE.

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er vel at 12.18ICE har større kassevolum,Peerless XXLS 12" element og annen tuning på portene.

Mener at "Hjemmekino" nr.4/11 også hadde en test av 12.18ICE.
    Etter en prat med mannen på hentelageret endte jeg til slutt opp med den "vanlige" 12" testvinneren 99.12 til 4000, da jeg egentlig ikke har behov for en spesielt høyttspillende sub.. Meget realt gjort av han, han sa rett ut at jeg sannsynligvis ville få mer enn nok bass i mitt rom med en slik, og fikk rett!

Jeg er storfornøyd, den låter akkurat like dypt, kraftig og "hi-fi" som forventet, om ikke mer. Kvalitetsfølelsen er gedigen. Anbefaler trygt denne til folk med moderate romstørrelser. Her er det rommet, plassering og justering/kalibreringen som setter grensene, ikke subwooferen som kommer til kort.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •