Anlegg til lite rom - Forsterker og høytalere Til PC (Film og serier) og konsoll.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Stranden sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg til lite rom - Forsterker og høytalere Til PC (Film og serier) og konsoll.

Hei. Er student som så mange er og bor i en ettromsleilighet. Rommet er ca 20 kvm.

Har tenkt å kjøpe meg TV, men vil ha noe nytt lydanlegg også. Rommet er lite og det å spille virkelig høyt kan ikke gjøres i borettslaget.
    Det jeg lurer på da er om små høytalere er bedre? Jeg er ute etter klar og fin lyd. Det trenger ikke nødvendigvis være 5.1 heller, men kan godt være 2.1.

Har hørt mindre høytalere spiller bedre når volumet ikke kan være sykt høyt.

Har sett på disse: Komplett.no - Harman Kardon HKTS7 sort

Det er et bra tilbud og folk er generelt fornøyd med de. Men hvilken forsterker bør gå til de?
    Noen forslag? Kanskje noen stativhøytalere og en sub istedet for HKTs7?

EDIT: Har jo helt glemt å skrive at det skal brukes i samsvar med TV som er kobla opp mot konsoll og PC. Derfor bør man vel ha en hjemmekino receiver, da en stereoreceiver ikke har sånt?

Mange viser til store høytalere, men har hørt det er bedre med noen litt mindre som gir bedre lyd. Da må det i så fall kjøpes en sub også!

Beklager for å ikke skrive dette før.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort budsjett har du?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en god del penger, men vil ikke bruke for mye. Jeg tenker meg rundt 6 000, men kan strekke meg et stykke om det plutselig er et meget godt tilbud!

Jeg tenker nå på det settet der (HLT7S), men det kan jo være mulig å få tak i noen gode stativhøytalere som kan omgjøres til bakhøytalere til et fremtidig 5.1 set kanskje?

Men fin og god lyd er viktigere enn rå kraft her. Skal bruke de til Film, konsoll og serier streamet fra PCen. TVen er en Panasonic g20 om det har noe å si!

Edit:
    Har også sett på Komplett.no - Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver
    Men har hørt det er mye recievere som ikke passer sammen med noen høytalere.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke anbefale deg å gå for varianten du har listet opp, men derimot å ta en titt inn på følgende hjemmeside, der de har veldig bra produkter til en overkommelig pris
    Surround.no - Høyttaler spesialisten

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon pma510ae + Dali Lektor 1 er en god og økonomisk combo... å takkethvære elkjip så er den forsterkeren nesten halvvert i pris, mye lyd for pengene der

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt faktisk å titta litt på de Lektor høytalerne på hifiklubben ista. De er jo en mulighet å kjøpe. Kan jo også gå innom for å høre på de også.

Om jeg kjøper 2 slike bør jeg i så fall ha en sub også, og en reciever som passer til merket på høytalerne (vet ikke hvor viktig dette er).

Gulvhøytalere var det mange av på surround.no ser jeg, og pakkeløsninger. Det spørs om det blir overkill med store høytalere om det er veldig liten plass. Går jo an å høre med folk på butikken også, men jeg føler selgerne der vil selge uansett hva. Da blir det raskt ikke helt ærlige svar!

Er ganske grønn, men har prøvd å lest mest mulig opp. Takker for svar som er kommet hittil!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha dine prioritringer i orden. Du kan ikke få surround der spiller tilfredstillende i stereo til billig penge og kjøper du et system a la det du linket til tror jeg du angrer senere.
    Har du et lite rom hvor du vil ha kvalitetslyd i stereo bør du satse på høyttalere der passer ditt behov mht plasering.
    Kanakas sitt forslag er bra, men hold deg til en stereoforsterker.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker mye for svar, og beklager mye for at jeg var så uklar. Trodde jeg hadde skrevet inn at det skulle brukes i samsvar med konsoll og PC også!

Vil en hjemmekinoreceiver ikke greie å utnytte gode høytalere om den ikke er dyr?

Ser mange kjøper gulvstående høytalere og er fornøyd med de, men tenkte kanskje små høytalere gir bedre kvalitet selv om jeg skal bruke de til spill og film?

Kan jo liste opp disse som mulig kandidat som receiver:

Komplett.no - Yamaha RX-V465B hjemmekinoreceiver Yamaha RX-V465

Komplett.no - Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver Onkyo TX-SR607E

Men det er kanskje ikke vits å ha 7.2 om man skal maks ha 5.1 uansett.

Oppdaterte første post for å vise tydelig. Beklager for å villede! :-|

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •