Billig center og surround som er lett å selge videre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig center og surround som er lett å selge videre?

Jeg har solgt mitt gamle surroundoppsett (B&W DM 604 S3, 601, LCR 600), og kjøpt meg Monitor Audio GS60. Jeg skal bo på hybel et halvår til, og gidder ikke koste på store greiene for resten av høyttalerne i surroundoppsettet før jeg flytter tilbake til leiligheten min.

Saken er altså da at jeg trenger å kjøpe meg en center og to bakhøyttalere, som er enkle å selge videre om et halvt år. Ønsker derfor også noe som er billig, men som samtidig må være hørbare ved siden av MA GS60. Vanskelig å si et bestemt budsjett, men tenker rundt 2-3.000,-.

Noen tips til merker som ikke er så dyre, og som er populære på markedet ved videresalg?

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Jeg har solgt mitt gamle surroundoppsett (B&W DM 604 S3, 601, LCR 600), og kjøpt meg Monitor Audio GS60. Jeg skal bo på hybel et halvår til, og gidder ikke koste på store greiene for resten av høyttalerne i surroundoppsettet før jeg flytter tilbake til leiligheten min.

Saken er altså da at jeg trenger å kjøpe meg en center og to bakhøyttalere, som er enkle å selge videre om et halvt år. Ønsker derfor også noe som er billig, men som samtidig må være hørbare ved siden av MA GS60. Vanskelig å si et bestemt budsjett, men tenker rundt 2-3.000,-.

Noen tips til merker som ikke er så dyre, og som er populære på markedet ved videresalg?
    hva med dali concept center og concept 1?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kjørt uten center hadde jeg vært deg. En dårlig center ødelegger mer enn den hjelper!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går heller opp i pris enn å leve uten center. Men regner med jeg finner noen som er brukbare for den prisen. Jeg syns det hadde blitt et merkelig oppsett om jeg skulle stilt inn surrounden uten center, men med surroundhøyttalere.

Kanskje Dali ja. Ikke en personlig favoritt, men de er i hvert fall kjent ute blant folk.

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espen_rud
    hva med dali concept center og concept 1?
    1+

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Dali Concept modellene begynner vel å bli litt gamle? Hva med XTZ og PSB? Eller hva med Dynavoice.. disse ser jo interessante ut for oss som har dårlig plass.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående center-høyttaler har jeg funnet noen aktuelle alternativer. Tar i mot alle kommentarer med takk 8) Spesielt hvis dere vet hvilken som passer best sammen med lydsignaturen til Monitor Audio GS60.

Dynavoice Def. DC-5 er den nye og dyreste Dynavoice centeren.
    Dynavoice C-6 er den kraftigste centeren til Dynavoice, og passer bra hvis jeg skal kjøpe Challenger S-6 bak.
    System Audio SA510 blir vel egentlig regnet som en bedre høyttaler enn Dynavoice, men er litt skeptisk til kun 4,5" elementer.
    Dali Concept CT et kjent og stødig merke, men stusser litt på den oppgitte frekvensgangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Hadde kjørt uten center hadde jeg vært deg. En dårlig center ødelegger mer enn den hjelper!
    Helt enig.Synes du det blir merkelig før du har prøvd det?
    Har kjøpt MA GS 60 selv og hadde jeg ikke hatt råd til begge deler hadde jeg bare kjøpt bakkanaler.Klipsch RS 42 er på tilbud hos Hificenteret i Oslo.Taper neppe noe ved kjøp av de,og de er lettsolgte.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Helt enig.Synes du det blir merkelig før du har prøvd det?
    Har kjøpt MA GS 60 selv og hadde jeg ikke hatt råd til begge deler hadde jeg bare kjøpt bakkanaler.Klipsch RS 42 er på tilbud hos Hificenteret i Oslo.Taper neppe noe ved kjøp av de,og de er lettsolgte.
    Centeren har selvsagt en betydelig funksjon, ellers hadde den ikke vært der, var det jeg mente med "merkelig" lyd uten. Men jeg er enig at det også er negativt med en dårlig center. Trodde bare ikke at centere i 2000-kroners klassen var SÅ dårlige Men kanskje det er like greit å kjøre uten center. Er jo uansett bare midlertidig.

Bra pris på Klipsch om dagen ja, og som du sier er de nok lette å selge videre Har kun hørt på Klipsch-fronter, og syns horndiskanten er forferdelig. Dette har kanskje ikke like stor betydning som surroundhøyttaler, men er like vel litt skeptisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Centeren har selvsagt en betydelig funksjon, ellers hadde den ikke vært der, var det jeg mente med "merkelig" lyd uten. Men jeg er enig at det også er negativt med en dårlig center. Trodde bare ikke at centere i 2000-kroners klassen var SÅ dårlige Men kanskje det er like greit å kjøre uten center. Er jo uansett bare midlertidig.

Bra pris på Klipsch om dagen ja, og som du sier er de nok lette å selge videre Har kun hørt på Klipsch-fronter, og syns horndiskanten er forferdelig. Dette har kanskje ikke like stor betydning som surroundhøyttaler, men er like vel litt skeptisk.
    Jeg har kjørt med stereo i front på B&W-ene og det har fungert utmerket,også for de to som sitter litt på sida.
    Dynavoice har en mer hissig diskant enn Klipschene.Har hatt F6 i et PS3 rom og de var ikke akkurat behagelige.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun hørt på Klipsch-fronter, og syns horndiskanten er forferdelig.
    Var disse ferdig innspillt når du hørte dem? Jeg Har selv Klipsch og er meget fornøyd, litt smak og behag. Men når Klipsch er innspillt så låter dem ikke så skarpt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Var disse ferdig innspillt når du hørte dem? Jeg Har selv Klipsch og er meget fornøyd, litt smak og behag. Men når Klipsch er innspillt så låter dem ikke så skarpt.
    Ja, de var godt innspilt. Og jeg syns ikke diskanten var skarp, men uklar og diffus.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio Bronze og Silver Serien

Hei

Hvorfor ikke se videre på Monitor Audio?, Bronze eller Sllver serien, er ihvertfall samme merke og produsent. Bronze serien er ihvertfall meget rimlig.
    Og hvis dette bare skal være en rimlig og midlertidlig løsning så burde du kansje vurdere disse også?
    Bare en tanke....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Hvorfor ikke se videre på Monitor Audio?, Bronze eller Sllver serien, er ihvertfall samme merke og produsent. Bronze serien er ihvertfall meget rimlig.
    Og hvis dette bare skal være en rimlig og midlertidlig løsning så burde du kansje vurdere disse også?
    Bare en tanke....
    Jo, hvis jeg først skal opp i de prisene så er det nok like greit å kjøpe MA. Men tenkte egentlig på noe billigere, for har en del andre ting å bruke penger på framover. Samtidig så skal jeg kanskje skifte til noe annet enn Monitor Audio til høsten, og da er ikke MA-surround et like selvfølgelig valg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •