SVS pc12 NSD vs. SVS pc12 plus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS pc12 NSD vs. SVS pc12 plus

Har i dag pc12 NSD, men har fått tilbud om å bytte denne mot en pc 12 plus mot et lite mellomlegg.
    Vil dette være en oppgradering? Eller vil ikke forskjellen være merkbar/hørbar?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hvor mye mellomlegg ville jeg sagt..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plus'en er bedre på alle måter, så hvis du ikke må ut med så mye imellom så hadde jeg slått til.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,den skal nok være mye bedre.Har testa de i 2 forskjellige oppsett og i 2 forskjellige stuer.Den ene var PB 12 PLUS og den andre er den jeg har nå PC 12 NSD.Kalibrering må nok være svært viktig,for f.eks Focal SW 900 som har en 13" mørbanka PB 12-en når det kom til alt utenom dypbassen.
    Den var heller ikke sen om å lage ulyder når det ble slagbass.I følge L-Sound var den 100 % når de fikk den tilbake.Jeg hadde håpt at jeg hadde fått en feilvare.
    Bemerker til slutt at ingen av disse 3 er skikkelig kalibrert.Men PB-en og Focalen fikk romkorreksjon.Har prøvd med NSD-en,men der den stod kunne jeg ikke kompensere for de forskjellige frekvenssvingingene uten å måtte + på mye i dybbassen,som produktet ikke tåler.Nå flytter jeg og har flere plasseringsalternativ.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger fler innspill!
    Mellomlegget dreier seg om ca. 2500,-. Begge er kjøpt i mars, og begge fungerer som den skal. Disse to ble bestillt i samme bestilling fra lsound sammen med en kompis, men har desverre aldri hatt anledning til å høre hos han. Han har heller ikke gjort noe som helst ang. plassering/kalibrering, så vanskelig å bedømme.

Skjønner jo at plus'n er bedre. Spørsmålet er hvor mye bedre. Koster jo ca 3500,- mer enn NDS ny.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, jeg ville spart en del mer, solgt nsden og gått direkte til ultraen. OM du har plass til den. er det jeg selv gjorde

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Trenger fler innspill!
    Mellomlegget dreier seg om ca. 2500,-. Begge er kjøpt i mars, og begge fungerer som den skal. Disse to ble bestillt i samme bestilling fra lsound sammen med en kompis, men har desverre aldri hatt anledning til å høre hos han. Han har heller ikke gjort noe som helst ang. plassering/kalibrering, så vanskelig å bedømme.

Skjønner jo at plus'n er bedre. Spørsmålet er hvor mye bedre. Koster jo ca 3500,- mer enn NDS ny.
    2500 ja.Da hadde jeg slått til.Jeg var sikkert uheldig i mitt forrige oppsett.Du har jo flere innstillings-muligheter..jeg likte PB-en best som trykkammer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •