Hjelp! (samme lyd i alle høyttalere på en Onkyo TX-SR607)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! (samme lyd i alle høyttalere på en Onkyo TX-SR607)

Jeg har en onkyo tx sr607 reiciver. Har nå kun noen små sattelitt høyttalere fra LG. Det var kun reiciver og sub jeg hadde råd til nå. Men en ting jeg trenger hjelp til å finne ut av er at når jeg skulle se en film på tv her om dagen med surround så fikk jeg kun den samme lyden i alle 5 høyttalerene uansett hva jeg trykket på? Er det noe feil jeg gjør eller er det tvsendingen sin feil? Veldig irriterende å skulle se en bra film og så hører man de snakker bak deg. Har ikke rukket å teste dvd enda så vet ikke hvordan lyden blir der.
    Håper noen kan hjelpe meg med råd.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet!
    Du får sannsynligvis et stereosignal fra tuneren/tven og da sender receiveren lyden til alle høyttalerne hvis du ikke har spesifisert noe annet. Regner med at det står "all ch stereo" i displayet. Du må velge et surroundmodus for å simulere surround. Trykk på den knappen det står surround på på fjernkontrollen så kan du bla deg gjennom de forskjellige modiene. Ellers kan jeg anbefale deg å lese instruksjonsboka til receiveren. Der står alt greit forklart
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Hei og velkommen til forumet!
    Du får sannsynligvis et stereosignal fra tuneren/tven og da sender receiveren lyden til alle høyttalerne hvis du ikke har spesifisert noe annet. Regner med at det står "all ch stereo" i displayet. Du må velge et surroundmodus for å simulere surround. Trykk på den knappen det står surround på på fjernkontrollen så kan du bla deg gjennom de forskjellige modiene. Ellers kan jeg anbefale deg å lese instruksjonsboka til receiveren. Der står alt greit forklart
    Det stemmer det står all ch stereo i displayet, men jeg har ingen knapp på kontrollen som heter surround. Alt utstyr er koblet til reiciveren med hdmi kabler og fra reiciveren til tv. Klarer ikke finne noe svar på det problemet i boka. Der kan jeg kun finne hvilken knapp jeg trykker på for og justere lyd ved de forskjellige kildene jeg bruker, men får fremdeles ikke det til.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å trykke på "Movie/TV" under "Listening Mode" på fjernkontrollen da? Du må først trykke på "Receiver" under "Remote Mode" tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Har du prøvd å trykke på "Movie/TV" under "Listening Mode" på fjernkontrollen da? Du må først trykke på "Receiver" under "Remote Mode" tenker jeg.
    Ja det er der jeg trykker. Får da enten lyd fra bare de foran eller som sagt lik lyd i alle 5. Vet ikke hva annet jeg kan trykke på

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen andre som har noen tips? setter pris på alle svar

Newcomer victorystone sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du koblet spilleren til forsterkeren? Dersom du har koblet svart og rød rca mellom dem, vil du ikke få korrekt surround ut i høyttalerene. Du må ha koblet med enten coaxial, optisk eller hdmi mellom spiller og reciever for å få surround.

Når du har gjort dette kan du prøve å gå inn i innstillingene, og finne "preset mode" (eller noe sånt, tror det er nr 3,4, eller 5 i menyen på forsterkeren) for inngangen du bruker. Dersom du bruker inngangen DVD/BD trykker du deg videre inn på denne. Deretter går du ned til der det står dolby digital, blar mot høyre til det står dolby, og gjentar dette på følgende:

DTS - DTS
    DTS TrueHD - TrueHD
    Dolby Digital HD Master Audio - Master

DETTE GJELDER FORRESTEN KUN DERSOM SIGNALET SENDES SOM BITSTREAM TIL FORSTERKER. HAR DU PCM UT AV SPILLER ER MULTICHANNEL RIKTIG VALG.

Mulig jeg bomma litt på akkurat hva det står i menyen, men du bør skjønne tegninga når du ser det på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av victorystone
    Hvordan har du koblet spilleren til forsterkeren? Dersom du har koblet svart og rød rca mellom dem, vil du ikke få korrekt surround ut i høyttalerene. Du må ha koblet med enten coaxial, optisk eller hdmi mellom spiller og reciever for å få surround.

Når du har gjort dette kan du prøve å gå inn i innstillingene, og finne "preset mode" (eller noe sånt, tror det er nr 3,4, eller 5 i menyen på forsterkeren) for inngangen du bruker. Dersom du bruker inngangen DVD/BD trykker du deg videre inn på denne. Deretter går du ned til der det står dolby digital, blar mot høyre til det står dolby, og gjentar dette på følgende:

DTS - DTS
    DTS TrueHD - TrueHD
    Dolby Digital HD Master Audio - Master

DETTE GJELDER FORRESTEN KUN DERSOM SIGNALET SENDES SOM
    BITSTREAM TIL FORSTERKER. HAR DU PCM UT AV SPILLER ER MULTICHANNEL RIKTIG VALG.

Mulig jeg bomma litt på akkurat hva det står i menyen, men du bør skjønne tegninga når du ser det på skjermen.

Da har jeg fått det til. Takk for hjelpen. Skjønte det når jeg bladde litt i menyen, fant det også i boka som fulgte med, men trengte den starthjelpen. Hehe. Så takk igjen for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •