Problemer medlyden og Center høyt. på yamaha rx-v465!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer medlyden og Center høyt. på yamaha rx-v465!

Senteren er helt dø, bakhøyt. jobber særdeles lite og lyden høres ut som om det er ei "dyne" som sitter utenpå høytalerne. Høres altså ikke særlig pent ut. Dette får jeg når jeg kjører Yamahas movie programmer. Det merkelige er at når jeg kjører "7 ch stereo" så er lyden mye skarpere, har ikke samme "slør" over seg. Det kan da ikke være meningen at lyden skal bli sånn med movie programmene.
    Har og prøvd yamahas auto romkorreksjon, men det hjalp ingenting. Har og sjekket forskjellige instillinger, men kan godt hende at jeg har misforstått ett eller annet. Håper i alle fall det, for nå er jeg mildt sagt skuffet over lyden i den nye hjemmekinoen min!

Høytalere er:
    Dynavoice m-65 EX
    Dynavoice S-5
    Dynavoice C-5
    Gale sub 8"
    Noen andre med lignende problemer her eller som kan hjelpe meg å finne ut av hva jeg kan gjøre.

På forhånd takk for all hjelp

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å kjøre DD evt DTS? Kan være at dette heter Straight på din reciver. Hva bruker du som kilde? Hvis du bruker stereo signal som konverteres til 5.1 så vil lyden bli litt slapp....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har du prøvd å kjøre DD evt DTS? Kan være at dette heter Straight på din reciver. Hva bruker du som kilde? Hvis du bruker stereo signal som konverteres til 5.1 så vil lyden bli litt slapp....
    Bruker pc som kilde koblet via hdmi gjennom et Radeon H5870 grafikkort. Kortet støtter jo lyd helt opptil dts hd master så trodde ikke kilden skulle være noe problem. Men kan hende at det skal være en så flat lyd. Det jeg og biter meg merke i er at når Cinema modusene blir tatt i bruk så dempes volumet ganske kraftig sammenlignet med når forsterkeren står i 7ch enhanced eller 7ch stereo. forer bare på med informasjon her så kanskje noen kan komme med en løsning eller informasjon om det skal være sånn. Takk for svar bandit.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forresten en ting til. Det fins et eget alternativ der jeg kan velge dts som decoder, men da kutter lyden helt. Den må stå på auto for at det skal komme lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en blu-ray? Prøv å spille av den via pc da skal lyden ikke bli "flat". Laster du ned HD-ripp med HD lyd eller stereo? Prøv forskjellige innstillinger på PC.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har du en blu-ray? Prøv å spille av den via pc da skal lyden ikke bli "flat". Laster du ned HD-ripp med HD lyd eller stereo? Prøv forskjellige innstillinger på PC.
    Spiller stort sett av hd rips med dts lydspor. Har prøvd litt forskjellige instillinger på pcen. Har desverre ikke funnet noen lydinstillinger via ATI sine "options", kan hende at det er der det ligger.
    Som tidligere nevnt er lyden mye klarere i 7ch enhanced eller 7ch stereo. Det som jeg har merket nå er at bakhøytalerne jobber som forventet sammen med centeren da, mens frontene ikke jobber. Helt merkelig dette her. Vet ikke om dette sier noe mer om hva som kan være feilen men. Begynner å miste troen på at noe er galt, men heller at forsterkeren ikke passer sammen med høytalerne eller noe i den dur.
    Takk for svar atter en gang bandit!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •