Onkyo vs H/K Ups and Downs.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo vs H/K Ups and Downs.

så hvordan spiller de her mot hverandre?
    Hva er de flinke til/dårlige til?
    Strømsterk?
    flest watt for prisen?
    hvordan høres de ut mot hverandre?
    hva er anbefalt til hva?
    best allround?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, HK har generelt sett en mer amerikansk kraftig og litt mer kontroll i bunnen. De er også veldig strømsterke, blant de mest strømsterke på markedet. Jeg vet ikke hvordan HK gjør mot den nye serien til onkyo, men mange av HK's mellomprisede modeller gir veldig mye watt for pengene.

Jeg ville anbefalt HK til film, da jeg mener de er godt egnet for action filmer. Har eid HK i 3 år nå og mener at de er bedre på film enn på musikk. Dette er min rene subjektive mening etter en del erfaring med HK, noen andre opplever selvfølgelig deres receivere annerledes.

Til musikk ville jeg sett litt nermere på onkyo, da flere høyttalermerker liker å bli matchet med dette merke. I tilegg har onkyo sine receivere fra de billigste til de dyreste en enorm utstyrsliste. bare opp i 7500kr må du før du får en receiver med HMDI 1.4 som støtter 3D og nettverkstilkobling og masse mer. Utrolig mye for pengene, mener å si at i prisklassen fra 4-18k så er det veldig får som slår onkyo på akkurat dette. Det vil jeg si er den sterkeste siden til onkyo. De er heller ikke noe særlig strømsvake, de holder godt følge med HK, men vil tørre å påstå at HK drar det lengste strået når det gjelder watt for prisen.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper man en 7-kanals receiver hvis det er musikk som er bruksområdet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan godt det, kan foreksempel biampe og istenfor å koble bak kanalene til fronten(som er biamp) heller bare ha de koblet til bakhøytallere, så det blir 4 fronthøytallere

men hvem har sakt vi kun snakker om 7kanalsen her?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Kjøper man en 7-kanals receiver hvis det er musikk som er bruksområdet?
    nei egentlig ikke, da er det best med en stereoforsterker/integrert forsterker osv. Mange muligheter med 2 kanalers lyd. Man foretrekker færre kanaler til musikk, da en konstruksjon med 2 kanaler vier mer av alt til akkurat de to kanalene, og da som regel er konstruert for å spille musikk i stereo = som er 2 kanaler. Bedre kanalseparasjon er vel nøkkelordet.

greit å vite at det er FÅ receivere som kan biampe, noen av de mest kjente er vel Denon. Mens HK og en god del andre har ikke mulighet for dette. Noe som er veldig synd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    nei egentlig ikke, da er det best med en stereoforsterker/integrert forsterker osv. Mange muligheter med 2 kanalers lyd. Man foretrekker færre kanaler til musikk, da en konstruksjon med 2 kanaler vier mer av alt til akkurat de to kanalene, og da som regel er konstruert for å spille musikk i stereo = som er 2 kanaler. Bedre kanalseparasjon er vel nøkkelordet.
    og mer trøkk for prisen ;D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •