Bassen slår gjennom gulve

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bassen slår gjennom gulve

Hei
    Jeg har lagt subwooferen rett på betonggulvget og får stadige klager fra andre i blokka (bor i sokkel).

Jeg sier at dette er helt vanlig måte å gjøre det på, men må vel finne noe som isolerer.

Takknemluig for gode tips - vil ikke miste effekten

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor helle vil nok gjøre susen. Evt med spikes under hellen igjen

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller brukt Auralex Gramma under suben, dette vil gi en bortimot fullstendig akustisk isolasjon.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spikes vil nok hjelpe godt for naboene og er vel billigste løsning. Auralex-plata så forøvrig snasen ut, men passer kanskje ikke like godt inn i en stue? På den annen side så er det ikke sikkert WAF er en styrende faktor her

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sivebj
    Hei
    Jeg har lagt subwooferen rett på betonggulvget og får stadige klager fra andre i blokka (bor i sokkel).

Jeg sier at dette er helt vanlig måte å gjøre det på, men må vel finne noe som isolerer.

Bor selv øverst i ei murblokk og har subwoofer. Jeg prøvde ulike remedier,men det som absolutt fungerte best var noen vibrasjonsdempere ifra Clas Ohlson : Clas Ohlson Internettbutikk

Absolutt anbefalt !!

mvh
    CookieMonzta

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CookieMonzta
    Bor selv øverst i ei murblokk og har subwoofer. Jeg prøvde ulike remedier,men det som absolutt fungerte best var noen vibrasjonsdempere ifra Clas Ohlson : Clas Ohlson Internettbutikk

Absolutt anbefalt !!

mvh
    CookieMonzta
    Det var veldig billig! Jeg ville også sjekket ut Argon dempeføtter på Hifiklubben. (598,- for Heavy). Jeg bruker disse på mine IMFer (46kg transmisjonslinjer) - fungerer meget bra, ingen vibrasjoner selv på høy guffe.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke IMF er det?
    Jeg har prøvd Tema Isolator med godt resultat, disse kjøpes etter vekten på komponenten man skal bruke de til. Hadde IMF RSPM MK IV på sine originale 7,5 kgs føtter, dernest en treplate, Tema isolator under og der var stor forskjell på vibrasjoner i furugulvet.
    Valhalla Feet som selges på hifi klubben er ikke verdt 5 øre....
    Hvorfor skulle du miste effekten ved å isolere subwooferen? Jeg tror du misforstår dette med vibrasjoner....

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av sivebj
    Hei

Det synes meg at dere glemmer en ting: bass er lange toner....diskant er korte...og lange toner trenger plass.....derfor høres bassen fra naboen...og omvendt....så du kan sikkert isolere til du blir blå i trynet....men fysikkens lover gjelder fortsatt...og lange (bass)toner forplanter seg gjennom gulv, tak og vegger....
    men lykke til....
    Hva hører jeg på badet 5 meter fra min stue? Sub'en såklart :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det synes meg at dere glemmer en ting: bass er lange toner....diskant er korte...og lange toner trenger plass.....derfor høres bassen fra naboen...og omvendt....så du kan sikkert isolere til du blir blå i trynet....men fysikkens lover gjelder fortsatt...og lange (bass)toner forplanter seg gjennom gulv, tak og vegger....
    men lykke til....
    Hva hører jeg på badet 5 meter fra min stue? Sub'en såklart :-)

Den kan jeg skrive under på. Samme hvor jeg går i huset blir jeg forfulgt av brumming. Den høyere frekvensen har jeg klart å lukke inne i rommet.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hvilke IMF er det?
    Jeg har prøvd Tema Isolator med godt resultat, disse kjøpes etter vekten på komponenten man skal bruke de til. Hadde IMF RSPM MK IV på sine originale 7,5 kgs føtter, dernest en treplate, Tema isolator under og der var stor forskjell på vibrasjoner i furugulvet.
    Ikke så ulikt deg, Niels, jeg har RSPM MK IV på originalføtter, kryssfinerplate og Argon dempere mot parketten. Har hatt disse siden de var nye på åttitallet, kjøpt på gamle Audioscan. Du har nok glemt at jeg har nevnt dette tidligere.;-) Og nu har de - ved hjelp av en dansk malermester- blitt sorte. Tro det eller ei, men de ser meget fine ut etter dette!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hvilke IMF er det?
    Valhalla Feet som selges på hifi klubben er ikke verdt 5 øre....
    Hvorfor skulle du miste effekten ved å isolere subwooferen? Jeg tror du misforstår dette med vibrasjoner....
    Hvorfor er ikke Valhalla Feet verdt 5 øre? Bygger jo på samme prinsippet som Tema Isolator. Skulle ikke tro det var den store forskjellen mellom disse.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Ville heller brukt Auralex Gramma under suben, dette vil gi en bortimot fullstendig akustisk isolasjon.
    Har vurdert "Subdude" før, men bestilte den inkl. den til monitorer i dag. Ble 670kr før frakt fra junaiten. De har egne transportavtaler så vil tro at det ikke vil overstige 1000lappen

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hvorfor er ikke Valhalla Feet verdt 5 øre? Bygger jo på samme prinsippet som Tema Isolator. Skulle ikke tro det var den store forskjellen mellom disse.
    Tja, avhenger vel av bruksområde. Jeg prøvde Valhalla men fikk ikke noe resultat, med Tema var der merkbar effekt. kanskje jeg bare var uheldig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demping

Hei !
    Er det slik å forstå at en legger ei kryssfinerplate under stativet? Hva slags effekt gir dette. Har nylig kjøpt meg IMF Mk IV og har TLS 80 II fra før. De låter ulikt, men det kan ha noe med plassering og at stativene på Mk IV mangler. Skal prøve å få lagd nye. Sikkert håpløst å få tak i føtter til slike nostalgiske høytalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •