JBL ES 250PW Subwoofer X 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL ES 250PW Subwoofer X 2

Har solgt svs'n'e og tenkte at noe "stertne" (i ft. svs) subber til stuen hadde kommet godt med. JBL ES 250PW Subwoofer selges utrolig billig. Og virker praktisk at de er trådløse (om ønskelig)... Er dette noe å satse på?
    I forhold til xtz? Disse gir visstnok mer punch, men går ikke fullt så dypt. Men to stk bør vel tilfredstille bruktbart i et rom på 15-20 kvm?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Har solgt svs'n'e og tenkte at noe "stertne" (i ft. svs) subber til stuen hadde kommet godt med. JBL ES 250PW Subwoofer selges utrolig billig. Og virker praktisk at de er trådløse (om ønskelig)... Er dette noe å satse på?
    I forhold til xtz? Disse gir visstnok mer punch, men går ikke fullt så dypt. Men to stk bør vel tilfredstille bruktbart i et rom på 15-20 kvm?
    Har bestillt en selv. Den står enda uåpnet fordi jeg venter på flere komponenter til ny hjemmekino. Gleder meg til å prøve den ut da.
    Det er forøvrig godt tilbud på disse her: JBL ES 250PW Subwoofer Sort - JBL - Subwoofer - JBL ES 250PW Subwoofer Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25HZ er ganske dypt for en vanlig sub under 10 k

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    25HZ er ganske dypt for en vanlig sub under 10 k
    Ja, når jeg tenker meg om er det jo det.
    Men hvordan vil to slike låte? (Ordentlig kalibrert altså).
    Hvordan vil to stk JBL ES 250PW prestere sammenlignet med to stk xtz w12? Jbl blir jo billige. Jbl subben er jo i utgangspunktet over 5000,- pr, så de bør da være hakket mer for pengene enn det xtz er for øyeblikket?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, når jeg tenker meg om er det jo det.
    Men hvordan vil to slike låte? (Ordentlig kalibrert altså).
    Hvordan vil to stk JBL ES 250PW prestere sammenlignet med to stk xtz w12? Jbl blir jo billige. Jbl subben er jo i utgangspunktet over 5000,- pr, så de bør da være hakket mer for pengene enn det xtz er for øyeblikket?
    kjøper du 2 stk XTZ får du dem for 7k, det er tilbudspris ved kjøp av to stk. Jeg har ikke hørt to stk, men har hørt en, og det er jo forskjellig fra rom til rom. Men det er en veldig god sub, og pris vs ytelse så ligger jblen og xtzen like høyt. Så det som bør avgjøre valget ditt er prioritering mellom film/musikk og egentlig litt smak. Altså, jeg synes jblen har mer punch OG den går dypere, MEN likte lyden av xtzen ganske godt under film. Jeg vurderer forresten selv å kjøpe 2 stk jbl, men det er lenge til. Da skal de brukes til musikk ihvertfall, du skal kunne spille høyere med jblen også. Uansett hva du velger blir du ikke skuffet, anbefaler å teste materiale du hører på, på begge subbene. Da de ytelsesmessige er ganske like, men har minimale forskjeller som går mer på smak og behag, på papiret er de ganske like.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    kjøper du 2 stk XTZ får du dem for 7k, det er tilbudspris ved kjøp av to stk. Jeg har ikke hørt to stk, men har hørt en, og det er jo forskjellig fra rom til rom. Men det er en veldig god sub, og pris vs ytelse så ligger jblen og xtzen like høyt. Så det som bør avgjøre valget ditt er prioritering mellom film/musikk og egentlig litt smak. Altså, jeg synes jblen har mer punch OG den går dypere, MEN likte lyden av xtzen ganske godt under film. Jeg vurderer forresten selv å kjøpe 2 stk jbl, men det er lenge til. Da skal de brukes til musikk ihvertfall, du skal kunne spille høyere med jblen også. Uansett hva du velger blir du ikke skuffet, anbefaler å teste materiale du hører på, på begge subbene. Da de ytelsesmessige er ganske like, men har minimale forskjeller som går mer på smak og behag, på papiret er de ganske like.
    Ja, valgets kval... :wink:
    Men det trekker jo opp at jbl sine er trådløse! Eller funker dette dårlig i praksiss? (sammenlignet med vanlig signalkabel)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan vil det være å koble opp to stk jbl suber trådløst? Komplisert?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan vil det være å koble opp to stk jbl suber trådløst? Komplisert?
    hmmm, denne er jeg litt usikker på, har aldri gjort det. Men har en generell erfaring om at kabel funker bedre enn trådløst, det er fordi trådløse signaloverførigner aldri kan nå samme hastighet og stabilitet som kabler. Selvom jeg ville sett på løsningen som et pluss, ville jeg heller valgt å bruke kabel.

Jeg tror ikke det vil være særlig vanskeli dersom du setter deg litt inn i brukermanualen. Det følger med en sender som ser ut til å være av ganske grei kvalitet. Hvordan du skal kalibrere dette vet jeg dog ikke, men regner med at det blir nok på samme måte som en sub med kabel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •