Subwoofer, bra/dårlig????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer, bra/dårlig????

Er på jakt etter en god basskilde til hjemmeanlegget mitt. Lurer derfor på hva som er bra i pris under 5000,-???

Har tittet en del på nettet, men foreløpig må jeg si at jeg er mer imponert over Alpine elementet jeg hadde i bilen.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En eller annen brukt SVS ,evt en ny XTZ 12" må vel være noe av det bedre i den prisklassen

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en XTZ W12, den får du tak i ny til under 5000kr, ganske bra i mine øre
    Ellers kan du sikkert skaffe noe bedre brukt om det er aktuelt, men XTZ er vel det som gjelder i den prisklassen etter hva jeg har skjønt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dustinhome selger JBL ES250P til halv pris: JBL ES 250 PW SUBWOOFEER BLACK - Spesifikasjoner
    Den fikk veldig skryt i bladet hjemmekino i en samletest for subwoofere (som også inkluderte SVS og XTZ). Det er uansett en knall-pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen erfaring med kjøp av dustinhome?

Fungerer XTZ bra med musikk også? Syns at et element bør fungere bra til både ekstra punch til musikk og film.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet for en del tusen hos Dustin, og de er ypperlige på både pris, levering og serivce. De er en av de største nettbutikkene i Sverige, men har også etablert seg i Norge. Her kan du lese noen andre erfaringer: Butikker - Prisguide.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo nye SVS 10" på Lsound til 5 290,- Det blir aldri feil med en SVS

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL "subben" går jo bare ned til 150 Hz :S Er jo ikke en sub da...

Sats på XTZ =)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for JBL over XTZ da den har litt mere punch selv om den ikke går særlig under 25HZ. Meget bra kjøpt til prisen!

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    JBL "subben" går jo bare ned til 150 Hz :S Er jo ikke en sub da...

Sats på XTZ =)
    se nøye etter "Frekvensomfang 150 Hz-25 Hz" = fra 25hz og opp til 150, det er faktisk bedre enn standard for flest NORMALE subber under

10k.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tdynna
    noen erfaring med kjøp av dustinhome?

Fungerer XTZ bra med musikk også? Syns at et element bør fungere bra til både ekstra punch til musikk og film.
    Hei. Jeg har XTZ 12.16. Satt opp riktig til rommet ditt, er denne totalt uslåelig i prisklassen som allround sub. Den spiller ganske så kjapt og kontant til musikk, og har pondus nok til film. For å ta en sammenligning, så synes jeg den spiller en god del bedre enn subwoofere fra B&W, REL, Epos og Infinity. For å nevne noen i samme størrelse jeg har hatt. Jeg er strålende fornøyd, og kommer ikke til å bytte før jeg har råd til high-end sub til 5-6 ganger prisen. Så god er den.
    Har forresten en til salgs, splitter ny. Kjøpte 2, men selger den ene. Se bruktmakedet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk SVS! Ikke gli forbi 10" som sagt. Terningkast 6 i DVD og hjemmekino. Vil tro at den banker lett XTZen

SVS reviews - L-Sound AS

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Husk SVS! Ikke gli forbi 10" som sagt. Terningkast 6 i DVD og hjemmekino. Vil tro at den banker lett XTZen

SVS reviews - L-Sound AS
    Også denne ukuelige troen på SVS... til bulder og brak og mest mulig spl ved dinosaurtramp og fantasilyder: Ja, definitivt. Men til musikk, nei. De SVS'ene jeg har hørt har vært feite og late til kjappe bassgitarer og trommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svs'n så jo bra ut.

Men jeg må si at jeg ikke er så imponert over disse hjemmesubbene i denne prisklassen, rettelse nå har jeg jo ikke hørt på disse, men som jeg skrev over Alpine elementet jeg hadde og ikke minst rockford sine elementer skremmer meg mer når det gjelder ytelse og pris på papiret. Man betaler jo selvfølgelig noe for utseendet også.

Noen butikk som har disse baslåderna så det går ann å høre på?

Spørsmålet til slutt etter å ha hørt disse er om jeg kommer til å gå for en av disse eller om jeg ordner no opplegg selv

takk for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Også denne ukuelige troen på SVS... til bulder og brak og mest mulig spl ved dinosaurtramp og fantasilyder: Ja, definitivt. Men til musikk, nei. De SVS'ene jeg har hørt har vært feite og late til kjappe bassgitarer og trommer.
    Hehe,jeg har testet XTZ-en og hørt den noen ganger hos en kamerat.Den er utvilsomt et kupp til prisen.Men personlig synes jeg den er VESENTLIG dårligere enn SVS 12" NSD og den gamle SVS 10" NSD.Jeg har hatt svært mange subber i alle slags prisklasser.Og jeg lover deg at denne ikke er bedre enn subber til 5-6 ganger prisen som du hevder.Til musikk var den så god at den aldri stod på med mindre musikken krevde sub på høyt volum.SVS er forøvrig ikke min favoritt til musikk,men Focal,så jeg er ikke en ihuga SVS-fan.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PB10 som samspiller meget bra til B&W CM7. Den fungerer bare helt utrolig bra til musikk i mitt rom og er langt ifra lat til kjappe bassgitarer og trommer.. Hvis du skal regne ut en svakhet med SVS så kan du jo si at de større elementene ikke klarer seg så bra til musikk, men det kommer vel helt an på hvem du spør. Hvis du spør audiofile mennesker så finnes det altid noe som spiller bedre uansett. Men du må ikke tro at SVS spiller dårlig på musikk. Det er bare tull. Det finnes sikkert noen som gjør det bedre men til hvilken pris? Og til film er de bare helt fantastiske. De spiller meget lavt og høyt .

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har XTZ 12.16. Satt opp riktig til rommet ditt, er denne totalt uslåelig i prisklassen som allround sub. Den spiller ganske så kjapt og kontant til musikk, og har pondus nok til film. For å ta en sammenligning, så synes jeg den spiller en god del bedre enn subwoofere fra B&W, REL, Epos og Infinity. For å nevne noen i samme størrelse jeg har hatt. Jeg er strålende fornøyd, og kommer ikke til å bytte før jeg har råd til high-end sub til 5-6 ganger prisen. Så god er den.
    Har forresten en til salgs, splitter ny. Kjøpte 2, men selger den ene. Se bruktmakedet
    +1

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rart at SVS skal være så dårlig til musikk når PB10-NSD er budsjettkongen og PB13-Ultra blir omtalt som noe av det beste som finnes til musikk uansett prisklasse når den testet av proffe testere...

Jeg har 2 PC12-NSD koblet mot en AS-EQ1 og de er både stramme, presise og kjappe samtidig som de spiller fantasilyder høyt og dypt. Ukalibrert låter de, som alle andre sub'er, som møkk så hvis det er dét som er erfaringen din så skjønner jeg uttalelsen din.

EDIT: Det meste av trommer og gitarer skal vel uansett i hovedsak spilles av frontene.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tdynna
    Svs'n så jo bra ut.

Men jeg må si at jeg ikke er så imponert over disse hjemmesubbene i denne prisklassen, rettelse nå har jeg jo ikke hørt på disse, men som jeg skrev over Alpine elementet jeg hadde og ikke minst rockford sine elementer skremmer meg mer når det gjelder ytelse og pris på papiret. Man betaler jo selvfølgelig noe for utseendet også.

Noen butikk som har disse baslåderna så det går ann å høre på?

Spørsmålet til slutt etter å ha hørt disse er om jeg kommer til å gå for en av disse eller om jeg ordner no opplegg selv

takk for alle svar
    hva mener du med elementets ytelse? bilsub elementer ser alltid litt "over the top ut" har ingenting med ytelsen å gjøre. Sett mange "billige" (2000-4500kr) elementer gå i vasken ved lav spl. Egentlig er jo bilsubelementer designet for høy spl, men da må du høyt opp i pris. Sånn sett så er selve elementets ytelse ganske likt de fleste vanlige bilsubelementer.

Hvis du ser litt rundt på elementer i de fleste hjemmekinosubber så ser de ikke særlig imponerende ut, det er fordi de ikke trenger det, med en god forsterker og riktig kabinettstørrelse kan man få mye bass. Disse to faktorene spiller en større rolle enn selve elementet.

Tar du en titt på elementet til svs ultra.....det er ikke mye bilsubber som kommer i nærheten av den, den er i stand til enorm spl output, og har en enorm slaglengde. Bare elementet veier 24kg, og det er BARE en 13 tommer...kompisene mine hadde 2 jbl 12 ere og 2 kicker 2ere i russevanen sin. de 4 subbene tilsammen kunne ikke produsere i nærheten av like mye bass som det ene og alene 13 tommeret til svs

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er rart at SVS skal være så dårlig til musikk når PB10-NSD er budsjettkongen og PB13-Ultra blir omtalt som noe av det beste som finnes til musikk uansett prisklasse når den testet av proffe testere...

Jeg har 2 PC12-NSD koblet mot en AS-EQ1 og de er både stramme, presise og kjappe samtidig som de spiller fantasilyder høyt og dypt. Ukalibrert låter de, som alle andre sub'er, som møkk så hvis det er dét som er erfaringen din så skjønner jeg uttalelsen din.
    husk at proffene har tilgjengelig kunnskap, erfaring og midler for å kunne teste en subwoofer på den måten den fortjener å bli testet på:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •