Hvilken av CerwinVega`s 215 høytallere er best??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer -Cerwin-Vega- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken av CerwinVega`s 215 høytallere er best??

Jeg lurer på hvilken Cerwin Vega`s 215 høytaller er best??
    Pga jeg skal kjøpe meg et par snart...vis du har et par til salgs er jeg kansje interisert vis prisen er riktig
    (Har tenkt å bruke under 10 000kr)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så syns jeg CV 1515. Designmessig er de i en helt annen liga enn de nyere brødrene. Max SPL er også høyere. De spiller muligens ikke så dypt som de nyere men garantert hardere å mer brutalt. Problemet med disse er at de begynner å bli så gamle at det er vanskelig å få et fint par brukt. Ofte er de brukt hardt også.

Ellers er det en del som kommer med gode tilbakemeldinger om XLS-215. Har ingen erfaringer med de men de er uten tvil bygget bedre enn sine tidligere brødre. (CLSC/CLS)

De verste må være CLS-215 hvor det er helt bingo om man får et par uten den velkjente "klakkelyden".

Største minuset med samtlige er at man fort må ut med 6k+ for å få en brukbar forsterker og det er gjerne brukt pris. I tillegg må man ha en forforsterker 2-3k +

Så har du 10k å bruke totalt skal det litt til for at du får et system som fungerer optimalt. Muligens se etter en brukt pakke med CLSC-215 hvor det følger en brukbar forsterker.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Personlig så syns jeg CV 1515. Designmessig er de i en helt annen liga enn de nyere brødrene. Max SPL er også høyere. De spiller muligens ikke så dypt som de nyere men garantert hardere å mer brutalt. Problemet med disse er at de begynner å bli så gamle at det er vanskelig å få et fint par brukt. Ofte er de brukt hardt også.

Ellers er det en del som kommer med gode tilbakemeldinger om XLS-215. Har ingen erfaringer med de men de er uten tvil bygget bedre enn sine tidligere brødre. (CLSC/CLS)

De verste må være CLS-215 hvor det er helt bingo om man får et par uten den velkjente "klakkelyden".

Største minuset med samtlige er at man fort må ut med 6k+ for å få en brukbar forsterker og det er gjerne brukt pris. I tillegg må man ha en forforsterker 2-3k +

Så har du 10k å bruke totalt skal det litt til for at du får et system som fungerer optimalt. Muligens se etter en brukt pakke med CLSC-215 hvor det følger en brukbar forsterker.
    ja brukt er best, da får man mest for pengene, bare se at ikke diskanter eller/og delefilter(e) er sprengt ..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TAKKER for svar.....
    Jeg har en NAD 375,18hfa og VE 15f. Jeg skal selge ve15f`ene og kjøpe et par av 215 og en effektforsterker i senere tid, Men først skal jeg kjøpe et par 215 så får vi se hva det blir til i ettertid

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har planer om å bruke 215 på den forsterkeren må du være veldig forsiktig med lydnivået, ihvertfall frem til du får deg en skikkelig effektforsterker. Du ryker diskanter og hva verre er fortere enn svint om du er uforsiktig med volumknotten. Den forsterkeren der er strengt tatt ikke god nok til stort mer enn XLS-12 eller VE-12f etter min mening.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Cerwin-Vega-
    TAKKER for svar.....
    Jeg har en NAD 375,18hfa og VE 15f. Jeg skal selge ve15f`ene og kjøpe et par av 215 og en effektforsterker i senere tid, Men først skal jeg kjøpe et par 215 så får vi se hva det blir til i ettertid
    Bare ut av nysgjerrighet. Hva slags rom har du dette stående i?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho. Ligger masse CV ute på finn. Du kan ofte få et par 215 til 5k. Da kan du ha dobbelt opp for 10k. MYE forsterker kreves da. Ellers tror jeg 1515 er noe av det beste CV har laget. xls215 som er best av de nyere modellene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har man ikke rom på 35-50kvm er det ingen vits med så mye utstyr. hvis du vil ha cred er det jo bra , men jeg er ialfall mest optatt av lyden

en 12 cv på 10kvm spiller mye bedre enn 1515 på 10kvm

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1215 er noe man skulle hatt gitt !

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    1215 er noe man skulle hatt gitt !
    Det er de eneste CV'ene jeg har lyst på. Hørte de på HFK i Trondheim da de var nye. Koblet på en Denon PMA-1560. Det spilte mektig.

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er de eneste CV'ene jeg har lyst på. Hørte de på HFK i Trondheim da de var nye. Koblet på en Denon PMA-1560. Det spilte mektig.
    ¨
    hehe jeg har al1000 men har ikke lyst på noen andre cv enn AL eller 1215 haha resten er bare feil for meg . får vel snart prøve klipsch :-P

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ut av nysgjerrighet. Hva slags rom har du dette stående i?
    i et 4 kantet 20-30 kvadrat rom (Kommer bilder ettervert når jeg får til opploadinga...dt er noe rart når jeg lasteropp bilder:???: bare se på profilen min i løpet av uka her så er dt fikset:-D

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Marius-stenbrenden]har man ikke rom på 35-50kvm er det ingen vits med så mye utstyr. hvis du vil ha cred er det jo bra , men jeg er ialfall mest optatt av lyden

en 12 cv på 10kvm spiller mye bedre enn 1515 på 10kvm

noen ganger bruker jeg dt til forspill til kompiser osv .....(tjener en del penger på dt hehe) ...å dt er mye creed å få av kompiser som kommer på besøk hehe

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Deven de var tunge ....men er dt trøkk i di da??? eller er dt mere kvalitet???

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hoho. Ligger masse CV ute på finn. Du kan ofte få et par 215 til 5k. Da kan du ha dobbelt opp for 10k. MYE forsterker kreves da. Ellers tror jeg 1515 er noe av det beste CV har laget. xls215 som er best av de nyere modellene.

ja har sett mye på finn...men jeg bor i Tr.heim å dt er ikke alltid noe 215 her som er i nerheten og billig

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal kjøpe en effekt forsterker som er stor nok til å drive ve15f og et 215 par med 375 som for forsterker: hvordan bør jeg kjøpe da (helst brukt eller blir dt dyrt)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir dyrt uansett om du kjøper brukt. 215 drar *******s med strøm. Midgard Oberon 6.1 eller Rotel RB-1092 fungerer nok greit på de. Du får de for rundt 10 laken brukt.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Gurba]Det blir dyrt uansett om du kjøper brukt. 215 drar *******s med strøm. Midgard Oberon 6.1 eller Rotel RB-1092 fungerer nok greit på de. Du får de for rundt 10 laken brukt.

Nå er dt bare for meg å spare... jeg kjøper meg effekt forsterker først også blir dt 215 eller 1515 seinere:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke så dumt så lenge du har høyttalere som liker strøm fra før.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •