Front HT og reciever. Budsjett 10000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Front HT og reciever. Budsjett 10000,-

Etter hyggelig samtale med tidligere arbeidsgiver viser det seg at jeg har litt penger til overs til f. eks lyd!

Jeg har siklet lenge på Klipsch rf-52, men er litt usikker på om de er riktige for meg. Reciever jeg har tenkt på er Onkyo TX-SR607. Denne skulle visst være svært god i forhold til prisen og har støtte for de standardene jeg trenger.

Spørsmålet blir om dette er det "beste" for meg innenfor budsjettet? HT skal stå i ett rom på 11m2 med normal takhøyde og bruksområdet er hovedsakelig bakgrunnsmusikk og mye film/tvserier.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Essential
    Etter hyggelig samtale med tidligere arbeidsgiver viser det seg at jeg har litt penger til overs til f. eks lyd!

Jeg har siklet lenge på Klipsch rf-52, men er litt usikker på om de er riktige for meg. Reciever jeg har tenkt på er Onkyo TX-SR607. Denne skulle visst være svært god i forhold til prisen og har støtte for de standardene jeg trenger.

Spørsmålet blir om dette er det "beste" for meg innenfor budsjettet? HT skal stå i ett rom på 11m2 med normal takhøyde og bruksområdet er hovedsakelig bakgrunnsmusikk og mye film/tvserier.
    Skal du med tidenbygge ut til surround?
    Onkyo og Klipsch er en bra match, og Klipsch er jo j****g gode ht'ere da, etter min mening.
    Men rommet er jo lite, så du får kanskje ikke opptimal plassering på ht'ne i forhold til bakvegg etc, men vil nok kunne spille overkommelig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle bygge ut til surround etterhvert som jeg får tilgang til større rom. Intill videre er rommet på 11m2 litt lite for full surround, så satser på ett par gode gulvstående. Jeg kan flytte HT ca 40cm ut fra bakvegg, vet ikke hvor mye plass jeg trenger for RF-52?

Takk for svar forresten

Edit: Ligger inne bestilling hos Bmaudio for RF-52 nå, og Onkyo TX-SR607EB (regner med det er samme som TX-SR607 bare at den er svart? ^^). Har sett meg litt rundt på gamle tråder osv for litt mer info, men finner aldri 607'en + klipsch'en i samme setning. Er den strømsterk/har nok kontroll til å drive disse brukbart?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •