Spengt sub 2x18". Nye elementer + forsterkeri

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spengt sub 2x18". Nye elementer + forsterkeri

Er litt ny på DIY prosjekter.

Uansett, jeg og noen andre gutter har nettopp kjøpt russebuss til neste års sesong. Med på kjøpet fikk jeg en sub på 2x18". Grunnen til at jeg fikk med subben, var at elementene var gått, og at de ikke orket mer stress (var vel lei o.l).

Subben er passiv, noe som betyr at jeg selvsagt må ha et effekttrinn. Kanskje det er noe annet jeg må ha får å få den til å funke?:?

Vel, håper noen kan komme med forslag til hva jeg bør gjøre for å få tak i noen gode 18" elementer, og hvilken type forsterkeri jeg bør velge.

PS: Vil helst slippe å bruke altfor mye penger på dette. Er jo tross alt bare et lite prosjekt. Brukt utstyr er ikke uaktuelt

På forhånd takk

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det blir ganske dyrt med ordentlige 18" basser, så trenger du også god forsterker som klarer å drive disse og det trekker mye strøm.
    Bør ha 50mm2 strømkabler + styrestrøm, extra batteri og eventuelt signalkabler, spiller og noen 6*9 høytalere om ikke det er der fra før da.

Er forslag.
    Mono-amp bass.
    www.megabillig.no MEGABILLIG AS

18" Bilbass.
    www.megabillig.no MEGABILLIG AS
    Det finnes 18" PA basser som er billigere
    Høyttaler komponenter - RCF elementer - RCF 18" woofere - FotoPhono AS
    Eminence Kilomax PRO-18 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning eller Beyma.

En kan få god lyd med mindre basser i rett kasse også, samt at det blir billigere.

Edit: Om det er tillgang til 220 volts anlegg og er god plass så kan dette være et alternativ
    Musikkweb.no |
    Musikkweb.no |
    Disse forsterkerne og basskassene har jeg brukt selv og spiller bra.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Earthquake PH10000W/D1 er en utrolig sterk monoblokk på 5000w som er billigere enn RF T40001BD som er nevnt av ShyFx i innlegget over meg

Earthquake PH10000W/D1, Monoblokk

Og subwoofere er billigere hvis dere bestiller fra utlandet, hvis dere vil ha 18 tommere anbefaler jeg dere samme elementer som Steve Meade bruker: FI BTL!

To stk 18" kommer på litt over 5800,- + frakt og 25% mva: https://ssl.perfora.net/www.ficaraud...iew.shopscript

Sjekk bare selv hva Steve Meade's Fi btl 18 tommere klarer :twisted:

[YOUTUBE]ygm1bs68M-s&feature=channel[/YOUTUBE]

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •