Dynavoice F-6 EX eller Dynavoice M-65 EX?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice F-6 EX eller Dynavoice M-65 EX?

Hei!

Titter litt på høyttalere nå om dagen.
    Noen som veit om det er stor forskjell på disse pakkene? Eller med andre ord; er det verdt å bruke 1000 kroner mer for M-65 pakka?

F-6 pakka

M-65 pakka

- Setran

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Setran
    Hei!

Titter litt på høyttalere nå om dagen.
    Noen som veit om det er stor forskjell på disse pakkene? Eller med andre ord; er det verdt å bruke 1000 kroner mer for M-65 pakka?

F-6 pakka

M-65 pakka

- Setran
    M65 trenger en del større forsterker.Men 3.890 kr for den pakka er SYYYYYKT billig.Hadde ikke leet på et øyebryn hadde frontene kostet 5000 alene.Synes M65 er en del mørkere i klangen enn F6.Men M65 pakka er så absolutt verdt de 900 ekstra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    M65 trenger en del større forsterker.Men 3.890 kr for den pakka er SYYYYYKT billig.Hadde ikke leet på et øyebryn hadde frontene kostet 5000 alene.Synes M65 er en del mørkere i klangen enn F6.Men M65 pakka er så absolutt verdt de 900 ekstra.
    Okey!
    Men større forsterker ja... Noen forslag til en relativt lav pris?

Funker feks. denne: Elkjøp - Yamaha RX-V465 receiver ?

EDIT: Ser at denne pakken kommer med Onkyo TX-SR607 reciever, så regner med at den burde holde..?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først er igang, uten at jeg starter en ny tråd:

Hva ville du gått for av Proson Rumble 8 og XTZ 99 W8.16?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey!
    Men større forsterker ja... Noen forslag til en relativt lav pris?

Funker feks. denne: Elkjøp - Yamaha RX-V465 receiver ?

EDIT: Ser at denne pakken kommer med Onkyo TX-SR607 reciever, så regner med at den burde holde..?
    Typen som hadde M65 brukte en Onkyo 876 som har greit med krefter.Synes de var mørke og innestengte på lavt volum,så ville nok satset på noe større enn 607.Men finn ut om den har pre out så kan du kjøpe deg en effektforsterker senere når du får lyst/råd.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først er igang, uten at jeg starter en ny tråd:

Hva ville du gått for av Proson Rumble 8 og XTZ 99 W8.16?
    XTZ gruser proson

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er litt begrenset budsjett,så ville jeg tatt F6 pakka,Onkyo 607 og heller kjøpt XTZ 10".En XTZ 8" følger ikke de M65-ene.De produserer mer bass enn subben ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typen som hadde M65 brukte en Onkyo 876 som har greit med krefter.Synes de var mørke og innestengte på lavt volum,så ville nok satset på noe større enn 607.Men finn ut om den har pre out så kan du kjøpe deg en effektforsterker senere når du får lyst/råd.
    Takker for svar :-)

Ok. Jeg har omtrent null peiling. Kjøper bare det jeg blir anbefalt jeg, haha! Du har ikke evt. et forslag til hvilken reciever? Hvis du gidder da...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er litt begrenset budsjett,så ville jeg tatt F6 pakka,Onkyo 607 og heller kjøpt XTZ 10".En XTZ 8" følger ikke de M65-ene.De produserer mer bass enn subben ;-)
    Da vurderer jeg nesten å spytte inn 1000,- ekstra. Dersom det ikke blir enda dyrere hvis jeg skal ha en reciever som matcher M-65...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vurderer jeg nesten å spytte inn 1000,- ekstra. Dersom det ikke blir enda dyrere hvis jeg skal ha en reciever som matcher M-65...
    Du kan vel kikke på brukten på Finn og på Torget her?Vil også gjøre deg oppmerksom at på F6 spiller begge elementene bass,selv om på Surround.no står det at den ene er mellomtone og den andre bass.Den øverste er bass/mellomtone.De spiller svært kraftig og høyt til størrelsen og prisen.
    Ingen andre som vil svare på denne tråden,så jeg får komme med 2 forslag.
    1.Du kjøper M65 pakka og kjøper denne forsterkeren,og da mangler du litt til sub.Du klarer deg en liten stund uten sub.Se link.Må vel være et kupp.
    DENON AVR-2310 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    2.Hvis du MÅ ha alt på en gang ville jeg gått for F6,Onkyo 607 og XTZ 10".

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med Sven's punkt 1 her. Det er bedre å vente med sub til du kan kjøpe en skikkelig en. Klarer du å spare 5000kr så får du en SVS PB10-NSD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel kikke på brukten på Finn og på Torget her?Vil også gjøre deg oppmerksom at på F6 spiller begge elementene bass,selv om på Surround.no står det at den ene er mellomtone og den andre bass.Den øverste er bass/mellomtone.De spiller svært kraftig og høyt til størrelsen og prisen.
    Ingen andre som vil svare på denne tråden,så jeg får komme med 2 forslag.
    1.Du kjøper M65 pakka og kjøper denne forsterkeren,og da mangler du litt til sub.Du klarer deg en liten stund uten sub.Se link.Må vel være et kupp.
    DENON AVR-2310 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    2.Hvis du MÅ ha alt på en gang ville jeg gått for F6,Onkyo 607 og XTZ 10".
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er enig med Sven's punkt 1 her. Det er bedre å vente med sub til du kan kjøpe en skikkelig en. Klarer du å spare 5000kr så får du en SVS PB10-NSD.
    Ok. Takker for forslag

Rart at surround selger denne pakken med M-65, XTZ 99 W12.16 og Onkyo TX-SR607. Man tenker jo gjerne at den recieveren burde holde til M65-høyttalerne og en 10" sub. Men tror jeg skal velge å høre på dere Ser at DENON-recieveren er utsolgt. Vet ikke om dette er noe som det kommer mer av til samme pris?
    Men dere tror at jeg kan klare meg med en god reciever og M65-høyttalerne uten ekstern sub i en stund? Siden det er grei bass i selve høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller gått for Jamo S606 HCS 3:
    JAMO S606 HCS3 BLACK/CHERRY - En lekker og prisgunstig høytalerpakke fra danske Jamo - Produktinformasjon
    Det er utrolig billig for den pakken, som spiller vesentlig bedre enn Dynavoice. De vant nettopp en test i bladet Hjemmekino drevet av Onkyo 607:

"Jamo spiller både musikk og film så vi knapt er i stand til å tro det i denne prisklassen. Vi lar oss imponere av høyt engasjement og høy underholdningsfaktor. Det finnes heller ikke en eneste komplett pakkeløsning i universet som kan matche dette!" - Hjemmekino 04/2010

Er du student så får du i tillegg rabatt på prisen OG gratis frakt. Så da sparer du nesten en tusenlapp til.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv f-6, synest de fungerer utmerket som fronter. ville heller brukt penger på en større senter som c-6 og en 10" XTZ, eller en 10" SVS hvis du har råd. Kan være at en reciever har bedre kontroll på f-6 enn m-65

har du nevnt et totalt budsjett?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pro_odeh
    Ville heller gått for Jamo S606 HCS 3:
    JAMO S606 HCS3 BLACK/CHERRY - En lekker og prisgunstig høytalerpakke fra danske Jamo - Produktinformasjon
    Det er utrolig billig for den pakken, som spiller vesentlig bedre enn Dynavoice. De vant nettopp en test i bladet Hjemmekino drevet av Onkyo 607:

"Jamo spiller både musikk og film så vi knapt er i stand til å tro det i denne prisklassen. Vi lar oss imponere av høyt engasjement og høy underholdningsfaktor. Det finnes heller ikke en eneste komplett pakkeløsning i universet som kan matche dette!" - Hjemmekino 04/2010

Er du student så får du i tillegg rabatt på prisen OG gratis frakt. Så da sparer du nesten en tusenlapp til.
    Dette så jo veldig bra ut! Er student, så dette er jo aktuelt. Deilig hvis jeg slipper unna med en rimelig Onkyo 607, og likevel få bra lyd Noen av dere andre som har noen formening om disse høyttalerne?

Hvordan er de feks. på bass sammenlignet med M-65?

Takk for tips pro odeh!

Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Har selv f-6, synest de fungerer utmerket som fronter. ville heller brukt penger på en større senter som c-6 og en 10" XTZ, eller en 10" SVS hvis du har råd. Kan være at en reciever har bedre kontroll på f-6 enn m-65

har du nevnt et totalt budsjett?
    Har vel et litt stramt budsjett. Skal helst ikke overskride 9000. Men låser meg ikke ved den summen. Også er det ikke slik at jeg MÅ bruke den summen. Fint om jeg liksom kan klare meg med reciever og høyttalersett til under 7000 en stund. Så får heller suben vente til en senere anledning

Takk for innspill!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo veldig bra ut! Er student, så dette er jo aktuelt. Deilig hvis jeg slipper unna med en rimelig Onkyo 607, og likevel få bra lyd Noen av dere andre som har noen formening om disse høyttalerne?

Takk for tips pro odeh!

Har vel et litt stramt budsjett. Skal helst ikke overskride 9000. Men låser meg ikke ved den summen. Også er det ikke slik at jeg MÅ bruke den summen. Fint om jeg liksom kan klare meg med reciever og høyttalersett til under 7000 en stund. Så får heller suben vente til en senere anledning

Takk for innspill!
    Jeg ville gått for Jamo høytaller-pakken, uten tvil.
    Men jeg ville valgt en annen reciever da 607 ikke har pre-out, noe som gjør at du ikke kan koble til effekt hvis/når effekt-behovet nærmer seg!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Jeg ville gått for Jamo høytaller-pakken, uten tvil.
    Men jeg ville valgt en annen reciever da 607 ikke har pre-out, noe som gjør at du ikke kan koble til effekt hvis/når effekt-behovet nærmer seg!
    Sånn! Da blir det Jamo-pakka Takk folkens! Ser at samme side har 15 m hdmi-kabel til 119,- og 20 m 2,5mm høyttalerkabel til 130,-. Har fått med meg at man ikke trenger kabler til tusenlapper . - Noe som passer meg bra. haha!

Men dere tror jeg kan klare meg uten sub en stund?

Valget hadde egentlig falt på Onkyo 607. Jeg tviler på at jeg kommer til å skulle få bruk for mer effekt. Er ikke sååå lydinteressert enda at det gjør noe. Ser at Onkyo 607 selges på elkjøp til 2495,- nå. Noe som er en grei pris Skulle det balle på seg, og jeg må ha noe bedre kan jeg tåle å ha betalt 2500 for en reciever. Får isåfall bare ha den oppe i stua om jeg skulle trenge noe vassere. Evt. noen andre forslag til forsterker som jeg burde ta med til vurdering?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Jamoene går en del dypere. Du merker i hvert fall lyden bedre, med tanke på at du har to 8" elementer i frontene:
    Onkyo TX-SR607 + Jamo S606 HCS3 - Forum - Audiovisuelt.no

Når det gjelder forsterker så er 2500 for 607 grisebillig. Jeg ville heller gått for den nå, og kjøpt ny forsterker når tiden kommer for å oppgradere. Du ender nok opp med å gjøre det uansett for å få 3D og alt annet som kommer i framtiden.
    Nå får du i hvert fall utrolig mye lyd for pengene

Edit: Jamo-pakken skal levere ganske bra bass, men du kan oppgradere med en sub dersom du føler behov for det. Men jeg ville hørt uten først.
    Men om du bestemmer deg for at du vil ha sub, så har DustinHome JBL ES250P til nesten halv pris og gratis frakt, så du betaler ikke noe ekstra ved å vente med å bestille: JBL ES 250 PW SUBWOOFEER BLACK - Spesifikasjoner
    Den fikk også veldig gode kritikker i hjemmekino, bedre enn XTZ: http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...ml#post1441050

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamo pakken + Onkyo 607 til 6500,- det er mye lyd for pengene.

Men dere tror jeg kan klare meg uten sub en stund?
    Man merker kanskje ikke så veldig godt at man ikke har sub hvis man ikke er vant til det. men en sub fyller rommet, og jeg synest det gir en god en del bedre film opplevelse.

men se an hvordan du bor før du handler sub. jeg har en 10" svs, og det kan bli for heftig for naboene og jeg bor ganske romslig. tror nok et 10" XTZ vil funke bra, og den har en fin pris

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pro Odeh : Tror Jamoene går en del dypere. Du merker i hvert fall lyden bedre, med tanke på at du har to 8" elementer i frontene:

Det TVILER JEG STERKT PÅ.Men mye mulig det spiller penere.
    Synes ikke det er noe mindre bass i f.eks F6 enn B&W 803 N som har 2x7" og.Mulig jeg tør å guffe opp mer på F6-ene.I et tidligere hus stod det noen svære Focal med 2x10" i hver + Focal 13" i stua og det var mer rock and roll på et annet rom der det stod F6 parret med en 120W forsterker.Prøvde også F6 med en 2x300w til ca 70-80.000 og de tåler vanvittig mye.M65 er enda større.M65 har -3 db ved 25 hz.Normalt er vel rundt 40.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •