trenger hjelp med pioneer sub i bilen. den er helt daff - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    muligens dempe forsterkeren på front?

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan det være på grunn av at jeg bruker 2 effektforsterkere på line out? kan det blir bedre om jeg bruker cd spilleren på de som tar seg av hp og at jeg bruker line out til lp. som er subwooferen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t
    kan det være på grunn av at jeg bruker 2 effektforsterkere på line out? kan det blir bedre om jeg bruker cd spilleren på de som tar seg av hp og at jeg bruker line out til lp. som er subwooferen?
    Det skader ikke å prøve..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snu polariteten

Prøv å bytte om pluss og minus på suben din. Hvis dette ikke fungerer, vurder kassekonstruksjon. Er det bassrefleks eller lukket konstruksjon. Type bil spiller også inn. Står bassen i et separat bagasjerom, blir det tøft å få trykk inn i kupèen. Har du en svak forsterker bør du ha en "effektiv" kasse (bassrefleks) som er litt stor, 50-75 liter med en 4" port på mellom 15-30 cm lengde. Hvis jeg får vite hvilken bil, forsterker, sub du har kan jeg regne litt på hva du bør gjøre.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjottemikkel
    Prøv å bytte om pluss og minus på suben din. Hvis dette ikke fungerer, vurder kassekonstruksjon. Er det bassrefleks eller lukket konstruksjon. Type bil spiller også inn. Står bassen i et separat bagasjerom, blir det tøft å få trykk inn i kupèen. Har du en svak forsterker bør du ha en "effektiv" kasse (bassrefleks) som er litt stor, 50-75 liter med en 4" port på mellom 15-30 cm lengde. Hvis jeg får vite hvilken bil, forsterker, sub du har kan jeg regne litt på hva du bør gjøre.
    subben står i en lukket kasse på 35 liter. den står i bagasjerommet på en BMW520 i 94 modell forsterker Sluttrinn - Biltema subwoofer ts-w306c

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok skal prøve og sette den på 100 hz og se hvordan det spiller då det ble best og ha det på 50 hz tar jeg den på 100 hz blir bassen for durete
    Det er ofte ikke slik at bassen virker "durete" ved 100 hz. Men dersom du hører den er durete inne i bilen mens du feks. Kjører eller hører på musikk så har du alt for høyt volum på bassen i forhold til resten av stereoanlegget. Dette er jo slikt som har med personlig smak å gjøre, men dersom man skal få det til å spille rent og pent i bil med rettest mulig frekvensgang bør man være forsiktig når man justerer delefrekvensen på basskassa.

Feks. På min egen bil har jeg delt signalet ved 120hz elektronisk og volumjustert subwooferen etterpå og dette fungerer aldeles utmerket

Anlegget består forøvrig av:
    CD spiller fra Sony m. 3 linjeutganger
    5.5"+1" Komponentsett fra Sony frem koblet til en Blaupunkt 2x80w4Ohm forsterker 20A sikring.
    15" Blaupunkt vw 1500 koblet til en Blaupunkt VA1400 1x400w4Ohm monoblokk 80A sikring.

Works like a charm

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snu polariteten

subben står i en lukket kasse på 35 liter. den står i bagasjerommet på en BMW520 i 94 modell forsterker Sluttrinn - Biltema subwoofer ts-w306c
    Høres ut som et fornuftig oppsett, sett bort ifra at forsterkeren er nok i svakeste laget, Men prøv å snu polariteten dvs pluss på minus og minus på pluss. Kun på høyttaler utgangen, IKKE på strøminngangen til forsterker. Tror det bør gjøre noe, men å få luftkontakt mellom bagasjerom og kupè er din største utfordring. I sedaner bør kassen skrus fast i seterygg eller hattehylle og hull like stor som elementet sages ut. Et annet alternativ er båndpasskasse. Kommer tilbake til det hvis ikke det å snu polariteten virker.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjottemikkel
    Høres ut som et fornuftig oppsett, sett bort ifra at forsterkeren er nok i svakeste laget, Men prøv å snu polariteten dvs pluss på minus og minus på pluss. Kun på høyttaler utgangen, IKKE på strøminngangen til forsterker. Tror det bør gjøre noe, men å få luftkontakt mellom bagasjerom og kupè er din største utfordring. I sedaner bør kassen skrus fast i seterygg eller hattehylle og hull like stor som elementet sages ut. Et annet alternativ er båndpasskasse. Kommer tilbake til det hvis ikke det å snu polariteten virker.
    det ble litt bedre og sette minus på pluss og pluss på minus. men det som er så rart. når jeg først fikk bilen bygget jeg meg en kasse i kryssfiner mål er L 900 MM D 300 MM H 280MM og i midten av kassen satt eg en avstiver . og stiftet dempeplater inni hele kassen. i denne kassen ble det brukt 2 10" som har stått i en proson høyttaler. og dette spilt både dypere og mer trøkk en det denne pioneer subben som jeg har nå og kasse som er bygget i mdf 22 mm. syns det er litt rart at det jeg bygget selv i kryssfiner skulle være bedre.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal prøve med en kicker forsterker i morgen. den forsterkeren klarer og drive 2 stk kicker subber så den skal klare og drive min pioneer subb. for håpe det funker bedre.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet i dag en kicker forsterker på min pioneer subwoofer og må si det at den var ikke til og kjenne igjen. det var noe helt annet og ha en forsterker på 1x400. så blir vell og spare opp til en forsterker som er på en 1x400 watt rms i 4 ohm

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet i dag en kicker forsterker på min pioneer subwoofer og må si det at den var ikke til og kjenne igjen. det var noe helt annet og ha en forsterker på 1x400. så blir vell og spare opp til en forsterker som er på en 1x400 watt rms i 4 ohm
    Told you
    Lukkede kasser fungerer dessuten flott på pioneer element.. Er noe pioner selger subene sine på, at de trenger lite plass. Med skikkelig forsterker og en Condensator burde den spille bra lykke til

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •