trenger hjelp med pioneer sub i bilen. den er helt daff - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For å unngå å ødelegge elementet ditt burde du få en kraftigere forsterker.
    50hz er veldi lavt med tanke på at det er en bil sub, still opp frekvensen sier nå jeg. Biltemaforsterkeren er sikkert målt på 1kHz, hvor effekten er enklere å få ut.
    på 50HZ kan de hende at forsterkeren ikke yter mere enn 20w? bytt forsterker, og still opp frekvensen. se over koblinger ol, og pass på at signalkabler er koblet rett. Er suben din 2 spolet? (to + poler og 2 - poler på elementet) -er den det må du selfølgelig bruke begge

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Biltema forsterkeren har (slik jeg leste de) 4*80/4*100
    og brokobler du to, har du 1*16 4Ohm/1*200 2Ohm.

Og en Biltema forsterker er svak, på alle punkter, og den gir den effekten som er oppgitt i "optimale" forhold, og er strengt tatt ikke realistiske.

Og en Pioneer er ofte glad i krefter for å drives bra, og en 1000w Pioneer trenger myyyyyye mer en en svak Biltema forsterker. Blir som å flytte fjell med lekebil...

Men som du også sier, så er det mye bevegelse i elementet, og lite "lyd", noe som også viser til en dårli forsterker.
    En annan mulighet er jo att det er tull me strømsignalene i utganger etc, og att forsterkeren rett og slett er ødelagt.

Spør du meg er det bare å glemme å prøve med en slik forsterker for å drive den subben, og heller få tak i en Pioneer/RF/Audiobahn e.l monoblokk på MINST 1*200-300wrms! for å få noe utbytte av subben
    du har helt rett i det du sier her med at jeg trenger en monoblokk på 2-300 watt rms hva innom bilradiospes nå og de sa at den pioneer subben jeg hadde hva ganske tung drevne og trenger en del effekt for og funke. så det blir vell en forsterker på en 500 watt rms eller noe siden subben er 400 rms takk for hjelpen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t
    du har helt rett i det du sier her med at jeg trenger en monoblokk på 2-300 watt rms hva innom bilradiospes nå og de sa at den pioneer subben jeg hadde hva ganske tung drevne og trenger en del effekt for og funke. så det blir vell en forsterker på en 500 watt rms eller noe siden subben er 400 rms takk for hjelpen
    *ler og ler* man trenger ikke mange hundre watt for å få den til å fungere.... Men klart du får det svaret når du ringer en butikk som lever av å selge utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    *ler og ler* man trenger ikke mange hundre watt for å få den til å fungere.... Men klart du får det svaret når du ringer en butikk som lever av å selge utstyr.
    ler litt jeg oxo, for lite watt ødelegger bassen, og gir deg rippelspenning. Og jo mere power jo bedre blir det. Og tro meg, jeg har prøvd Bedre med for mye enn for lite

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi alle kan jo være enig om at en ht/sub trenger krefter til å spille bra.

Pioneer subben spiller nok ved 50w, 100w osv, men jo mer kraft den får jo bedre kontroll og høyere kanvi spille og likevel beholde kontrollen uten att den blir "blafrete" (som er syykt irriterende)!!

Og som Bilradiospes sier så er faktisk Pioneer subbene ofte tungdrevne.
    Hadde selv en 2000w Pionner fra SPL serien for noen år siden, og den trengte krefter for og spille høyt, og fortsatt inneha en viss kontroll.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    ler litt jeg oxo, for lite watt ødelegger bassen, og gir deg rippelspenning. Og jo mere power jo bedre blir det. Og tro meg, jeg har prøvd Bedre med for mye enn for lite
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Vi alle kan jo være enig om at en ht/sub trenger krefter til å spille bra.

Pioneer subben spiller nok ved 50w, 100w osv, men jo mer kraft den får jo bedre kontroll og høyere kanvi spille og likevel beholde kontrollen uten att den blir "blafrete" (som er syykt irriterende)!!

Og som Bilradiospes sier så er faktisk Pioneer subbene ofte tungdrevne.
    Hadde selv en 2000w Pionner fra SPL serien for noen år siden, og den trengte krefter for og spille høyt, og fortsatt inneha en viss kontroll.

Les første innlegg til trådstarter og hva som er problemet. En ting er å få lyd ut på et normalt nivå, en helt annen ting er om den spiller bra eller ikke. Helt enig at man trenger mye effekt for å få bra bass av div. db-elementer. Jeg prøver på ingen måte å forsvare ampen. han har, mere at han skal få lyd med den.

Når det gjelder erfaring, feiling og prøving, så har jeg da gjort mine forsøk selv gjennom 20år med bilstereobygging. Har å drevet med import av bilstereo forsterkere til Norge.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent, men hvorfor ikke kjøpe en aktiv subwoofer? Den er fiks ferdig....
    Infinity sin BassLink er supergod, Pioneer har vel også aktive subs.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Litt sent, men hvorfor ikke kjøpe en aktiv subwoofer? Den er fiks ferdig....
    Infinity sin BassLink er supergod, Pioneer har vel også aktive subs.
    fikk pioneer elemente gratis. siden jeg rigget opp et anlegg i en russebil. sier ikke nei takk til subwoofer element

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det, men vi har jo ikke hele historien her. Da må man kanskje ha kasse til det gratis elementet, man må ha forsterker osv, noen ganger kan det bli ganske dyrt selvom elementet er gratis.
    Jeg kan ikke se du har opplyst oss om hvilket element det er du har, om det har en eller to spoler osv...
    Pioneer TS-W308D4 - Bilradiospesialisten - 12" Subwoofer
    Bilradiospesialisten - Mono forsterker
    Siger selvfølgelig ikke du har gjort noe feil, slett ikke, men jeg blir minnet om alle de der kjøper Cerwin Vega for så å finde ut at når de skal ha forsterkere der kan drive de koster det litt flesk.
    Du har sjekket fader og andre innstillinger?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Skjønner det, men vi har jo ikke hele historien her. Da må man kanskje ha kasse til det gratis elementet, man må ha forsterker osv, noen ganger kan det bli ganske dyrt selvom elementet er gratis.
    Jeg kan ikke se du har opplyst oss om hvilket element det er du har, om det har en eller to spoler osv...
    Pioneer TS-W308D4 - Bilradiospesialisten - 12" Subwoofer
    Bilradiospesialisten - Mono forsterker
    Siger selvfølgelig ikke du har gjort noe feil, slett ikke, men jeg blir minnet om alle de der kjøper Cerwin Vega for så å finde ut at når de skal ha forsterkere der kan drive de koster det litt flesk.
    Du har sjekket fader og andre innstillinger?
    subwoofer elemete heter pioneer ts-w306c og så har jeg kjøpt kasse som e anbefalt til den subwooferen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    subwoofer elemete heter pioneer ts-w306c og så har jeg kjøpt kasse som e anbefalt til den subwooferen
    Uansett hvilken kasse du har vil du få normal lyd av den og uansett hvor liten forsterkeren din er. Det er ikke det som er problemet. Her har du enten koblet noe feil på forsterkeren, justering på forsterkeren eller en justering på spilleren. Har du sjekker Fader på spilleren hva den står på?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvilken kasse du har vil du få normal lyd av den og uansett hvor liten forsterkeren din er. Det er ikke det som er problemet. Her har du enten koblet noe feil på forsterkeren, justering på forsterkeren eller en justering på spilleren. Har du sjekker Fader på spilleren hva den står på?
    fader? har ikke komt over det orde på spilleren^^ hva betyr det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er for å justere lyd mellom foran og bak. Fade lyden mot rear for å få bassen til å spille høyere enn front element...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    er for å justere lyd mellom foran og bak. Fade lyden mot rear for å få bassen til å spille høyere enn front element...
    hva ute og prøvde nå merket ingen forskjell. for på spilleren er det bare line out ikkje fornt out og rear out.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fader? har ikke komt over det orde på spilleren^^ hva betyr det?
    Dette er hentet fra bruksanvisningen til spilleren, DEH-1120MP - Pictures, support, downloads.

trenger hjelp med pioneer sub i bilen. den er helt daff-29-05-jpg

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rockford Fosgate Prime R500-1 - Bilradiospesialisten - Mono forsterker denne er vel sterk nok til og drive subwooferen?
    Nevner at denne monoblokka fra RF Ikke er noe særlig sprekere på papiret enn biltema forsterkeren. Begge har antakelig relativt lik maks output da begge har 2x30A sikring. 60*12*0,7 = Maks uteffekt ca.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva ute og prøvde nå merket ingen forskjell. for på spilleren er det bare line out ikkje fornt out og rear out.
    Line out på spilleren din er rear.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Line out på spilleren din er rear.
    kan stemme det. har 2 effektforsterkere den ene tar seg av subben og den andre forsterkeren tar seg av de 4 htt inni bilen. så når jeg tar på fad rear blir det ikke noe forskjell.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til... Å Dele ved 50hz er ofte litt lavt på en bilsubb da frekvensresponsen ofte stuper ned et sted mellom 35 og 60hz. Prøv å sette delefrekvensen ved 100hz ca og se om du får mer lyd da og så juster utifra der

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    En ting til... Å Dele ved 50hz er ofte litt lavt på en bilsubb da frekvensresponsen ofte stuper ned et sted mellom 35 og 60hz. Prøv å sette delefrekvensen ved 100hz ca og se om du får mer lyd da og så juster utifra der
    ok skal prøve og sette den på 100 hz og se hvordan det spiller då det ble best og ha det på 50 hz tar jeg den på 100 hz blir bassen for durete

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •