Effektforsterker/DAC til B&W 683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker/DAC til B&W 683

Hei,

Spørr her på forumet for en arbeidskollega som har B&W 683 høytallere som han for øyeblikket bruker en Onkyo Receiver til drift. ( Den kostet ca 8 000 kr, men vet ikke modell ).

Han har videre tenkt å bruke oppsettet til surround, så han vil helst bruke denne receiveren som forforsterker til en ekstern 2 kanals effekt for frontene. ( Den har pure direct funksjon så dette burde jo gå relativt greit ).

Han spiller for det meste Flac og mp3 med laptopen så jeg har anbefalt han å se på en Usb-DAC + Effektforsterker kombinasjon. Prisen bør vel helst ikke være så mye over 10 000 til sammens, men kan sikkert strekkes litt om det er mye å hente. F.eks Abrahamsen dac + Abrahamsen Effekt koster jo til sammens ca 14 000, men aner ikke om dette spiller bra til B&W.

Vet lite om hvilke forsterkere som er bra ( standard valg ) til B&W 600 serien, har selv hatt 603 ( som er forgjengeren til 683? ) og jeg brukte H/K på disse, uten at jeg synes det var så veldig bra.

Han hører på all type musikk og liker "fin" og "oppløst" lyd og spiller som regel ikke så veldig høyt, men på normalt lyttevolum.

Kjør på med anbefalinger .

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm.

Bumper tråden litt. Kom an da B&W Eiere .

Har selv litt tro på Cambridge Dac og effekt til disse høytalleren, men har ingen erfaringer med den elektronikken. Er det noen som bruker dette og kan anbefale det til disse høytallerene ?

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cambridge og B&W er en fin kombo det, ellers er det jo masse info her på forumet bl.a i B&W tråden, jeg ville sett litt på¨rotel ev. så ligger det etpar embla blokker på torget som er en kjempematch. Det liger også en Argon efekt til en hygelig penge på torget som jeg brukte med hell på et par B&W 610. Det viktigst er egentligt å gi de nok mat :wink:
    mht dac så har han jo innebygd dac i onkyo'en, verd å prøve om den er god nok før han kjøper en ekstern? Min erfaring er at souroundrecivere begrenser lydkvaliteten såpass i stereo at det er lite å hente på en separat dac.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville da ha gått for Cambridge Dac og 840 siden den har prosessorinngang.
    Lurer litt på hvordan Hegel H100 er sammen med B&W??
    Den har jo innebygget USB-dac og visstnok også PI?

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 683, bruker Rotel RB-1070 for å drive de og den klarer å sparke sjekkelig liv i dem. Stort hakk opp fra min Denon 3806!! Pluss fikk en mye finere, detaljert og åpen mellomtone og mye mer kontrolert bass!
    Og rotel 1070 finner man lett brukt på torget for 3000,- Dette er billig og vært alle penga!
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ville da ha gått for Cambridge Dac og 840 siden den har prosessorinngang.
    Lurer litt på hvordan Hegel H100 er sammen med B&W??
    Den har jo innebygget USB-dac og visstnok også PI?
    Takker for den. Jeg ante ikke at Cambridgen hadde prosessoringang, men da blir jo valget klart. Blir jo ett eget stereo system då, uten innvirkning fra en billig receiver. Pluss han kan kjøre full balansert hele veien også .

Da blir det altså :

Cambridge 840A v.2 + Cambridge DAC magic + B&W 683.

Vil tro dette vil låte veldig pent.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir veldig bra! De gangene jeg har hatt cambridgepå B&W har det eneste jeg har hatt å utsette vært at forsterkerne ikke helt har vært kraftige nok. Med 840 burde ikke det være noe problem!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •