subwoofer til 105k? på elkjøp? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 66 av 66
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    KEF B139
    --------------------------------------------------------------------------------

Sikkert mange som kjenner igjen dette legendariske basselementet, som bl.a. sitter i mine IMF RSPM MkIV og som går ned til 17Hz:
    SP1044 from a Kef Brochure

The KEF B139 was used in many commercial speakers and in many kits. Some of these include:

Both Bailey's original TL and his later triangulated line, IMF TLS80 & Reference Monitor, Atkinson's State-of-the-Art TL, the Chris Rogers Pro9TL, the Webb TL, the Linn Isobaric, the Coffin, and in a number of Kef's speakers ... Many of these also used the Kef B110 midbass.

Specification Sheet from late 1970s
    Specification Sheet from mid 1980s
    Cutout Dimensions Sheet
    Potential Substitutes

Er ikke dette likt element som sitter i TDL reference standard transmission line høyttalerne? Hvis så, så vet jeg meget godt hvordan de presterer

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Er ikke dette likt element som sitter i TDL reference standard transmission line høyttalerne? Hvis så, så vet jeg meget godt hvordan de presterer
    Den ligner iallfall veldig utseendemessig med sin ovale form, men muligens ble alle elementene i TDL Reference Standard Transmission Line produsert av TDL selv, og ingen av KEF. Er ikke absolutt sikker på dette.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Det er heller ikke gitt at din situasjon er tilsvarende for mange andre. Du har ikke klart å lire av deg et eneste klokt utsagn gjennom hele denne tråden.

Det er vel heller tilfeldig hvilke merker personer med liten fartstid innenfor hifi har kjennskap til.
    her er du bare naiv,
    I mine øyne: Nei - DU er naiv. Jeg føler det er på plass å sitere et kinesisk visdomsord: Lytt til ungdommen - de kan ALT. ;-)

det er selvfølgelig iøynefallende faktorer som avgjør sannsynligheten for hva man blir klart og tydelig introdusert til først som nybegynner, slutt å spre negativiteten din i denne tråden her, ingen som reagerte på min "uvitenhet" som du, det er lov å ta feil.
    Det er lov å ta feil, men det er som oftest mest fornuftig å innta en mer ydmyk holdning enn det jeg opplever fra deg til daglig. Hadde du googlet litt før du skriver innleggene dine så vil du nok oppleve at verdenen i sin generellhet er mer omfangsrik enn det en til daglig har som referanse. UTVID din horisont!!!!

Edit: Hvis du ikke har fått med deg KEF så har du nok fornærmet hordene i denne tråden: http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...f-kht-osv.html

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, inrømmer at jeg skulle googlet først, gjorde det imidertidig rett etter at han ene linket til en test, og skjønte med en gang at KEF er mye større enn det jeg før trodde

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, inrømmer at jeg skulle googlet først, gjorde det imidertidig rett etter at han ene linket til en test, og skjønte med en gang at KEF er mye større enn det jeg før trodde
    Imidlertid og midlertidig er to forskjellige ord, men det er ikke noe som heter "imidlertidig"

Imidlertid synes jeg du har fått mer enn nok kjeft nå, og regner med at du vil huske KEF innmari godt heretter!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Imidlertid synes jeg du har fått mer enn nok kjeft nå, og regner med at du vil huske KEF innmari godt heretter!
    Enig.

OT:
    Det er lett å plukke opp manglende ydmykhet og skylapper fra andre mer erfarne folk innen denne hobbyen spør du meg. En befrielse de gangene man møter på folk der ute som ikke er opphengt i merke og statushysteri. Heldigvis finnes det ganske mange av de sistnevnte her på avforum

On Topic:
    Og creds til Elkjøp for å føre dette produktet, det gir jo oss nerder nok en ting å diskutere ^^

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •