subwoofer til 105k? på elkjøp? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    forresten hvor stor andel av høyttalermarkedet i verden har kef? pointless å vise hva de kan når de ikke er i nærheten av å bli kalt ledende aktør i bransjen. Lag heller gode høyttalere til riktig pris og selg dem, istedet for å showe off.
    At ikke DU har hørt om KEF før, betyr ikke at DE ikke er kjent, det betyr at DU har lite erfaring og kunnskap om høyttalerprodusenter.

Reference-serien til Kef har i lang tid vært allmenn kjent for å være noe av det beste du får tak i uavhengig av pris, og XQ-serien som låner mye teknologi fra reference, er også kjent for å være ekstremt bra. XQ-serien har bl.a vunnet EISA-prisen, som kanskje er den prisen som henger høyest i verden.

Kortversjonen av hvem Kef er: KEF - Wikipedia, the free encyclopedia

HER kan du se hvilke priser/anerkjennelser Kef har fått hittil i år..

I 2008 lanserte Kef XQ-serien, og oppgraderte IQ-serien. Se HER for å se prisene de oppnådde det året.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert bra denne, men ble litt skuffa når jeg så størrelsen.
    Høyde (cm) 53,00
    Dybde (cm) 62,90
    Bredde (cm) 62,90
    Og vekt på bare 51,90 Kg.

Synes en burde fått litt mer for 105k

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    At ikke DU har hørt om KEF før, betyr ikke at DE ikke er kjent, det betyr at DU har lite erfaring og kunnskap om høyttalerprodusenter.

Reference-serien til Kef har i lang tid vært allmenn kjent for å være noe av det beste du får tak i uavhengig av pris, og XQ-serien som låner mye teknologi fra reference, er også kjent for å være ekstremt bra. XQ-serien har bl.a vunnet EISA-prisen, som kanskje er den prisen som henger høyest i verden.

Kortversjonen av hvem Kef er: KEF - Wikipedia, the free encyclopedia

HER kan du se hvilke priser/anerkjennelser Kef har fått hittil i år..

I 2008 lanserte Kef XQ-serien, og oppgraderte IQ-serien. Se HER for å se prisene de oppnådde det året.
    men kef er ikke så kjent i norge ihvertfall, jeg annser de merkene som hifi klubben, soundgarden, stereofil og de største hifi butikkene i norge selger som de mest kjente og populære merkene i norge, dessuten er det ikke mange på forumet med kef heller, i forhold til hvor mange det er med B&W, KLipsch, Swans, SVS osv....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pris vs ytelse avgjør mye hva folk velger.

B&W og Klipsch er billige alternativer iforhold til mye av det KEF har å by på.

Du har jo f.eks en KEF center ute på brukten akkurat nu..

KEF er og forblir kjent, men pga prisene så blir det mer et ønske framfor et kjøp.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rettferdigjør prisen ytelsen da? må si jeg ikke har hørt noe kef før, bare de billigste de har på elkjøp, noe som sier svært lite om resten av høyttalerarsenalet deres

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir da opp til hver enkelt om ytelsen er verd prisen.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden har KEF ! så er ikke så vanskligt og høre. i Bergen har de vertfall demo på Reference 205/2 ? (de som koster 86'000) med tilhørende stativ bak ht.

det lille jeg har hørt av de er absolutt godkjent! en helt spesiell diskant!

Og finnes da mye dyrere subber. Krell MRS er jo en sikker vinner med tanke på pris. Wilson Audio har jo noen litt billigere. Det er ett marked for det , til og med JL Audio har en sub i 100k klassen (Gotham)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kef er ikke så kjent i norge ihvertfall,
    Nok en gang, at ikke DU har hørt om Kef før, betyr ikke at ikke andre har det. Det er garantert mange fler også her til lands som har hørt om Kef enn f.eks Swans, som du nevner. I testbasen til Lyd og bilde finner du dobbelt så mange tester av forskjellige Kef-modeller enn f.eks SVS. Det er ikke slik at hele HiFi-Norge holder til på Avforum.

Les konklusjonen i DENNE testen i lyd og bilde, hvor Dali,Swans,PSB og Kef testes mot hverandre. Legg merke til at Kef'en er 10.000kr billigere enn Dali'en som er med..
    XQ40 ble kåret til årets høyttaler i Lyd og bilde 2008, i tillegg til nevnte EISA-pris.
    KHT3005 som er et komplett sett til 15.000kr har også blitt årets høyttalersystem i lyd og bilde, samt vunnet EISA-prisen.

Jeg kan holde på i all evighet jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er jo bare toskete.
    I korte trekk dreier dette seg om å overbevise en uvitende ignorant person, som tydeligvis ikke er villig til å tilegne seg kunnskap. Man blir ikke klokere av å kverulere på et tapt slag.

Når man ikke skjønner at ens egen subjektive vurdering ikke nødvendigvis sammenfaller med majoriteten, ja da fortjener man ikke en grundlig belæring heller.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kef er ikke så kjent i norge ihvertfall, jeg annser de merkene som hifi klubben, soundgarden, stereofil og de største hifi butikkene i norge selger som de mest kjente og populære merkene i norge, dessuten er det ikke mange på forumet med kef heller, i forhold til hvor mange det er med B&W, KLipsch, Swans, SVS osv....
    Må nok støtte de andre her. Jeg hadde hørt om KEF lenge før jeg ble introdusert for ting som SVS og Swans som er veldig nye ting på markedet i Norge. Argumentet om at KEF ikke har navnet eller historien til å bygge et referanseprodukt holder ikke vann.

Nå er det er sagt tror jeg ikke man får det man betaler for, stort sett i denne prisklassen. Man vil antakeligvis få mye lavere forvrengning ved å bruke flere gode subber + bedre integrasjon i rommet. Har man råd til 2-4 av denne blir jo saken en litt annen.
    Skulle vært morsomt å hørt, men jeg tror det vil kreve et utrolig godt kalibrert oppsett for å avsløre hva denne gjør bedre enn subber til 50-60 lapper, om den i det hele tatt gjør det. Ved blind lytting såklart ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kostnader

Prisen kommer an på utgiftene man har med å produsere og selge høytalere.

Dersom man selger 100000 høytalere (for 10000 kr), så kan man dele utviklingskostnadene, produksjonskostnadene, markedsføringskostnadene på 100000 høytalere.

Selger man 1000 høytalere (for 100 000kr), så er det 100 ganger færre høytalere som tjener inn igjen utgiftene.

I tillegg er det forskjell på materialkostnader blant billige og dyre høytalere.

Derfor er et høytalersett til 100000 sikkert mye bedre enn et som koster 10000, men kanskje ikke så mye bedre som pengene skulle tilsi.

Med andre ord: Jo flere som ønsker høyere kvalitet på hifi og er villige til å betale for det, dess mer får vi for pengene.

Dersom et høytalersett som egentlig hadde en utsalgspris på 100000 ble produsert i like stor volum som de rimeligere, så ville de til 100000 helt sikkert bikket under 20k... Men rikingene vil jo ha noe som er dyrt...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Nok en gang, at ikke DU har hørt om Kef før, betyr ikke at ikke andre har det. Det er garantert mange fler også her til lands som har hørt om Kef enn f.eks Swans, som du nevner. I testbasen til Lyd og bilde finner du dobbelt så mange tester av forskjellige Kef-modeller enn f.eks SVS. Det er ikke slik at hele HiFi-Norge holder til på Avforum.

Les konklusjonen i DENNE testen i lyd og bilde, hvor Dali,Swans,PSB og Kef testes mot hverandre. Legg merke til at Kef'en er 10.000kr billigere enn Dali'en som er med..
    XQ40 ble kåret til årets høyttaler i Lyd og bilde 2008, i tillegg til nevnte EISA-pris.
    KHT3005 som er et komplett sett til 15.000kr har også blitt årets høyttalersystem i lyd og bilde, samt vunnet EISA-prisen.

Jeg kan holde på i all evighet jeg..

Jeg sier slettes ikke at KEF sine høyttalere er noe dårlige, men synes bare at de som ikker er veldig drevne innenfor Hi-fi har som oftest hørt om andre merker FØR KEF kommer inn i bildet, sånn var det for meg ihvertfall som har holdt på i 2 år, mens mange andre her har holdt på i 30 år ++, og det er vel kanskje et tegn på at med tiden så retter fokuset seg på litt andre merker, ikke nødvendigvis pga pris, men heller pga populæritet ellers. Har jo lest litt om KEF f.eks, men har vært mer B&W, PSB, JBL fra den siden. Har derimot aldri lest noe om swans eller klipsch på vg eller andre aviser, men på forumet her så er jo swans og klipsch i overflod.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Denne tråden er jo bare toskete.
    I korte trekk dreier dette seg om å overbevise en uvitende ignorant person, som tydeligvis ikke er villig til å tilegne seg kunnskap. Man blir ikke klokere av å kverulere på et tapt slag.

Når man ikke skjønner at ens egen subjektive vurdering ikke nødvendigvis sammenfaller med majoriteten, ja da fortjener man ikke en grundlig belæring heller.
    Nå må du ikke misforstå, jeg er for lengst overbevist, jeg skjønner når en person som er mye mer dreven enn meg i dette prøver å belære meg, så tar jeg det til meg, MEN, jeg prøver å vise hvordan det er for mange som ikke har vært innen hifi veldig lenge. Mange jeg kjenner som ikke har eget anlegg en gang vet f.eks om JBL og B&W f.eks

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du ikke misforstå, jeg er for lengst overbevist, jeg skjønner når en person som er mye mer dreven enn meg i dette prøver å belære meg, så tar jeg det til meg, MEN, jeg prøver å vise hvordan det er for mange som ikke har vært innen hifi veldig lenge. Mange jeg kjenner som ikke har eget anlegg en gang vet f.eks om JBL og B&W f.eks
    Det er heller ikke gitt at din situasjon er tilsvarende for mange andre. Du har ikke klart å lire av deg et eneste klokt utsagn gjennom hele denne tråden.

Det er vel heller tilfeldig hvilke merker personer med liten fartstid innenfor hifi har kjennskap til.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man vet jo at dette er kvalitet, når det nesten er 1 kg per cm^3. Ikke noe papp de har brukt da.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heller ikke gitt at din situasjon er tilsvarende for mange andre. Du har ikke klart å lire av deg et eneste klokt utsagn gjennom hele denne tråden.

Det er vel heller tilfeldig hvilke merker personer med liten fartstid innenfor hifi har kjennskap til.

her er du bare naiv, det er selvfølgelig iøynefallende faktorer som avgjør sannsynligheten for hva man blir klart og tydelig introdusert til først som nybegynner, slutt å spre negativiteten din i denne tråden her, ingen som reagerte på min "uvitenhet" som du, det er lov å ta feil.

er mer diskutering enn fakta som foregår hos meg akkurat nå, klokt eller ei man MÅ ikke ha rett hver eneste gang, jeg har skrevet mye klokt om ting jeg er kjent med, men KEF er jeg ikke kjent med...så alt trenger ikke nødvendigvis være klokt, det gjelder selv guruene her inne

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på trådstarters opprinnelige spørsmål (trådtittel): Ja, på Elkjøp. ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Prisen kommer an på utgiftene man har med å produsere og selge høytalere.

Dersom man selger 100000 høytalere (for 10000 kr), så kan man dele utviklingskostnadene, produksjonskostnadene, markedsføringskostnadene på 100000 høytalere.

Selger man 1000 høytalere (for 100 000kr), så er det 100 ganger færre høytalere som tjener inn igjen utgiftene.

I tillegg er det forskjell på materialkostnader blant billige og dyre høytalere.

Derfor er et høytalersett til 100000 sikkert mye bedre enn et som koster 10000, men kanskje ikke så mye bedre som pengene skulle tilsi.

Med andre ord: Jo flere som ønsker høyere kvalitet på hifi og er villige til å betale for det, dess mer får vi for pengene.

Dersom et høytalersett som egentlig hadde en utsalgspris på 100000 ble produsert i like stor volum som de rimeligere, så ville de til 100000 helt sikkert bikket under 20k... Men rikingene vil jo ha noe som er dyrt...
    Du har i hovedsak et godt poeng. For å sette det på spissen kalkulerte jeg en gang et elektronikkprodukt for produksjon (aldri laget før). Prisforskjellen (totalpris) for 2stk. kontra. 1 var 6%. Dvs. at stykkprisen gikk ned 47% prosent ved 2 kontra 1. Kurven er selvfølgelig mye slakere etterhvert, men prinsippet er der.

Noen skryter til og med av "håndlaget". Forstå det den som kan.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du med kjennskap mener å ha opplevd produktene, gjelder dette også for personer med lang fartstid innen HiFi.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •