subwoofer til 105k? på elkjøp? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Det er som å si at man heller vil ha 10 gamle ladaer en en ny sprek audi.

Ladaenes toppspeed totalt er nok høyere.

nei, du sitter nok igjen med 10 like dårlige biler, men samme lave toppfarten uansett gitt, og en voldsom dårlig prioritert pengebruk :-P

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Så du påstår at eD er kvantitet?

Da tror jeg du burde sjekke ut eD litt mer gitt =)
    Har aldri sagt at eD er dårlig jeg. Men man kan ikke sammenligne eD mot et High End produkt som KEF Reference. Dessuten så tviler jeg sterkt på at eD kan måle seg når det kommer til lydkvalitet mot en slik sub som KEF her leverer.

For å ta enda en bil sammenligning.

eD er en diger amerikansk muskel bil med masse grunt og en helvettes kraftig motor. KEF Reference er en Lamborghini. Sistnevnte er langt dyrere og tilbyr ikke nødvendigvis noe mer i form av hastighet eller akselerasjon, men du verden hvor mye bedre den er til å svinge. Og ikke minst, hvem av dem ville du helst kjørt inn på den røde løperen foran alle kameraene med ei søt lita snelle i passasjer sete? Ta en titt på bilene under å vurder selv

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Og ikke minst, hvem av dem ville du helst kjørt inn på den røde løperen foran alle kameraene med ei søt lita snelle i passasjer sete?
    Problemet er jo at det neppe følger med søt snelle til KEF'en. Til prisen burde det jo definirivt gjort det, synes jeg!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Problemet er jo at det neppe følger med søt snelle til KEF'en. Til prisen burde det jo definirivt gjort det, synes jeg!
    eller klippekort i skippergata.

Det er vel ikke så mange reviews pga det er ikke så mange som har den. Var litt her. This Kef sub is quite new to the Market - AVForums.com
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    eller klippekort i skippergata.

Det er vel ikke så mange reviews pga det er ikke så mange som har den. Var litt her. This Kef sub is quite new to the Market - AVForums.com
    Ser ut som de diskuterer akkurat det samme som oss. De har tilogmed dratt inn bil sammenligningen

En ting jeg lurer litt på. Var det en tilsvarende skeptiske diskusjoner da B&W lanserte Nautilus? Eller noen av de andre høyttalerene nevnt på denne siden HiFi Hacks » Blog Archive » The weirdest Hi Fi Loudspeakers

Den Kef sub'en er jo billig spør du meg tatt i betraktning hva man kan få kjøpt rundt om i verden.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ting jeg lurer litt på. Var det en tilsvarende skeptiske diskusjoner da B&W lanserte Nautilus?
    Øøy, alle vet at Nautilus er noe av det beste som finnes. De selges jo til og med via HiFI-klubben.

Kef selges jo via elektrovarehus, så de kan umulig være like bra som B&W.

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Øøy, alle vet at Nautilus er noe av det beste som finnes. De selges jo til og med via HiFI-klubben.

Kef selges jo via elektrovarehus, så de kan umulig være like bra som B&W.

?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skummel
    ?
    Tror du skal ta innlegget hans med en smule ironi

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal ta innlegget hans med en smule ironi
    innerst inne satt jeg med et brennende håp om det

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes nok et marked for disse htt også. Men de må være litt vanskelig å reklamere for etc. Vil folk ha et anlegg i den klassen så ser jeg liksom ikke for meg at de drar på elkjip og spør om det dyreste. Alle har hørt om Lambogini, men alle har ikke hørt om denne KEF serien. Så ser ikke helt hvordan de skal klare å finne kjøpere til htt. B&W tror jeg selger mer 800 serie liksom.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken bak slike høyttalere er nok ikke å selge masse av dem. De blir ikke akkurat serie produsert.

Det er nok mer for å vise hva de kan og for å kunne si at en høyttaler til 40000,- ikke er dyr slik at de selger mer i den klassen og nedover.

Få kjøper det dyreste i butikken. De fleste går etter en mellomting da de somregel heller ikke vil ha det billigste. Ved å ha høyttalere til 100k + blir høyttalere til 50k plutselig en mellomting.

Dessuten er det nok en del teknologiske gevinster ved å lage slike høyttalere hvor de kan ta i bruk enkelte designelementer nedover seriene.

B&W har flittig brukt designelementer fra Nautilus nedover i de rimelige seriene sine med stor suksess.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett, å konstruere en sub til 100k er så unødvendig om de ikke får solgt den, den er jo ikke så kjent heller, selvom den kan ha noen få fordeler for produktene nedover i kategori, så vet jeg ikke om alt arbeidet researchen og hele pakka bak en sånn sub er verdt det...forresten hvor stor andel av høyttalermarkedet i verden har kef? pointless å vise hva de kan når de ikke er i nærheten av å bli kalt ledende aktør i bransjen. Lag heller gode høyttalere til riktig pris og selg dem, istedet for å showe off.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi

pointless å vise hva de kan når de ikke er i nærheten av å bli kalt ledende aktør i bransjen. Lag heller gode høyttalere til riktig pris og selg dem, istedet for å showe off.

De gjør jo det også. Kefs erfaring innen høyttalerkonstruksjon stammer fra tidlig 60 tallet. Gjennom alle disse årene har de etablert seg som en av verdens desidert ledende produsenter.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett, å konstruere en sub til 100k er så unødvendig om de ikke får solgt den, den er jo ikke så kjent heller, selvom den kan ha noen få fordeler for produktene nedover i kategori, så vet jeg ikke om alt arbeidet researchen og hele pakka bak en sånn sub er verdt det...forresten hvor stor andel av høyttalermarkedet i verden har kef? pointless å vise hva de kan når de ikke er i nærheten av å bli kalt ledende aktør i bransjen. Lag heller gode høyttalere til riktig pris og selg dem, istedet for å showe off.
    Øh.... Kef er vel en av de mer kjente høytalerprodusentene og har drevet på siden 1961. De leverer høytalere i alle klasser fra små lekesurroundgreier til svære high end systemer. KEF sine høytalere gjør det svært bra i tester i både sub10k klassen(C og Q serien) og 30k klassen(XQ serien).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF B139
    --------------------------------------------------------------------------------

Sikkert mange som kjenner igjen dette legendariske basselementet, som bl.a. sitter i mine IMF RSPM MkIV og som går ned til 17Hz:
    SP1044 from a Kef Brochure

The KEF B139 was used in many commercial speakers and in many kits. Some of these include:

Both Bailey's original TL and his later triangulated line, IMF TLS80 & Reference Monitor, Atkinson's State-of-the-Art TL, the Chris Rogers Pro9TL, the Webb TL, the Linn Isobaric, the Coffin, and in a number of Kef's speakers ... Many of these also used the Kef B110 midbass.

Specification Sheet from late 1970s
    Specification Sheet from mid 1980s
    Cutout Dimensions Sheet
    Potential Substitutes

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Øh.... Kef er vel en av de mer kjente høytalerprodusentene og har drevet på siden 1961. De leverer høytalere i alle klasser fra små lekesurroundgreier til svære high end systemer. KEF sine høytalere gjør det svært bra i tester i både sub10k klassen(C og Q serien) og 30k klassen(XQ serien).
    sorry men jeg hadde ikke hørt om KEF før jeg så dem på elkjøp...og til da visste jeg jo om B&W, Klipsch, JBL, B&O, SVS, System Audio, Dynabel, Dynaudio, QLN, CW, Usher, Audio Physics, Vienna Acoustics, PSB og mange mange fler som jeg ikke kommer på nå....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry men jeg hadde ikke hørt om KEF før jeg så dem på elkjøp...
    Take it easy, tilgivelse innvilget! Du er jo veldig ung og har enda hele livet til å lære bl.a.om KEF og andre storheter..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Take it easy, tilgivelse innvilget! Du er jo veldig ung og har enda hele livet til å lære bl.a.om KEF og andre storheter..
    hehe, stemmer det, merker at de fleste jeg diskuterer med her på forumet er minst 15 år eldre enn megXD så erfaringsmessig kommer jeg litt kort der... :roll:

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry men jeg hadde ikke hørt om KEF før jeg så dem på elkjøp...og til da visste jeg jo om B&W, Klipsch, JBL, B&O, SVS, System Audio, Dynabel, Dynaudio, QLN, CW, Usher, Audio Physics, Vienna Acoustics, PSB og mange mange fler som jeg ikke kommer på nå....
    Den er grei Det er jo en og annen høytalerprodusent i verden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, stemmer det, merker at de fleste jeg diskuterer med her på forumet er minst 15 år eldre enn megXD så erfaringsmessig kommer jeg litt kort der... :roll:
    Det du ikke skjønner kompis, er at Elkjøp lagerfører nødvendigvis ikke disse subbene. Så lenge en av deres grossister fører denne modellen (i dette tilfellet Akustikk) kan de gjøre den direkte tilgjengelig for sluttkunde.
    Elkjøp (i likhet alle andre noenlunde seriøse forretninger uansett sjanger) bruker dyre modeller innenfor alle segmenter til å vise bredde i sortiment og rettferdiggjøre kjøp av dyrere produkter.

Du har nok en lang vei og gå på mange områder, men man lærer så lenge man lever

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •