Går det an å få Surround i Damepraktiske stua mi?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Går det an å få Surround i Damepraktiske stua mi?

Jeg har flyttet inn i ny leilighet med dama, og nå må man plutselig ta hensyn til praktiske plasseringer på møbler, og ikke bare møblere utifra tv'en som har vært mulig før

Lurte derfor på om dere hadde noen tips til plassering av surround- bak-høyttalere i den ikke optimale stua mi.
    Sofaen er nå klint oppi veggen, så litt usikker på om det vil bli noe særlig gunstig å bruke bak høyttalere der i det hele tatt.
    Hvor høyt opp på veggen bør bakhøyttalerne stå? Skapet vi har bak på venstre siden er 2m høyt og vet ikke hvor bra det blir å ha de så langt opp på veggen?

Har sett for meg Onkyo TX-SR607EB og Harman Kardon HKTS7 Litt usikker på valget av høyttalere, men ser ut som det er mye for penga? Blokka mi finnes ikke lydisolert, så kan ikke gå helt bananas med bassen.
    Eller kan det være bedre å gå for en lydplanke?

Briefer litt med mine ubre paint skillz, så det er lettere å skjønne seg på problemet, alle svar mottas med stor takk

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du!Sitter litt i samme situasjon selv, men har funnet ut at vi går for ordentlig surround hos oss. Min personlige erfaring med soundbars er heller laber. Vi har virtual surround oppe i stua, og det er absolutt konevennlig, men det gir deg ikke den samme gleden når du ser på film. I allefall ikke hvis du skal ha dem rimelige, men jeg hørte også en fra B&W som var rimelig bra, men igjen så kosta den skjorta også. Personlig ville jeg satt opp høytalerene på veggen, og kjørt på derifra. Det går jo an å kjøpe vinklede bakhøytalere også.

Jeg gikk og kjøpte disse på surround.no og de låter fint. De er også latterlig billige! Ellers så har du jo en veldig fin pakke fra Omnia Mirage til rundt 10.000 for alle høytalerene.

Personlig tror jeg både du og dama får mye mer glede ut av å ha bakhøytalere også, men smaken er jo som baken da... Du finner nok flotte løsninger i Stereo hvis du spør litt rundt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kringlyd i liten leilighet.

Jeg var så heldig å få plass til bakhøytalere i vidusposten i min leilighet. Jeg synes det er veldig bra med bakhøytalere og har fin effekt av det. Min svoger har satset på noen B&W M-1 veggmontert som bakhøytalere fra hifiklubben. De er i allefall plasseringsvennlig og akseptert av hans kone .

Selv satset jeg på onkyo 607B fra netshop. nå omdagen er den veldig billig på komplett. Eneste haken med 607'n er vel at den ikke er helt optimal til musikk. Men jeg er mest opptatt av film så det gjør ikke så mye.

Lykke til med dine valg.

Oyvindfl

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gallogallogallo!

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skap (2m høyt) må vekk!

Ikke gi deg på det. Får du fjernet det, eller ertstattet det med noe betydelig mindre, er du på rett vei. Da kan du plassere bakhøyttalerne på sidevegg eller bakvegg og få sentrert sofa i forhold til høyttalerne / TV. Jeg foretrekker bakvegg, ca 160 oppe på veggen og sentrert i forhold til frontene. Dette gir etter min smak best lyd både på film og musikk.

Lykke til!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv surroundanlegget i stua hvor det er kjerringa som stort sett bestemmer.

Jeg fikk til nød lov til å sette opp noen gallo-kuler bak og er veldig fornøyd med disse. Samboern virker også fornøyd med det ekstra bakkanalene gir. Jeg overhørte faktisk at hun skrøyt av lyden til en venninne.

Nå håper jeg bare hun ikke legger merke til en REL storm 3 som kommer til uka.

Mine kuler er ikke satt opp helt optimalt. Litt forskjellig avstand (ca 30cm) og litt forskjellig høyde (ca 10cm), men det er et greit kompromiss ettersom bakhøyttalerne stort sett er til bakgrunnslyd.

Når det er snakk om å fjerne skapet så henger jeg meg på den. Bytt skapet ut med en sub i ca samme dimensjon.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    For 2 dager siden solgte jeg mine Dali Ikon 7.
    Og i samme anledning gjemte jeg vekk store Swans F2.2C

Jøje meg så stor stue vi fikk.
    Tror prisvurderingen på huset gikk opp med en 50.000,- etter at høytalerene kom ut.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Nå håper jeg bare hun ikke legger merke til en REL storm 3 som kommer til uka.
    Det burde gå greit, du har jo bare gått til innkjøp av nytt hjørnebord 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •