Kan Klipsch bli for mye?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan Klipsch bli for mye?

Testet et par Dali Helicon 400 sammen med Parasound C2 og Nad M3.
    Og jeg var ganske fornøyd, men jeg syntes mellomtonen var litt gromsete og jeg kunne kanskje ønsket meg litt mer fyldig bass uten at det går på bekostning av dypbassen.

Har lenge vurdert Klipsch, men har en følelse at det blir alt for mye "bass"
    siden rommet mitt "dyrker" bass.
    Så noen som har noen meninger eller forslag til hva jeg bør ta en titt på?

HT'ene skal kjøres sammen med Emotiva XPA-1 monoblokker

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lord_Vader
    Og jeg var ganske fornøyd, men jeg syntes mellomtonen var litt gromsete og jeg kunne kanskje ønsket meg litt mer fyldig bass uten at det går på bekostning av dypbassen.

Har hørt 400:ene fra dali, for en ukes tid siden. Og det er en god høytaller, låter kjempe fint. Men selv har jeg Klipsch RF-7 og må si at jeg er mer imponert over disse. Men spørs litt hva du jommer brukes mest til, film eller musikk? Ser ut som musikk ut ifra hva du skriver at det skal brukes i et surround system, da ville jeg utvilsomt kjøpt RF-63/83/7 fremfor 400ene.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du hørt Klipsch??

Forøvrig er jeg helt enig i din beskrivelse av H400. Har hatt den lenge selv, og synes den faller litt gjennom på mellomtonen. Jeg byttet til Monitor Audio GS60 og kan love at mellomtonen er svært mye bedre på disse og bassen er helt enorm. De går ned til 28Hz. Anbefaler deg en lytt til de.

Du skal slite med å få meg til å like Klipsch:grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Klipsch og Dali modellene som nevnes er vannvittig gode høyttalere. Jeg var heller ikke spessielt begeistret for Mk1 av Helicon, mk2 derimot (se signatur ).

En annen kandidat sammen med MA (som jeg har veldig troa på!!), er jo B&W. Jeg ville rett og slett testet "mainstream" modellen CM9 der, den er ikke overdreven i bassen og har en mellomtone og diskant få kan måle seg etter.

Men alt har jo med smak å gjøre! Jeg er totalt forelsket i nye Dali IKON6mk2 som jeg mener er det beste kjøpet rundt 10000kr nå, føre BW 683 (som var en gedigen bombe når den kom, slo mine daværende BW 703 ned i støvlene etter min mening.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok at Klipsch blir for mye for en del som ikke matcher de med riktig elektronikk ( som med alt annet ) da blir ofte bassen pløsete ( mange på kontroll og nok strøm ) og diskanten skærer ( mangel på riktig elektronikk som har kontroll på hornet ) er også smart og teste ulike Klipschmodeller. Feks har RF 7 - 83 og 63 et helt annet diskanthorn som hos meg høres mye mer behagerlig ut.

Ellers er jeg helt enig i betrakningen rundt Monitor Audio og B&W som jo også har kjempegode HT er. Jeg synes alikevel at Klipsch med riktig elektronikk ofte høres mye bedre ut og tåler da samenligninger med høytalere i langt høyere prisklasser.

Du bør vel også få med deg en test av Focal hvis du først skal høre på MA.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet Mentor 8 med samme oppsett som jeg kjørte på H400 MK1.
    Men var desverre ikke fornøyd med Mentor på musikk! Den matchet H400 på mellomtone, men bassen satt ikke der den skulle.

På film hang de med H400, selv om jeg kunne ønske litt strammere bass på M8.

Men håper å få testet klipsch også, litt spent på hvordan RF-63 låter iforhold til Dali'ne? Bassen i Mentor 8 slo iallefall ikke igjennom hos meg.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at mange kjøpe rf-52,62 og 82 først og der er hornet litt for hard ja. 63 og 83 er herlige.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf 63 skal vel være ganske lineær og selv om den har trykk skal den være em meget musikalsk ht, hvis den er riltig parret

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf 63 skal vel være ganske lineær og selv om den har trykk skal den være en meget musikalsk ht, hvis den er riktig parret

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    rf 63 skal vel være ganske lineær og selv om den har trykk skal den være en meget musikalsk ht, hvis den er riktig parret
    RF63 = Punch og snert. RF 83 og RF 7 er trøkk og magaspark.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •