Dali concept 10 vs XLS 12/15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali concept 10 vs XLS 12/15

Hei,

Har ikke funnet noe fornuftig om dette i eldre tråder, så prøver meg med en ny tråd.

Skal investere i Høyttalere nå, har egentlig sett meg ut XLS 12, muligens XLS 15. Men har fått øynene opp for Dali concept 10 også nå, har kun hørt CW tidligere.

Det skal spilles hiphop, trance, rock og techno for det meste. Disse sjangerne er jo egentlig CW mat når man tenker budsjetthøyttalere. Derfor lurer jeg på om Dali er en bedre høyttaler på alle måter. Spiller bedre, har like mye trøkk i bassen og er verdt de ekstra tusenlappene?

Concept burde jo låte endel bedre, det har jeg skjønt, men til mine musikksjangere er kanskje CW allikevel et bedre valg?

Tenkte å drive høyttalere med Nad C372 og C272. Holder det?

Har meget liten erfaring innen Hifi, så håper noen kan gi meg litt hjelp her

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2by4
    Hei,

Har ikke funnet noe fornuftig om dette i eldre tråder, så prøver meg med en ny tråd.

Skal investere i Høyttalere nå, har egentlig sett meg ut XLS 12, muligens XLS 15. Men har fått øynene opp for Dali concept 10 også nå, har kun hørt CW tidligere.

Det skal spilles hiphop, trance, rock og techno for det meste. Disse sjangerne er jo egentlig CW mat når man tenker budsjetthøyttalere. Derfor lurer jeg på om Dali er en bedre høyttaler på alle måter. Spiller bedre, har like mye trøkk i bassen og er verdt de ekstra tusenlappene?

Concept burde jo låte endel bedre, det har jeg skjønt, men til mine musikksjangere er kanskje CW allikevel et bedre valg?

hei jeg ville satset på XLS 12 jeg, dali er for mere finspillende og jeg har xls 15 spiller vannvittig med en cerwin vega 2.6 kw men og så er XLS kommet ut med veldig rein lyd i de også. DALI har min bestefar de kan ikke måles i cerwin vega
    men bass og trøkk er det i dali og. begge er knall HT

på XLS 12 Passer NAD suppert hadde vært nok med en 372 men en 272 til :O spiller knall

om du tenker på Dali er jeg litt usikker på men tror dali er ganske så lettdrevne

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

for å si det sånn så er concept 10 en cerwin vega med silkehansker di er rett og slett råe, kjør nad komboen på di og du har et enormt anlegg, og vist valget ender på cv så tror jeg at nadene er enormt bra på 12", greie på 15", men du får nok mest ut av 12", men min beste anbefaling er nok concept 10 concept 10 spilller bedre en cv 12 og 15, mere trøkk en du tror

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Disse Daliene funker yppelig til din musikksmak og det vil spille meget høyt og ha bra med trøkk.
    Det er ikke bare cv som kan dette, jeg tipper du vil bli mer fornøyd med daliene og det skal passe yppelig med di Nadene du har.

Jeg hadde tatt Daliene.

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde også tatt daliene

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten den minste tvil gått for Dali:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for overbevisning

Da blir det nok Dali ja

Gleder meg noe helt vilt til skikkelig anlegg :razz:

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen glemte også si at xls 12/15 HAR IKKE skrikende diskant som feks DALI om man skal bruke dali på høye nivåer ville jeg alldrig har brukt dali!

cerwin vega = spiller brutalt med syk bass og trøkk kan også spiller HØYT og da mener jeg høyt

DALI = finspillende men ikke noe god diskant i på høye nivåer

det har jeg hørt på HFK og hos min bestefar som har concept 8 de daliene som han har kan ikke sammen lignes på XLS 28

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    hei igjen glemte også si at xls 12/15 HAR IKKE skrikende diskant som feks DALI om man skal bruke dali på høye nivåer ville jeg alldrig har brukt dali!

cerwin vega = spiller brutalt med syk bass og trøkk kan også spiller HØYT og da mener jeg høyt

DALI = finspillende men ikke noe god diskant i på høye nivåer

det har jeg hørt på HFK og hos min bestefar som har concept 8 de daliene som han har kan ikke sammen lignes på XLS 28
    Vel, kommer vel litt an på hva du matcher Daliene med det. Diskantene til Dali pleier som regel å være kjempe bra. Har du noen gang hørt på f.eks Mentor 6 med god elektronikk? Jeg fant ikke den skrikende i det hele tatt på høye volum. Cerwin Vega har en skrikende diskant i forhold

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Vel, kommer vel litt an på hva du matcher Daliene med det. Diskantene til Dali pleier som regel å være kjempe bra. Har du noen gang hørt på f.eks Mentor 6 med god elektronikk? Jeg fant ikke den skrikende i det hele tatt på høye volum. Cerwin Vega har en skrikende diskant i forhold

ikke noe mentor vi snakker om HER !! du du egentlig hørt XLS ? kan ikke undervurdere de når du ikke har hørt de! har XLS 15 på en 2.6 og syntes diskanten er IKKE skrikende på høye nivåer.

min bestefar har concept 8 her og han bruker en NAD hjemmekino T775HD
    og det er en god elektronikk på de.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye XLS serien er veldig bra! Spessielt 12" versionen syns jeg virkelig gjør vei i vellinga . MEn det er typisk CV, 12" låter "hifimessig" best .

Dali Concept 10 er en knallbra høyttaler, men jeg ville også dratt inn Dali Lektor 8 med den forsterkerkomboen du har... Dette er 2x8" som virkelig vil noe . Går ikke kjeller dypt, men derfor spiller de også veldig rent!

Anbefaler deg egentlig å stikke å høre på de forskjellige, men gjør deg selv en bjørnetjeneste, og dropp CV 15", de spiller vannvittig, men da med extremt forsterkeri!

CV XLS 12"
    Dali Concept 10
    Dali Lektor 8.

Gode "party" høyttalere alle sammen, mens Lektor 8 også kan spille opp til roligere dager (mest sannsyngeligvis 80% av bruken din... ).

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur du tar feil ang skrikende diskant på Dali...

Med god elektronik som passer til Dali's lydsignatur så har du en god og behagelig, men høytspillende diskant

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en selger i Hifi-klubben sa det; "Cerwin Vega sin diskant er støy, mens Dali sin er musikalsk".

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Som en selger i Hifi-klubben sa det; "Cerwin Vega sin diskant er støy, mens Dali sin er musikalsk".
    Sounds about right

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HAHAH ler for meg sjøl, ikke hør på skorob har peiling og støtter Cerwin vega ! cerwin vega er ikke noe møk og ikke dårlig i lydkvalitet (xls) litt gammlere moddeler som feks DC serien er ikke fulgt så rein men opprinlig skrevet av HFK:

Det er likevel ingen som vil gå så langt som å påstå at XLS-serien er "high-end"-høyttalere – til dét er de simpelthen altfor morsomme. Men de har musikalske kvaliteter som også passer til annet enn steinhard rock og techno. Og hva evnen til å sluke effekt og lage lyd av den angår, så tilhører de definitivt "High-klassen"

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VE sin diskant er støy ja !

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke Dali selv, men 2.par med Cerwin Vega.
    Cerwin Vega er morsomme festhøytalere, men til gitarmusikk og slikt kan de være litt slitsomme i lengden.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke Dali selv, men 2.par med Cerwin Vega.

ja men Du har jo VE ? og VE har skrikende diskant

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig valg egentlig. Jeg vil si at concept 10 og xls12 er ganske like høyttalere. Dvs du får veldig like høyttalere. God bass og ok diskant. Med god elektronikk så vil de spille bra og diskanten vil være behagelig. Med feil elektronikk så vil begge låte surt. NAD funker på begge høyttalerne. Begge er partyhøyttalere tho.

Tror jeg selv ville valgt concept 10 egentlig. Eller CV hvis jeg visste at den kom til å bli heavey voldtatt på festen/e.

concept 10 er mer lettdreven enn xls12/15.

Sikre og gode valg begge to.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)