Fronthøytallere til Onkyo 706 (Nå med bilde av resultatet)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 88
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fronthøytallere til Onkyo 706 (Nå med bilde av resultatet)

God dagen!

Jeg har lest i diverse tråder på forumet om merker, anbefalinger, kvalitet og pris etc... Jeg må innrømme at det er et vanskelig valg når man ikke er spesielt kjent med merkene. Nå har jeg noen "eldre" Patos 301 som fikk et nytt liv etter at Onkyo´n kom i hus. Nå er det på tide å matche forsterkeren med et par nye høytallere! Forresten har jeg en XTZ 99 W12.16 som jeg er storfornøyd med.

Så, jeg tenkte meg innover til Oslo-traktene og ta noen lytterunder, og gjerne hente varene selv. Jeg er ikke glad i postens behandling av varer!
    Jeg er ingen lydkjenner men er rimelig glad i god lyd og hører ofte på musikk og noe filmer i ny og ne! Er omtrent 75% musikk og 25% film. Musikksjanger er alt fra Count Basie (jazz) til Above & Beyond (trance).

Her er en liste jeg klarte å notere utifra trådene jeg var innom. Helst ikke over 8000kr, men gjerne ta med en høytaller du foretrekker om prisen er nærmere 10 000. Kan jo hende prisen har falt da jeg går til innkjøp!

XTZ 99.36
    Klipsch RF-82
    Klipsch RF-62
    SVS STS-01
    System Audio SA1550
    System Audio SA1750
    Audio Pro BLACK DIAMOND V3
    Dali Ikon 6 (mk2?)
    B&W DM684

Som sagt, er ingen lydguru men håper at lista er OK og at jeg ikke bomma altfor mye

Takk for alle svar!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    God dagen!

Jeg har lest i diverse tråder på forumet om merker, anbefalinger, kvalitet og pris etc... Jeg må innrømme at det er et vanskelig valg når man ikke er spesielt kjent med merkene. Nå har jeg noen "eldre" Patos 301 som fikk et nytt liv etter at Onkyo´n kom i hus. Nå er det på tide å matche forsterkeren med et par nye høytallere! Forresten har jeg en XTZ 99 W12.16 som jeg er storfornøyd med.

Så, jeg tenkte meg innover til Oslo-traktene og ta noen lytterunder, og gjerne hente varene selv. Jeg er ikke glad i postens behandling av varer!
    Jeg er ingen lydkjenner men er rimelig glad i god lyd og hører ofte på musikk og noe filmer i ny og ne! Er omtrent 75% musikk og 25% film. Musikksjanger er alt fra Count Basie (jazz) til Above & Beyond (trance).

Her er en liste jeg klarte å notere utifra trådene jeg var innom. Helst ikke over 8000kr, men gjerne ta med en høytaller du foretrekker om prisen er nærmere 10 000. Kan jo hende prisen har falt da jeg går til innkjøp!

XTZ 99.36
    Klipsch RF-82
    Klipsch RF-62
    SVS STS-01
    System Audio SA1550
    System Audio SA1750
    Dali Ikon 6 (mk2?)
    B&W DM684

Som sagt, er ingen lydguru men håper at lista er OK og at jeg ikke bomma altfor mye

Takk for alle svar!
    Du bør absolutt stikke innom Hifi-huset å høre på Monitor Audio RX 6 el 8 og ta med dem i vurderingen din!
    De får topp tester over alt,og de er ganske overkommelige å drive for en surroundreciver av den klassen!
    Du får også gode priser og bra service der,med muligheter for å prøve hjemme!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God dagen!

XTZ 99.36
    Klipsch RF-82
    Klipsch RF-62
    SVS STS-01
    System Audio SA1550
    System Audio SA1750
    Dali Ikon 6 (mk2?)
    B&W DM684

Takk for alle svar!
    Klipsch og SVS er absolutt og anbefale til film.
    System Audio SA1750 har jeg selv hørt og synes de spiller meget bra med rette forsterker (vet ikke hvordan de spiller med den du har), men jeg liker både lyd og utseende på de.
    Dali og B&W har jeg ikke all verdens erfaring med, men er jo kjente gode merker som du ikke kan trå feil med:wink:

Audio Pro og XTZ ht'ene har jeg desverre ingen erfaring med.

Men med tanke på 75% musikk, ville jeg kanskje sett på System Audio SA1750, med forbehold om at jeg ikke vet hvordan de er overens med din forstrker

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappe svar
    Jeg er veldig spent på hva som kan passe min forsterker. Leser at veldig mange er fornøyde med både System Audio og Klipsch.
    Klipsch RF-62 er på tilbud til 6400,- og System Audio SA1550 til 6000,- men igjen, noen skrev at de kronene opp til SA1750 er verdt det. SA 1750 er på tilbud til 8000,- Og det virker som et bra tilbud!

Hadde vært spennende å høre på Monitor Audio som ble anbefalt!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappe svar
    Jeg er veldig spent på hva som kan passe min forsterker. Leser at veldig mange er fornøyde med både System Audio og Klipsch.
    Klipsch RF-62 er på tilbud til 6400,- og System Audio SA1550 til 6000,- men igjen, noen skrev at de kronene opp til SA1750 er verdt det. SA 1750 er på tilbud til 8000,- Og det virker som et bra tilbud!

Hadde vært spennende å høre på Monitor Audio som ble anbefalt!
    Har du muligheten, så hør på alle de 3, å velge de du synes er best
    Oppgraderingen fra SA1550 til SA1750 er nok verdt de, uten at jeg har hørt SA1550.
    Men jeg er Klipsch mann, og RF-62 er jo råååe, men er nok best om du hadde hatt hovedfokus på film

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skal gjøre mitt beste. Tar noen telefoner på tirsdag å ringer butikkene for å høre hva de vil anbefale. Soundgarden selger også Onkyo så de har vel noen råd og tips!

Så det var et par Electrocompaniet PSF 1 (demo) til 8000,- De er vel på et helt annet nivå, og kanskje ikke så retta mot film?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skal gjøre mitt beste. Tar noen telefoner på tirsdag å ringer butikkene for å høre hva de vil anbefale. Soundgarden selger også Onkyo så de har vel noen råd og tips!

Så det var et par Electrocompaniet PSF 1 (demo) til 8000,- De er vel på et helt annet nivå, og kanskje ikke så retta mot film?
    Handlet en del med Soundgarden før, og de her som oftest grei kunnskap, men der ble jeg anbefalt Pioneer/System Audio, og det var komboen jeg hørte, og syntes de spilte meget klart og fint sammen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ap og klipch vil jeg tro fungerer godt med recivern, i og med at de er temmelig lettdrivene HT. B&W tror jeg blir litt for tungt for kunn en reciver. Men reciveren har vel pre-out, så blir det lite power er det jo bare å handle effektforsterker

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og B&W er vel kanskje mer film ht'er? Klipsch er hvertfall det
    Men begge de er nok glad i mest mulig kraft for virkeli å kunne utfolde seg

Men med tanke på de store musikkfokuset, så er kanskje, etter min mening, System Audio ett bedre valg en Klipsch.
    Men er nok andre ht'er som er musikalsk bedre en SA også.

Fordelen med Klipsch er nok allsidigheten, den er en meget bra all-rounder, men er nok i sitt element på film
    Kommer også litt an på hvilken musikk det er snakk om...

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du er nok inne på noe der. Jeg leser og googler tester og feedback på både SA1550 og SA1750, ingen har noe spesielt negativt å si. Alle skriver at de er veldig overrasket over SA. Lyden er meget ren/god og luftig. De egnet seg like godt til klassisk som rock. SA er utrolig raske i punchen skjønte jeg, har vel ikke dybden som jeg antar du har i Klipsch´n din! Men for all del, de som hørte på SA klager ikke over bassen. Men jeg har subben som tar det meste

Jeg merker at jeg heller mer og mer mot SA. Tenker da på hva som vil passe mitt lydbilde. Kanskje jeg strekker meg til SA1750 til 8000,- Men alt må høres før kjøp!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du er nok inne på noe der. Jeg leser og googler tester og feedback på både SA1550 og SA1750, ingen har noe spesielt negativt å si. Alle skriver at de er veldig overrasket over SA. Lyden er meget ren/god og luftig. De egnet seg like godt til klassisk som rock. SA er utrolig raske i punchen skjønte jeg, har vel ikke dybden som jeg antar du har i Klipsch´n din! Men for all del, de som hørte på SA klager ikke over bassen. Men jeg har subben som tar det meste

Jeg merker at jeg heller mer og mer mot SA. Tenker da på hva som vil passe mitt lydbilde. Kanskje jeg strekker meg til SA1750 til 8000,- Men alt må høres før kjøp!
    De stemmer nok... Klipsch er jo en heftig rocke høytaler om den får nok power, men ellers er nok SA en musikkmesig overlegen ht på musikk generelt
    Og om du har sub så trenger du ikke dypbass i ht'n uansett (noe jeg mener fort kan forstyrre lydbilde ved musikkspilling), men en god sub kan nok hjelpe på de

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er vel bedre enn mine gamle Patos 301. Så blir morsomt å høre på blu-ray konsertene med True-HD lyd når jeg har fått bestemt meg.

Hvordan er dine RF-63? Og hva utgjøre den store forskjellen på RF-62 og RF-82 forresten?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er vel bedre enn mine gamle Patos 301. Så blir morsomt å høre på blu-ray konsertene med True-HD lyd når jeg har fått bestemt meg.

Hvordan er dine RF-63? Og hva utgjøre den store forskjellen på RF-62 og RF-82 forresten?
    Mine er ikke innspilt enda, så de yter jo ikke maks + at jeg mangler effektforsterker for å få utnyttet villdyrene, men de spiller staaadig bedre

Forskjellen på 62 å 63 er jo stor vil jeg si...
    62 er jo en sykt fet høytaler, spiller helt fantastisk, med et vilt lydtrykk!
    63 er enda fetere... alt jeg har å si

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste litt om Monitor Audio RX6 også. Og folk roser de opp i skyene. De går veldig bra med Onkyo også, og likte spesielt godt å høre at Onkyo + MA var en god match for musikk!

Står vel mer eller mindre mellom SA og MA. Men jeg så at prisen på MA RX6 er 10500,- for piano finish. Desverre er nok det for dyrt. Men kommer kanskje flere innspill utover dagen!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale SVS STS-01. Har de selv, men jeg har Yamaha receiver og Rotel effekt. De spiller pent og høyt med masse trykk på film og musikk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste litt om Monitor Audio RX6 også. Og folk roser de opp i skyene. De går veldig bra med Onkyo også, og likte spesielt godt å høre at Onkyo + MA var en god match for musikk!

Står vel mer eller mindre mellom SA og MA. Men jeg så at prisen på MA RX6 er 10500,- for piano finish. Desverre er nok det for dyrt. Men kommer kanskje flere innspill utover dagen!
    Du får de nok en god del billigere enn det vil jeg tro:grin:
    De pleier å gi bra prisavslag på Hifi-huset!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo vakre ord for mine ører. De virker mer og mer int. ut i fra mer jeg leser om MA. Men time will show når det gjelder prisen. Blir spennende å høre Selger de også Onkyo på huset? Nå er spørsmålet om min lydsmak ikke kræsjer helt, også ta en lytterunde i morgen om de har MA på lager!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo vakre ord for mine ører. De virker mer og mer int. ut i fra mer jeg leser om MA. Men time will show når det gjelder prisen. Blir spennende å høre Selger de også Onkyo på huset? Nå er spørsmålet om min lydsmak ikke kræsjer helt, også ta en lytterunde i morgen om de har MA på lager!
    De selger ikke Onkyo,men det kan hende de har inne noe brukt!
    Det gjelder jo både forsterkere og høytalere!
    De pleier å ha MA på lager ja - de har hvertfall for prøvelytting!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Jeg tenkte mer på om de vet om MA er en god match for Onkyo. Men uansett må jeg innom for en lytt. Leste at de solgte Yamaha forsterker med RX6 HT! Blir spennende å se(høre) i morgen!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Jeg tenkte mer på om de vet om MA er en god match for Onkyo. Men uansett må jeg innom for en lytt. Leste at de solgte Yamaha forsterker med RX6 HT! Blir spennende å se(høre) i morgen!
    Lykke til med testingen - du får poste erfaringene dine her i når du har gjort unna lytterunden din da:grin:

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •