Fronthøytallere til Onkyo 706 (Nå med bilde av resultatet) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 88
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Har blitt noen å gå etter ja, men problemet er å velge én. Jeg skal ta noen flere telefoner i morgen og høre om flere priser.
    Jeg hadde nok tenkt at en effektforsterker var unødvendig om jeg hadde en Pio selv.

Når det gjelder AE er det digitalt ja, men prøvde også via Apple TV og var ikke noen nevneverdig forskjell(En smule, men ikke ett helt brød som Øystein Sunde sier)! AE er ikke den beste, er den eldste utgaven.
    Jeg tok også noen småtester på pure og stereo, men ingen stor forandring her heller. Så jeg bruker stereo som standard. Din Pio gjør nok en bedre jobb! Hørte også på Sigur Ros - Heima i DTS og det smakte det!

Grattis med nye HT da. Har ikke hørt de selv, men leste om de en stund tilbake. Du må gi feedback på lyden når du har fått hørt på de.

GS 20 ruuuler gata ja... De kommer seg veldig om dagen. Vakkert!
    Hva med denne da http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=64817&cat=13
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Men nei den er ikke int... fordi jeg har nå bestilt meg en Roksan Kandy R2 Power Amp. 2x125 8ohm. (jeg fortjener en øl i kveld).
    Jeg falt på Roksan pga all den fine omtalen om MA + Roksan = sant. Den skal ha greit nok "juice" for å drive GS20, men vi får se hvordan historien ender når den er i hus! Jeg tenker også fremover med tanke på Roksan komponenter, de får veldig god omtale i pressen og dette virker som en fornuftig start. Som du sikkert skjønner er jeg nysgjerrig på hva merket står for i praksis. Designet er no-go for meg, men prisen/ytelse/omtale er go-go.

Jeg får begynne litt lavt og bygge meg oppover om det blir mer senere (det blir det garantert...) og da blir det ny receiver og effekt i samme serie. Synes den var rimelig for hva den presterer hvis man leser omtalen på what hifi. Veil. pris på 7000kr er ikke dårlig synes jeg!

Har du fått hørt noe mer på dine XTZ ennå? Hvordan er lydbildet på de egentlig?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Men nei den er ikke int... fordi jeg har nå bestilt meg en Roksan Kandy R2 Power Amp. 2x125 8ohm. (jeg fortjener en øl i kveld).
    Jeg falt på Roksan pga all den fine omtalen om MA + Roksan = sant. Den skal ha greit nok "juice" for å drive GS20, men vi får se hvordan historien ender når den er i hus! Jeg tenker også fremover med tanke på Roksan komponenter, de får veldig god omtale i pressen og dette virker som en fornuftig start. Som du sikkert skjønner er jeg nysgjerrig på hva merket står for i praksis. Designet er no-go for meg, men prisen/ytelse/omtale er go-go.

Jeg får begynne litt lavt og bygge meg oppover om det blir mer senere (det blir det garantert...) og da blir det ny receiver og effekt i samme serie. Synes den var rimelig for hva den presterer hvis man leser omtalen på what hifi. Veil. pris på 7000kr er ikke dårlig synes jeg!

Har du fått hørt noe mer på dine XTZ ennå? Hvordan er lydbildet på de egentlig?
    Javel gratulerer da:-D
    Det er et rent effektrinn den der ,og ikke integrert med prosessorinngang?
    Hvor handlet du da? Blir spennende å høre hva du synes om den ja:-D
    Tipper du ikke klarer å spille så mye høyere,men får vel en del bedre kontroll på hele lydbildet!

Når det gjelder XTZ'ene så spiller dem bra,særlig i bassen størrelsen tatt i betraktning!
    MEN.... som jeg skrev lenger opp,så er de ikke i nærheten av GS 20'ene på mellontone og diskant! Det er ikke på langt nær den "klangen" i strenger f.eks!
    Du hører en gitarstreng i høytaleren,mens på GS 20,så klinger den liksom ut i rommet mye mer!
    Sikkert litt smak og behag dette,men i mine ører så er MA klart best!
    Kan vel kanskje ha noe med matching med forsterker og gjøre også?

Men det er jo litt betryggende også da,at en høytaler som har fått så mye skryt både her på forumet,og i pressen,ikke låter på langt nær så bra som mine kjære GS 20,hehe:-D

Men fikk dem til en så bra pris,at jeg bare måtte prøve dem!
    Får se hva som skjer med med dem etter hvert - en kompis skal prøve dem i helga!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vanskelig å si nei når man får en god pris
    Power ampen er et rent effekttrinn ja. Du har nok rett i at volumet ikke vil øke, men som du sier blir det mer kontroll! Og det er akkurat det jeg ønsker. Spesielt på lav musikk. Men skal absolutt gi feedback på den når jeg har hørt litt! Jeg handlet hos Sound Planet(grossist). Hyggelig og hjelpsom mann. Har aldri handlet der tidligere. Nå er jeg spent på om Posten gjør jobben sin. Alltid en dag ekstra og behandler pakker som om de var duploklosser.

Men tilbake til XTZ og GS20. Er godt å høre at de ikke er på samme nivå, men bra at de ikke er dårlige heller vel å merke! Selv begynner jeg å bli veldig glad i lyden som kommer ut av GS20. Merker at de kommer seg for hver dag som går. I går så jeg på Simpsons hvor bussen tuta, jeg trodde det var utenfor Apropo matching har det nok veldig mye å si ja. Er XTZ kald eller varm? Men det er alltid moro å høre på nye HT.

Forresten, har du vært borti Anthem?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vanskelig å si nei når man får en god pris
    Power ampen er et rent effekttrinn ja. Du har nok rett i at volumet ikke vil øke, men som du sier blir det mer kontroll! Og det er akkurat det jeg ønsker. Spesielt på lav musikk. Men skal absolutt gi feedback på den når jeg har hørt litt! Jeg handlet hos Sound Planet(grossist). Hyggelig og hjelpsom mann. Har aldri handlet der tidligere. Nå er jeg spent på om Posten gjør jobben sin. Alltid en dag ekstra og behandler pakker som om de var duploklosser.

Men tilbake til XTZ og GS20. Er godt å høre at de ikke er på samme nivå, men bra at de ikke er dårlige heller vel å merke! Selv begynner jeg å bli veldig glad i lyden som kommer ut av GS20. Merker at de kommer seg for hver dag som går. I går så jeg på Simpsons hvor bussen tuta, jeg trodde det var utenfor Apropo matching har det nok veldig mye å si ja. Er XTZ kald eller varm? Men det er alltid moro å høre på nye HT.

Forresten, har du vært borti Anthem?
    Anthem har jeg ikke kjennskap til dessverre!

Tja " varm eller kald" - hva skal jeg si - er vel gamske nøytrale vil jeg si,men de er noe mer tilbakelent i forhold til MA hvertfall!
    Ikke på langt nær så engasjerende rett og slett,men det låter fint for det!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men da vet jeg det

Nei angående Anthem var det en effektforsterker til 11 høvdinger som har gjort det godt i tester. Anthem PVA2. Men er ikke kjent med merket så kanskje du kjente til merket. Er fra Canada btw. Men denne gangen gikk jeg for en brite.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Torolan: Tenkte å nevne at effekttrinnet har "Trimmed" funksjon. Dette var noe med gain å gjøre skjønte jeg! Dette vil kanskje hjelpe om lyden føles litt slapp om du skjønner hva jeg mener?

Her er hva som ble ramset opp under features:

- New Main amplifier PCB
    - Symmetrical amplifier layout
    - Optimised power supply layout, distribution an decoupling
    - Better decoupling and power regulation to all stages
    - Improved Straight Input section
    - Improved Trimmed Input section
    - Switch-able straight & trimmed inputs with full volume trim
    - Directly powered power amp section form the main power supply
    - Improved grounding
    - Optimised routing and shorter speaker output cables
    - New improved protection circuit
    - Improved wideband noise rejection
    - Elimination of internal cables and connections for improved performance
    - Reduced residual hum and noise
    - Redesigned chassis and cover with improved ventilation

Hva er den største fordelen ved å ha prosessorinngangen? Jeg kan ikke så mye om dette!
    Om du er int. kan du se på manual av Roksanen her http://www.roksan.co.uk/roksan/produ...doc/d_13_1.pdf

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Torolan: Tenkte å nevne at effekttrinnet har "Trimmed" funksjon. Dette var noe med gain å gjøre skjønte jeg! Dette vil kanskje hjelpe om lyden føles litt slapp om du skjønner hva jeg mener?

Her er hva som ble ramset opp under features:

- New Main amplifier PCB
    - Symmetrical amplifier layout
    - Optimised power supply layout, distribution an decoupling
    - Better decoupling and power regulation to all stages
    - Improved Straight Input section
    - Improved Trimmed Input section
    - Switch-able straight & trimmed inputs with full volume trim
    - Directly powered power amp section form the main power supply
    - Improved grounding
    - Optimised routing and shorter speaker output cables
    - New improved protection circuit
    - Improved wideband noise rejection
    - Elimination of internal cables and connections for improved performance
    - Reduced residual hum and noise
    - Redesigned chassis and cover with improved ventilation

Hva er den største fordelen ved å ha prosessorinngangen? Jeg kan ikke så mye om dette!
    Om du er int. kan du se på manual av Roksanen her http://www.roksan.co.uk/roksan/produ...doc/d_13_1.pdf
    Hei - vert borte i helga jeg,så jeg har ikke vert på forumet på noen dager!
    Stemmer at det er gain kontroll ja - disse er det vel bare å sette på fult vil jeg tro,så tar vel romkorreksjonen seg av nivåkalibreringen!
    Fordelen med prossessorinngang,er at du da bruker en ren stereoforsterker så lenge du kun spiller i musikk - den har jo ofte en noe bedre forforsterker del enn en hjemmekinoforsterker - og særlig dem i budsjettklassen!
    Så når du bruker hjemmekinoforsterkeren,så kobler du fra pre-out på reciver,og til prosessorinngangen på den integrerte stereoforsterkeren,og den brukes da som et rent effektrinn til frontene!

Håper du forstod

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, og velkommen tilbake!

Jo jeg googlet mer om prosessorutgang og leste det jeg kom over. Tror jeg forstod det riktig når du nevner det nå.
    Jeg ble faktisk spurt om jeg ønsket forsterkeren i stedet, da denne har prosessorinngang, men da ble prisen noe dyrere så inntil videre prøver jeg meg uten Jeg får den i morgen så om ikke posten har gjort noen "modifikasjoner" under transport, vil jeg nok poste et førsteinntrykk!

Jeg er veldig spent på lyden og hvordan HT gjør seg!
    Men for å høre din personlige mening, former/farger en effektforsterker lyden? Jeg har hørt delte meninger om dette, men du har prøvd effekttrinn selv så kanskje du har en oppfatning av saken!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Power amp på plass...

Da var effektforsterkeren i hus. Førsteinntrykket er meget godt!
    Den har bedret lyden betraktelig og gitt mye mer kontroll. Mer tyngde i bunn men også temmet toppen litt da Onkyoen var litt for "hissig" på diskanten under høyt volum. Den klarte nok ikke å tilføre nok for GS20. Lyden har også blitt luftigere og klarere, men effekten må vel også bli innspilt!

Jeg tror at bassen jeg er vant med ikke er "riktig" hvis du skjønner tegninga. Ukontrollert og "blafrende" bass. Nå er den mye mer presis, bestemt og trykker bedre, men går ikke dypere enn nødvendig for å gjengi lydbildet! Dette var vanskelig å forklare, men har lest at flere står med samme oppfatning etter at det kom bedre elektronikk inni bildet!
    Men dette er vel smak og behag igjen. CW folket ville nok sagt at det manglet noe hehe...

Men jeg tror nå at ting ikke kan bli så vanvittig mye bedre ut i fra hva jeg har brukt av penger på effekt.
    Passer godt med MA pluss at Roksanen yter godt nok for hva den koster.

Og forresten er et par med nye HT kabler på vei. Tok en liten oppgradering fra mine Qed Silver Anniversary XT til Qed Revelation Speaker Cable. Kommer nok i slutten av uken, så om du vil kan jeg godt gi tilbakemelding på de også!

Hva skjedde med dine XTZ? Ble de solgt?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var effektforsterkeren i hus. Førsteinntrykket er meget godt!
    Den har bedret lyden betraktelig og gitt mye mer kontroll. Mer tyngde i bunn men også temmet toppen litt da Onkyoen var litt for "hissig" på diskanten under høyt volum. Den klarte nok ikke å tilføre nok for GS20. Lyden har også blitt luftigere og klarere, men effekten må vel også bli innspilt!

Jeg tror at bassen jeg er vant med ikke er "riktig" hvis du skjønner tegninga. Ukontrollert og "blafrende" bass. Nå er den mye mer presis, bestemt og trykker bedre, men går ikke dypere enn nødvendig for å gjengi lydbildet! Dette var vanskelig å forklare, men har lest at flere står med samme oppfatning etter at det kom bedre elektronikk inni bildet!
    Men dette er vel smak og behag igjen. CW folket ville nok sagt at det manglet noe hehe...

Men jeg tror nå at ting ikke kan bli så vanvittig mye bedre ut i fra hva jeg har brukt av penger på effekt.
    Passer godt med MA pluss at Roksanen yter godt nok for hva den koster.

Og forresten er et par med nye HT kabler på vei. Tok en liten oppgradering fra mine Qed Silver Anniversary XT til Qed Revelation Speaker Cable. Kommer nok i slutten av uken, så om du vil kan jeg godt gi tilbakemelding på de også!

Hva skjedde med dine XTZ? Ble de solgt?
    Gratulerer så mye med ny effekt da
    Er mye ute og kjører jeg - hjemme annenhver dag ca,så derfor tar det litt tid før jeg svarer av og til

Ja det kan nok stemme bra det du opplever der ja - det blir rett og slett mer kontroll på saker og ting med mer effekt!
    Hadde vert moro å hørt på disse GS 20'ene dine nå, med det effekttrinnet,bare for å fått en sammenligning med mitt eget oppsett

Ikke alltid man kan spille så mye høyere,men det blir mye mer behaglig å høre på ved høyt volum,uten den litt skikende diskanten som du nevner!
    Hyggelig at du er fornøyd da hvertfall - og som du sier "Cv folket" må du ikke høre på,hehe!
    Disse høytalerne går faktisk dypere i bassen enn mange CV'r gjør!
    Må faktisk sjekke her av og til, om suben virkelig er avslått

Når det gjelder kabler,så har jeg et ganske avslappet forhold til det - bare dem er riktig dimensjonert,så har jeg ikke den store troa på at det utgjør store forskjeller - men det er meg da,og det er jo litt fancy med noen tøffe kabler også!
    Xtz'ene er ikke solgt nei,men dem er på utlån hos en kompis foreløpig - han driver dem med en Pio LX 51 (min gamle),og det låter slett ikke verst!
    Fatter'n var også litt intressert i dem,men jeg har ikke helt bestemt meg om jeg vil selge dem ennå heller - vi får se

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen du, denne gangen var jeg sent ute med svar! Men men... en liten oppdatering på effekt og kabelbiten.
    Ikke lenge etter at jeg skrev innlegget så kutta effekforsterkeren ut. Den gikk i standby mode etter hva jeg skjønte. Vet ikke hvorfor. Fikk den i gang igjen etter litt tid, men samme skjedde igjen. Ble litt usikker på om HT er glad i sånt så nappa ut alt og la den pent tilbake i esken og sendte den tilbake. Kjempegod service og pengene blir refundert.

Men jeg lånte med meg Cambridge 840A v.2 med meg hjem fra HFK. Denne har jo, som du nevnte, prosessorinngang. Herlig funksjon som er midt i blinken for meg ja. Etter noe lytting var jeg solgt. Imponert over lyden som kommer ut fra Cambridgen, og selv synes jeg dette var en god match med GS 20.
    Og tenker man fremover er det balanserte innganger og mer til som kan komme hendig. Passer jo fint med DacMagic´n som jeg har også.
    Så... da er ett stk Cambridge bestilt. Her er det forandringer serru

Angående kablene, så kan jeg forklare enkelt; de ga meg dypere bass, klarere og mer detaljert lydbilde. Heller ikke så "skjærende" i toppen som tidligere. Varmere lydbilde. Er fornøyd så det er det viktigste.

Ja XTZ´ene kan jo være fine i høyden om du kjører 9.1

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen du, denne gangen var jeg sent ute med svar! Men men... en liten oppdatering på effekt og kabelbiten.
    Ikke lenge etter at jeg skrev innlegget så kutta effekforsterkeren ut. Den gikk i standby mode etter hva jeg skjønte. Vet ikke hvorfor. Fikk den i gang igjen etter litt tid, men samme skjedde igjen. Ble litt usikker på om HT er glad i sånt så nappa ut alt og la den pent tilbake i esken og sendte den tilbake. Kjempegod service og pengene blir refundert.

Men jeg lånte med meg Cambridge 840A v.2 med meg hjem fra HFK. Denne har jo, som du nevnte, prosessorinngang. Herlig funksjon som er midt i blinken for meg ja. Etter noe lytting var jeg solgt. Imponert over lyden som kommer ut fra Cambridgen, og selv synes jeg dette var en god match med GS 20.
    Og tenker man fremover er det balanserte innganger og mer til som kan komme hendig. Passer jo fint med DacMagic´n som jeg har også.
    Så... da er ett stk Cambridge bestilt. Her er det forandringer serru

Angående kablene, så kan jeg forklare enkelt; de ga meg dypere bass, klarere og mer detaljert lydbilde. Heller ikke så "skjærende" i toppen som tidligere. Varmere lydbilde. Er fornøyd så det er det viktigste.

Ja XTZ´ene kan jo være fine i høyden om du kjører 9.1
    Ja her har det gått fort i svingene siden sist ja
    Gratulerer nok en gang
    Merkelig tilfelle med den Roksan' da,men er vel sånt som kan skje av og til!
    Så du endte opp med Cambridge ja - sikkert ikke dumt valg det,og det kan jo også vere veldig kjekt med den prossessorinngangen!
    Det viktigste er jo at du selv er fornøyd!

Selv så føler jeg at Romkorreksjonen (MCACC) til Pio gjør en så god jobb her hos meg,at den vil jeg helst ha med også på stereo! Og derfor får jeg ikke benyttet en sånn løsning!
    Ene høytaleren min står alt for nær et hjørne,og uten MCACC så merker jeg godt at lybildet blir noe skjevt,men med den innkoblet så blir det et mye både større,og friskere lydbilde!
    Men med en mer optimal høytalerplassering,så hadde det nok vert mer aktuelt!

Hva synes du om kreftene til Cambridge'n da - virker den mye kraftigere enn Onlyoen,eller spiller den "bare finere" ?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk... igjen

Cambridgen er kraftigere ja. Deilig er den. Vet ikke hva den gjør, men liker veldig godt lyden når man spiller alt av forskjellig musikk. Den passet MA veldig godt synes jeg hvertfall. Så når effekttrinnet har kommet ned i pris, kan vel ikke 2x200W ikke skade!

Men jeg har en greie med frysninger på ryggen. Gir ikke varen meg frysninger er den ikke god nok! Cambridgen klarte det Grei indikator på at dette fungerer og ikke fungerer.

Men jeg tror det er no galt med min Onkyo. Ved bruk av Cambridgen måtte jeg skru opp "fixed volume" på nesten 0db. Den starter da på -70db eller noe i den skalaen. Så jeg tro Onkyoen har fantastisk dårlig pre out på mine fronter. Tror kanskje det er tilfelle på subben når jeg hadde den også.

Jeg finner ikke noe spennende som kan øke signalet/gain på pre out. Kan ikke justere ut-effekten på reiceveren heller! Verken manuelt bak eller via softwaren.

Har du tips?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk... igjen

Cambridgen er kraftigere ja. Deilig er den. Vet ikke hva den gjør, men liker veldig godt lyden når man spiller alt av forskjellig musikk. Den passet MA veldig godt synes jeg hvertfall. Så når effekttrinnet har kommet ned i pris, kan vel ikke 2x200W ikke skade!

Men jeg har en greie med frysninger på ryggen. Gir ikke varen meg frysninger er den ikke god nok! Cambridgen klarte det Grei indikator på at dette fungerer og ikke fungerer.

Men jeg tror det er no galt med min Onkyo. Ved bruk av Cambridgen måtte jeg skru opp "fixed volume" på nesten 0db. Den starter da på -70db eller noe i den skalaen. Så jeg tro Onkyoen har fantastisk dårlig pre out på mine fronter. Tror kanskje det er tilfelle på subben når jeg hadde den også.

Jeg finner ikke noe spennende som kan øke signalet/gain på pre out. Kan ikke justere ut-effekten på reiceveren heller! Verken manuelt bak eller via softwaren.

Har du tips?
    Ja men volum-nivået på Cambridge'n skal stå på max det,så lenge den kun skal brukes som ren effektforsterker!
    Har du kjørt Adusssey RK etter at du koblet den til?
    Da skal du jo få riktig nivå på pre-out,i forhold til resten!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal være på maks altså? Ja men da den vel i orden.
    Adusssey RK? Jeg tok ikke den helt. Tenker du på Audyssey kalibreringa?

Jeg har ikke fått den i hus ennå, da den måtte bestilles! Ventes neste uke.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal være på maks altså? Ja men da den vel i orden.
    Adusssey RK? Jeg tok ikke den helt. Tenker du på Audyssey kalibreringa?

Jeg har ikke fått den i hus ennå, da den måtte bestilles! Ventes neste uke.
    Jepp,den skal vere på max,for det jo Onkyoen som er forforsterker i dette tilfellet,og det er jo der volumkontrollen gjøres!

RK er forkortelse for ROM KORREKSJON,som i Onkyo's tilfelle heter Audyssey!
    På Pio heter RK, MCACC!

Det blir en lang uke nå da skjønner jeg8)

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... jeg tenkte på romkorreksjon, men var ikke 100% sikker! Men jeg skal prøve den når alt er på plass.

Det blir nok en lang uke, og ikke minst helg. Regnværet hjelper ikke, heldigvis VM

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til forresten Hvis man ønsker å "booste" pre out signalet før den går til effekttrinnet. Hva kan man bruke da? Line Amplifier?

Tar jeg ikke helt feil er det veldig lavt signal på sub utgangen også. Husker at XTZ ikke ble oppdaget av RK når jeg prøvde sist. Må da være noe ala Naim Crossover med RCA kontakter og trim ute i den vide verden!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da kan jeg meddele at min sorte Cambridge er i hus og spilles inn "as we speak".

Så i dag fikk jeg brev om at skattepengene kommer i oktober, en skikkelig nedtur kan man si, men oppturen ble Cambridgen. Jeg har også bestilt meg en Videoprosessor fra statene, som skal ta hånd om alt av HDMI og lyd til Cambridgen. Kan ikke si at en Videoprosessor for 3000Nkr er galt priset. Spesielt når den samme koster 10.000,- Dæænska kroner. (Nkr 10 750,-). 3700Nkr med frakt + omtrent 950 i tull!

Uansett, nå er det ferie med VM og Tennis på tævæn!

Tenkte å legge ut bilde av oppsettet mitt snart om det er av int?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •