Fronthøytallere til Onkyo 706 (Nå med bilde av resultatet) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 88
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du-dudu-duuuu (fanfare)... Da har underskrevne endelig fått tid til en handel på Hifi Huset. Var litt impuls med tanke på reise og kjøp. Men jeg ringte i dag tidlig og hørte om GS20. Hva som kan være lurt og tenke langsiktig. Freddy (den hyggelige dansken) og jeg ble enige om at GS20 var riktig. Så 30 min etterpå var jeg på hjul med mitt gamle anlegg. Det ble en kjapp lytting og jeg fikk desverre ikke hørt på RX6. Jeg måtte komme meg hjemover igjen før rushet i tigerstaden sto på det værste.

Men... uansett ble jeg overrasket over lyden. Feffan sier jeg! Og med tanke på CM9 kontra GS20, fyller GS20 de småtingene jeg ønsket. Jeg gleder meg til alt er justert og riktig innstilt for mine ører. (Ikke minst ferdig innspilt). Og GS20 har trøkk. Jeg koste meg når han viste hvor mye trøkk vidunderet kan yte.

Så i dag har jeg endelig fått handlet meg et par GS20. B-e-a-utiful!

Litt slankere lommebok, men rikere på opplevelser! (eller noe i den duren...)

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre

Gratulere

Men ja, det er en dyr hobby... bare vent du, de blir dyrere hehe...

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det! Jeg er nok redd for at det kan bli det etterhvert... time will show! Hadde jeg hatt mer tid skulle jeg hørt på RX6 for deg, så beklager det. Men har kompisen din lest siste hjemmekino med test av RX6?

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det! Jeg er nok redd for at det kan bli det etterhvert... time will show! Hadde jeg hatt mer tid skulle jeg hørt på RX6 for deg, så beklager det. Men har kompisen din lest siste hjemmekino med test av RX6?
    Han hørte på mine nå som de er litt bedre innspilt, og det blir vist Klipsch på han å

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du-dudu-duuuu (fanfare)... Da har underskrevne endelig fått tid til en handel på Hifi Huset. Var litt impuls med tanke på reise og kjøp. Men jeg ringte i dag tidlig og hørte om GS20. Hva som kan være lurt og tenke langsiktig. Freddy (den hyggelige dansken) og jeg ble enige om at GS20 var riktig. Så 30 min etterpå var jeg på hjul med mitt gamle anlegg. Det ble en kjapp lytting og jeg fikk desverre ikke hørt på RX6. Jeg måtte komme meg hjemover igjen før rushet i tigerstaden sto på det værste.

Men... uansett ble jeg overrasket over lyden. Feffan sier jeg! Og med tanke på CM9 kontra GS20, fyller GS20 de småtingene jeg ønsket. Jeg gleder meg til alt er justert og riktig innstilt for mine ører. (Ikke minst ferdig innspilt). Og GS20 har trøkk. Jeg koste meg når han viste hvor mye trøkk vidunderet kan yte.

Gratulerer så mye:-D
    Kom ikke å si at jeg ikke advarte deg - det er skummelt med en demo på GS 20
    Hyggelig at det ble handel såpass fort da!
    Så du synes 706'en driver dem bra?
    Hva ble det til ang. sub da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker! Nei jeg tenkte på det når jeg var der. Dette kan bli farlig dyrt Og ikke minst veldig godt fornøyd med impulskjøpet. Synes impulskjøpene er de beste!
    Jeg har ikke guffet på noe ennå, så kan ikke si så mye om 706 driver dem godt ennå. Men jeg gleder meg til HT blir mer innspilt så jeg kan høre hvor godt 706 yter.
    Når det gjelder sub så avventer jeg kjøp. Per i dag og i sommeren blir det ikke like mye film som før. Så når tiden er inne tar jeg nok en titt på SVS som du anbefaler. Det kan godt hende det blir ett effekttrinn eller ny forsterker før sub også. Jeg vil gjerne se hvor dypt HT går på 706 før jeg går videre med noe innkjøp.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker! Nei jeg tenkte på det når jeg var der. Dette kan bli farlig dyrt Og ikke minst veldig godt fornøyd med impulskjøpet. Synes impulskjøpene er de beste!
    Jeg har ikke guffet på noe ennå, så kan ikke si så mye om 706 driver dem godt ennå. Men jeg gleder meg til HT blir mer innspilt så jeg kan høre hvor godt 706 yter.
    Når det gjelder sub så avventer jeg kjøp. Per i dag og i sommeren blir det ikke like mye film som før. Så når tiden er inne tar jeg nok en titt på SVS som du anbefaler. Det kan godt hende det blir ett effekttrinn eller ny forsterker før sub også. Jeg vil gjerne se hvor dypt HT går på 706 før jeg går videre med noe innkjøp.
    Virker som en fornuftig vurdering
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting Torolan, bruker du "broen" bak på HT? Du bi-amper kanskje?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting Torolan, bruker du "broen" bak på HT? Du bi-amper kanskje?
    Nei biamper ikke nå,så broen er på plass!
    Men skal du biampe, så MÅ broen vekk!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, ja jeg husker den regelen. Ble nevnt at man ikke trenger broen uansett, så derfor var jeg nysgjerrig på hva du har gjort!

Takk!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann:grin:
    Hvordan går det med GS 20'ene?
    Fortsatt like fornøyd?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi, snakker om sola! Jeg skulle akkurat til å spørre deg om noe. Hvor lenge og hvordan spilte du inn dine GS20 før du spilte normalt på musikk og film? Jeg orket ikke å lese gjennom hele "Innspillingstråden" da det er mer meninger der enn i Stortinget på en dårlig dag!

Men tilbake til spørsmålet ditt. Jo jeg har spilt meget lavt til nå og fortsatt mye å gå på. Men jeg må innrømme at de er meget klare i lyden og ikke minst detaljer. Ante det ikke var så mye i lydbildet på det gamle jeg har hørt på tidligere. Til og med tv-reklamer/serier på TV får et helt nytt liv Morsomt!

Så... til nå liker jeg hva jeg hører! Liker det veldig godt Gleder meg til å høre på litt gamle LP´r så fort jeg har handlet en forsterker til den. Den innebygde i Onkyoen er desverre ikke god nok. Stod i manualen at man må gå til innkjøp om ditt og datt var slik! Og ikke minst blu-ray True HD musikkkonsertene jeg har.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi, snakker om sola! Jeg skulle akkurat til å spørre deg om noe. Hvor lenge og hvordan spilte du inn dine GS20 før du spilte normalt på musikk og film? Jeg orket ikke å lese gjennom hele "Innspillingstråden" da det er mer meninger der enn i Stortinget på en dårlig dag!

Men tilbake til spørsmålet ditt. Jo jeg har spilt meget lavt til nå og fortsatt mye å gå på. Men jeg må innrømme at de er meget klare i lyden og ikke minst detaljer. Ante det ikke var så mye i lydbildet på det gamle jeg har hørt på tidligere. Til og med tv-reklamer/serier på TV får et helt nytt liv Morsomt!

Så... til nå liker jeg hva jeg hører! Liker det veldig godt Gleder meg til å høre på litt gamle LP´r så fort jeg har handlet en forsterker til den. Den innebygde i Onkyoen er desverre ikke god nok. Stod i manualen at man må gå til innkjøp om ditt og datt var slik! Og ikke minst blu-ray True HD musikkkonsertene jeg har.
    Du må bare gi dem litt "juling"!
    Jo høyere du spiller,jo fortere blir dem innspilt!
    Men alt med måte selvsagt,men så lenge det låter rent er det ingen fare!
    Lot mine stå på dag og natt,og ganske høyt når det ikke var folk i huset!
    Etter en uke er mye gjort - man merker at diskanten mykner litt,og blir litt mindre "metalisk" eller hva jeg skal si!
    Bassen løsner også en god del!
    Bare å kjøre på

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Jeg skal spille opp litt skjønner jeg
    Kommer tilbake senere med flere erfaringer! Ha en fin dag.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ta en kjapp oppdatering på HT. Så en film nå og liker det som kommer ut. Klar og ren lyd. Detaljert som tidligere og god punch i bassen. Hører den har mer å gå på så blir spennende etterhvert!

Forresten så SVS PC12-NSD fin ut. Likte formen og designet. Prisen var heller ikke avskrekkende!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja der kom bassen seg litt ja Morosamt... Tenker det er mer å gå på men nå begynner ting å skje. Veldig spent på hva forsterkern klarer å gi som sagt, men kommer tilbake med mer etterhvert!

@Torolan: Er du kjent med SVS PC12-NSD? Har du formening om de "rør"-bassene og hva fordeler og ulemper det kan være?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja der kom bassen seg litt ja Morosamt... Tenker det er mer å gå på men nå begynner ting å skje. Veldig spent på hva forsterkern klarer å gi som sagt, men kommer tilbake med mer etterhvert!

@Torolan: Er du kjent med SVS PC12-NSD? Har du formening om de "rør"-bassene og hva fordeler og ulemper det kan være?
    Artig at du begynner å merke litt fremgang da:-D
    Når det gjelder SVS,så kjenner jeg ikke til PC modellene,men har selv en SVS 10 NSD,og en SB 12,og kan bare si meg veldig forøyd med begge to!
    10'eren er veldig rå på film,og regner med at 12 tommeren er enda bedre!

Hvorvidt du skal velge PB eller PC kommer vel mest an på plassen din!
    Pc'en tar jo veldig lite gulvplass,men bygger mer i høyden,og så er det jo litt smak og behag!
    Ytelsesmessig skal det ikke vere store forskjellen,men har lest at noen mener at sylinder subene skal vere noe enklere å integrere med frontene,men om dette er tilfelle skal ikke jeg uttale meg for mye om!

Men at SVS leverer varene er det hvertfall ingen tvil om:-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende saker de SVS´ene! Jeg har sjekket litt mer på effektforsterker nå, litt ferie + regnværsdag = surfing, musikk og kaffe Så fikk tips om Meridian, går visst veldig bra med MA. Tenker da på G56 brukt! Tror ikke den skal ha en altfor værst pris.

Men når vi først er i gang kan jeg sikkert nevne noen produkter jeg ser på per i dag,:
    Meridian G56 (tror det også var Meridian de bruker på demo i Hifihuset?), er denne en klasse over de nenvte under?
    Arcam FMJ P38 (fant ingen norske priser på nett.)
    Primare A30.2
    Abrahamsen V4.0 (fikk pris på 8500 ny, ikke oppgradert. var tilbud på Elkjøp i mars for 6500kr. F...)
    Roksan Kandy K2 (MA bruker visst Roksan (ikke K2) selv på messer.)
    Naim NAP200 (brukt)
    Rotel (kaaaaanskje...)

Siste nytt på lyden, tok en liten test med CD-spilleren som jeg bruker altfor sjeldent. Den gir merkbart bedre lyd enn hva Airport Express klarer ved flac. Kom ikke som en bombe akkurat! Min Airport Express er gammal og ikke den beste på flac heller. Så blir å finne igjen de gode gamle albumene fra de gamle dager nå

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende saker de SVS´ene! Jeg har sjekket litt mer på effektforsterker nå, litt ferie + regnværsdag = surfing, musikk og kaffe Så fikk tips om Meridian, går visst veldig bra med MA. Tenker da på G56 brukt! Tror ikke den skal ha en altfor værst pris.

Men når vi først er i gang kan jeg sikkert nevne noen produkter jeg ser på per i dag,:
    Meridian G56 (tror det også var Meridian de bruker på demo i Hifihuset?), er denne en klasse over de nenvte under?
    Arcam FMJ P38 (fant ingen norske priser på nett.)
    Primare A30.2
    Abrahamsen V4.0 (fikk pris på 8500 ny, ikke oppgradert. var tilbud på Elkjøp i mars for 6500kr. F...)
    Roksan Kandy K2 (MA bruker visst Roksan (ikke K2) selv på messer.)
    Naim NAP200 (brukt)
    Rotel (kaaaaanskje...)

Siste nytt på lyden, tok en liten test med CD-spilleren som jeg bruker altfor sjeldent. Den gir merkbart bedre lyd enn hva Airport Express klarer ved flac. Kom ikke som en bombe akkurat! Min Airport Express er gammal og ikke den beste på flac heller. Så blir å finne igjen de gode gamle albumene fra de gamle dager nå
    Du har sikkert ramset opp mange gode alternativer der ja:grin:
    Har aldri prøvd noen av disse på mine,så jeg er egentlig helt blank på det området!
    Synes også det låter såpass bra her bare med Pio'en,at jeg kommer ikke til å kjøpe noe effekttrinn med det første hvertfall!
    Du har koblet Airport Express'en digitalt inn på reciver?
    I så fall burde da Dac'en i reciver gjøre en brukbar jobb skulle en tro,og at det derfor ikke skulle vere rare forskjellen!

Selv har jeg ingen dyr CD-spiller,men har en Beresford dac her,men den har ingenting ekstra å tilby i forhold til den innebygde i Pio'en!

Og så kommer det jo an på om man spiller i "pure direct" eller stereo?
    Selv bruker jeg stereo,fordi det låter bedre med Pio sin RK (MCACC) innkoblet her hos meg!
    Og da blir det jo veldig mye frem og tilbake konvertering,hvis man skal koble til reciver analogt!

Kan også nevne at jeg fikk tak i et par av de kritikerroste XTZ 99.26 nå i helgen!
    Fikk de brukt til en ok pris,og siden de har blitt skrytt opp i skyene,både av brukere her inne,og i pressen,så tenkte jeg det kunne vere moro og prøve dem! Skal muligens ha meg et lite rent stereooppsett etterhvert her også!

Men kan bare si at på mellomtone og diskant,når de ikke GS 20'ene stort lenger enn til knærne !!
    Ikke i bassen heller for den saks skyld,men det skal man da heller ikke vente av en stativhøyttaler!

GS 20 "RULER" , hehe!!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt noen å gå etter ja, men problemet er å velge én. Jeg skal ta noen flere telefoner i morgen og høre om flere priser.
    Jeg hadde nok tenkt at en effektforsterker var unødvendig om jeg hadde en Pio selv.

Når det gjelder AE er det digitalt ja, men prøvde også via Apple TV og var ikke noen nevneverdig forskjell(En smule, men ikke ett helt brød som Øystein Sunde sier)! AE er ikke den beste, er den eldste utgaven.
    Jeg tok også noen småtester på pure og stereo, men ingen stor forandring her heller. Så jeg bruker stereo som standard. Din Pio gjør nok en bedre jobb! Hørte også på Sigur Ros - Heima i DTS og det smakte det!

Grattis med nye HT da. Har ikke hørt de selv, men leste om de en stund tilbake. Du må gi feedback på lyden når du har fått hørt på de.

GS 20 ruuuler gata ja... De kommer seg veldig om dagen. Vakkert!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •