Fronthøytallere til Onkyo 706 (Nå med bilde av resultatet) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 88
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Takk for tipset! Jeg tenkte mer på om de vet om MA er en god match for Onkyo. Men uansett må jeg innom for en lytt. Leste at de solgte Yamaha forsterker med RX6 HT! Blir spennende å se(høre) i morgen!
    Kom gjerne med en tilbakemelding på lyden
    Har en kompis som har sett på samme ht'ne selv:wink:

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg absolutt gjøre. Håper alt klaffer med tid og at begge HT er på lager om det blir handel. Har ingen forventninger så dette blir moro!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da ble det i grunn store forandringer i planene. Jeg stakk øra innom Hifi klubben og tok en lytt på de nye Dali ikon 6 mk2 og B&W 683. Eller det ble faktisk 2 turer. Andre gangen spilte vi en av mine cd´r.
    Tok også en telefon til Soundgarden for å høre hva de hadde å si om SA1750. Jeg tror nok denne høytalleren er mer mot jazz og de mer klassiske tonene. Går ikke så dypt som mange sier og muligensk ikke rett for meg. Jeg vurderer fortsatt en lytting på de. Har verken hørt på MA eller SA ennå som dere sikkert skjønner da jeg ikke reiste innover!

Men... jeg ble mektig imponert over B&W og de nye Dali mk2. Etter første lytting ble de ikke spilt på samme system, men under andre lytting spurte de om jeg ønsket å høre Dali og B&W på samme system. Jeg er ikke vond å be og fikk et meget godt inntrykk av begge. Her kommer da det vanskelige valget... som jeg fortsatt tenker over! hehe...

Om dere ønsker en liten avhandling av lytteinntrykket mitt så kan jeg skrive, men ha i bakhodet at jeg kan ikke mye om lyd og det tekniske, så om folk er uenige "take it easy"

Så per i dag står det mellom B&W 683 og Dali Ikon 6 MK2.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da ble det i grunn store forandringer i planene. Jeg stakk øra innom Hifi klubben og tok en lytt på de nye Dali ikon 6 mk2 og B&W 683. Eller det ble faktisk 2 turer. Andre gangen spilte vi en av mine cd´r.
    Tok også en telefon til Soundgarden for å høre hva de hadde å si om SA1750. Jeg tror nok denne høytalleren er mer mot jazz og de mer klassiske tonene. Går ikke så dypt som mange sier og muligensk ikke rett for meg. Jeg vurderer fortsatt en lytting på de. Har verken hørt på MA eller SA ennå som dere sikkert skjønner da jeg ikke reiste innover!

Men... jeg ble mektig imponert over B&W og de nye Dali mk2. Etter første lytting ble de ikke spilt på samme system, men under andre lytting spurte de om jeg ønsket å høre Dali og B&W på samme system. Jeg er ikke vond å be og fikk et meget godt inntrykk av begge. Her kommer da det vanskelige valget... som jeg fortsatt tenker over! hehe...

Om dere ønsker en liten avhandling av lytteinntrykket mitt så kan jeg skrive, men ha i bakhodet at jeg kan ikke mye om lyd og det tekniske, så om folk er uenige "take it easy"

Så per i dag står det mellom B&W 683 og Dali Ikon 6 MK2.
    Hatt en hyggelig dag du da skjønner jeg:-D
    Spørsmålet er vel om ikke Daliene vil vere noe lettere å få til å spille bra med kun reciver - B&W 683 er kjent for å kreve mye strøm for å virkelig blomstre!
    Eller vurderer du effekt til frontene etterhvert?
    Hva var det som matet høytalerne under lyttingen da?

Ja kom gjerne med dine lytteinntrykk - alltid interessant sånt vetdu:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ta og svare på det med effektforsterker med det samme.
    Jo jeg kommer nok til å gjøre det, jeg ser fordelen etter demoen i dag. Er derfor B&W er med som en kandidat etter i dag Min klarer 2x120W 8ohm i stereo, men gudene vet hvordan lyden er når vinneren er med hjem!

Men nå over til lyttinga... Dali mk2 er ikke innspilt ennå. (Desverre) Så ha det i bakhodet!

Dali ikon 6 MK2 mot ikon 6 (eldre) : De erfarne sier at de er et bra løft fra forgjengern og er selv helt enig. MK2 var mye klarere og ikke så "stengt". Mer dypbass og selv likte jeg lyden mye bedre.

B&W mot MK2: Jeg synes begge er meget gode høytallere. De er forskjellige og godt er det! Lyden fra B&W er varm mot en litt kjøligere MK2. Syntes MK2 er mer "krispy" i toppen. Kald men god. Bassen i MK2 er god, men den avslutta litt før den burde. Er ingen feil, men i mitt lydbilde ønsker jeg mer av den varmen B&W har. Punchen sitter godt på begge og kan ikke klage. Jeg trenger ingen sub når jeg spiller stereo med disse.
    Men nå kommer jeg til en vesentlig forskjell i mine ører. Denne ble faktisk veldig avgjørende for meg om hva jeg likte best. Som skrevet tidligere har B&W en varmere lyd men også mer konkret. Jeg følte at MK2 var for bred/romslig og det var en klang(klarer ikke å sette riktig ord på det) som gjorde at jeg ikke fikk den behagelige følelsen jeg likte hos B&W. Tenker at det kanskje kan bli for slitsomt i lengden. Dali MK2 hadde noe ved seg som fylte rommet med unødvendig klang/diskant(litt konsert preg?), bare for å fylle tomrommet som gjorde lyttingen til B&W behagelig. Less is more sier jeg!
    Om jeg traff riktig med tanke på lydbildet så ser jeg hvorfor noen liker Dali og andre B&W. Dette gjør lyd spennende merker jeg Moro sa´n!
    Men for all del, Dali og B&W er 2 kjempehøytallere!

Kan også nevne at MK2 trenger avstand fra veggen. B&W trenger ingenting.

Dette var vanskelig å forklare. Første gangen, men håper beskrivelsene var forklarende. Antar at brukerne har sine egne ord å forklare/beskrive ting på.

Håper det var int. lesing

Glemte å nevne forsterkeren: NAD C375BEE

Edit 26.05.10: Da har jeg snakket med Hifi huset i Tromsø og Asker om RX6. Kan først nevne at begge jeg snakket med er utrolig hyggelig, tar seg tid til en god samtale om lyd og sammenligning. Veldig serviceinnstilt og hjelpsomme.
    Jeg var ute etter et muntlig lydbilde av RX6 kontra Dali Ikon 6 og B&W 683. RX6 virker som en spennende kandidat og jeg håper på en demo i slutten av neste uke da de får inn finishen jeg ønsker på lager. Sort treverk. Da slipper jeg den ekstra turen også. Så de som venter på et lydbilde av RX6 må pent vente beklager!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ta og svare på det med effektforsterker med det samme.
    Jo jeg kommer nok til å gjøre det, jeg ser fordelen etter demoen i dag. Er derfor B&W er med som en kandidat etter i dag Min klarer 2x120W 8ohm i stereo, men gudene vet hvordan lyden er når vinneren er med hjem!

Men nå over til lyttinga... Dali mk2 er ikke innspilt ennå. (Desverre) Så ha det i bakhodet!

Dali ikon 6 MK2 mot ikon 6 (eldre) : De erfarne sier at de er et bra løft fra forgjengern og er selv helt enig. MK2 var mye klarere og ikke så "stengt". Mer dypbass og selv likte jeg lyden mye bedre.

B&W mot MK2: Jeg synes begge er meget gode høytallere. De er forskjellige og godt er det! Lyden fra B&W er varm mot en litt kjøligere MK2. Syntes MK2 er mer "krispy" i toppen. Kald men god. Bassen i MK2 er god, men den avslutta litt før den burde. Er ingen feil, men i mitt lydbilde ønsker jeg mer av den varmen B&W har. Punchen sitter godt på begge og kan ikke klage. Jeg trenger ingen sub når jeg spiller stereo med disse.
    Men nå kommer jeg til en vesentlig forskjell i mine ører. Denne ble faktisk veldig avgjørende for meg om hva jeg likte best. Som skrevet tidligere har B&W en varmere lyd men også mer konkret. Jeg følte at MK2 var for bred/romslig og det var en klang(klarer ikke å sette riktig ord på det) som gjorde at jeg ikke fikk den behagelige følelsen jeg likte hos B&W. Tenker at det kanskje kan bli for slitsomt i lengden. Dali MK2 hadde noe ved seg som fylte rommet med unødvendig klang/diskant(litt konsert preg?), bare for å fylle tomrommet som gjorde lyttingen til B&W behagelig. Less is more sier jeg!
    Om jeg traff riktig med tanke på lydbildet så ser jeg hvorfor noen liker Dali og andre B&W. Dette gjør lyd spennende merker jeg Moro sa´n!
    Men for all del, Dali og B&W er 2 kjempehøytallere!

Kan også nevne at MK2 trenger avstand fra veggen. B&W trenger ingenting.

Dette var vanskelig å forklare. Første gangen, men håper beskrivelsene var forklarende. Antar at brukerne har sine egne ord å forklare/beskrive ting på.

Håper det var int. lesing

Glemte å nevne forsterkeren: NAD C375BEE
    Artig å lese ja,absolutt:grin:
    Og når du vurderer effekttrinn etterhvert,så står man jo noe friere ja!

Ja at det er forskjell på disse høytalerne er nok helt klart ja!
    Men som du sier,så er det jo bra at det skiller litt,så alle kan finne noe som passer for seg!

Har også hørt B&W vs Dali ikon på Hifi-klubben en gang,og må si meg enig i dine intrykk - Ikon er mye mer luftig i diskanten! Dette var noe jeg likte godt ,og som tiltalte meg,men det er mulig det kan bli for mye av det gode i lengden!
    Men dette kommer jo veldig mye an på hvor godt rommet er dempet,og hva som brukes av elektronikk!
    Selv synes jeg B&W virket litt "kjedelig",men det er min smak!

Skal du høre på Monitor Audio før du bestemmer deg da?
    Det vil jeg anbefale:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at du var enig i bildet jeg dannet. Da snakker vi samme språk Men joda, jeg er inne på tanken om effektforsterker, men det er ikke med i budsjettet. Har på 8000,- men så var det vakre toner fra noen i 10.000,- klassen. Men når man skal ha B&W 683 må jeg også ha mer effekt, så da ble det plutselig mye dyrere.
    Jeg skal nok ha en effektforsterker, men per i dag blir det ikke innkjøp ennå. Så det som står i hodet på meg nå er B&W + effekt, eller MA for 9000,- og ha det like moro! Tatt i betrakning på at de er så gode som folk sier og testen fra hjemmekino(6).

Så til spørsmålet om jeg skal lytte til MA. Ja jeg må det. MÅ! hehe... jeg skjønte også at GS20 er en meget vakker høytaller for ørene!
    Hvordan beskriver du lyden på MA forresten?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo få tak i ett par Swans diva til 8000,- ? MEGET bra høyttalere

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at du var enig i bildet jeg dannet. Da snakker vi samme språk Men joda, jeg er inne på tanken om effektforsterker, men det er ikke med i budsjettet. Har på 8000,- men så var det vakre toner fra noen i 10.000,- klassen. Men når man skal ha B&W 683 må jeg også ha mer effekt, så da ble det plutselig mye dyrere.
    Jeg skal nok ha en effektforsterker, men per i dag blir det ikke innkjøp ennå. Så det som står i hodet på meg nå er B&W + effekt, eller MA for 9000,- og ha det like moro! Tatt i betrakning på at de er så gode som folk sier og testen fra hjemmekino(6).

Så til spørsmålet om jeg skal lytte til MA. Ja jeg må det. MÅ! hehe... jeg skjønte også at GS20 er en meget vakker høytaller for ørene!
    Hvordan beskriver du lyden på MA forresten?
    Blir artig å høre hva du kommer frem til etterhvert da ja
    Da anbefaler jeg å strekke høytalerbudsjettet lengst mulig nå,og så vente og spare opp til et evt effekttrinn senere! Da har du høytalere du kan "vokse" med!
    Bedre å legge i litt ekstra,og kjøpe noe man blir fornøyd med med en gang,i stedet for å selge med tap etter noen mnd,for så å kjøpe det man egentlig hadde lyst på
    Når det gjelder MA så vil jeg vel si at dem er et sted midt mellom B&W og Dali Ikon! Synes de er mer sprudlende og engasjerende enn B&W,uten at jeg blir lyttetrett! Men det er min smak,og mitt rom - nå skal de sies,at jeg ikke har prøvd B&W her hjemme!

Jeg hadde først RS 6,så ble det til at jeg stakk innom Hifihuset en dag for moro,og da klarte de å overtale meg til å låne med meg hjem GS 20 for demo - og jeg ble bare helfrelst med en gang

RS 6 var jeg egentlig veldig fornøyd med,men GS 20 var et STORT steg videre - fikk mye mer av alt,over hele registeret!
    Og en av fordelene med MA er at de trenger ikke så veldig kraftige forsterkere for å blomstre!
    Jeg mater mine med Pio LX 82,og det spiller herlig i mine ører,og i mitt rom!
    Behøver slett ikke sub til "vanlig" musikk!

Og det beste av alt,var at de tok i inbytte RS 6'ene,og ga meg igjen det jeg hadde gitt for dem,pluss et kraftig avslag på GS 20'ene!
    Så da klarte ikke jeg å si nei hvertfall

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok like spent som deg med tanke på valget! Veldig spent på MA. Høres veldig lovende ut om det er en mellomting. Jeg likte noe av begge! Jeg stakk en snartur innom HFK for å lytte til noen andre HT siden jeg leverte platespilleren på reperasjon i byen. Endte opp med demo av B&W CM9 og CM5, Dali Mentor 1 og 2. Lyden i CM9 mot 683 var jo rene Wirkola hoppet (satt på spissen). CM9 var smakfullt, rett og slett deilig!

Men når det blir tur skal jeg også lytte til GS20. Er jo så mange som lytter til de og ender opp med et kjøp

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok like spent som deg med tanke på valget! Veldig spent på MA. Høres veldig lovende ut om det er en mellomting. Jeg likte noe av begge! Jeg stakk en snartur innom HFK for å lytte til noen andre HT siden jeg leverte platespilleren på reperasjon i byen. Endte opp med demo av B&W CM9 og CM5, Dali Mentor 1 og 2. Lyden i CM9 mot 683 var jo rene Wirkola hoppet (satt på spissen). CM9 var smakfullt, rett og slett deilig!

Men når det blir tur skal jeg også lytte til GS20. Er jo så mange som lytter til de og ender opp med et kjøp
    Kan vere skummelt med en demo på GS 20 ja:grin:
    Den ble vel sammen med CM 9 kåret til "referansen" i 20 k klassen så vidt jeg husker - plus at du nok slipper å bla opp "alle" de 20 lappene vil jeg tro:grin:

Når blir det lyttetur dit da?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... jeg tar ditt ord på det! Tok en telefon i ste og snakket med André. Veldig hyggelig mann han også! Han ga meg et tilbud om innbytte av mine Patos + XTZ 12" subben mot RX6 + RX subben så lyden og ikke minst opplevelsen blir samkjørt. Og selvfølgelig et pristillegg for å matche verdien. Veldig bra og fristende tilbud. Han tilbød seg å ta en tur for en kalibrering av systemet! Ikke dårlig

Usikker når jeg drar innover da RX6 ikke er på lager før tidligst i slutten av neste uke. Vil gjerne ta de med hjem samme dag om det blir handel. Så når de har kommet på lager tar jeg nok turen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... jeg tar ditt ord på det! Tok en telefon i ste og snakket med André. Veldig hyggelig mann han også! Han ga meg et tilbud om innbytte av mine Patos + XTZ 12" subben mot RX6 + RX subben så lyden og ikke minst opplevelsen blir samkjørt. Og selvfølgelig et pristillegg for å matche verdien. Veldig bra og fristende tilbud. Han tilbød seg å ta en tur for en kalibrering av systemet! Ikke dårlig

Usikker når jeg drar innover da RX6 ikke er på lager før tidligst i slutten av neste uke. Vil gjerne ta de med hjem samme dag om det blir handel. Så når de har kommet på lager tar jeg nok turen.
    Skjønner godt at du vil vente til de eventuelt kan tas med hjem ja
    Ja virker som et ok tilbud det der ja - og ikke minst det med kalibreringen!

De kan det med service på Hifihuset

Du får holde oss oppdatert da !!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg selvfølgelig gjøre!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Torolan: Jeg så i noen gamle tråder at du har hatt Patos selv på en Rotel 1572. Hvordan var denne kombinasjonen? Og hvordan er MA mot Patos i signaturen?

Jeg vurderer en effektforsterker som nevnt tidligere, men hvor mye watt trenger man og hva anbefales til MA? Rotel 1572 er i mitt prissjikte og klasse D er ikke å forakte. Jeg vil nok aldri spille vanvittig høyt, så lyd fremfor watt! Hvor mye vil en effektforsterker endre lydbildet? Og hva slags merker går bra til MA? Det kan godt hende at man dropper effektforsterkeren også, og i senere tid går for en bedre forsterker fra Onkyo etc.

Min Onkyo 706 klarer 122w 8ohm i 2 kanaler. Den var da målt i en test jeg leste. Så tror jeg skal bi-ampe i første omgang!

Tror du fikk nok spm. for denne gang Takker for svar!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Torolan: Jeg så i noen gamle tråder at du har hatt Patos selv på en Rotel 1572. Hvordan var denne kombinasjonen? Og hvordan er MA mot Patos i signaturen?

Jeg vurderer en effektforsterker som nevnt tidligere, men hvor mye watt trenger man og hva anbefales til MA? Rotel 1572 er i mitt prissjikte og klasse D er ikke å forakte. Jeg vil nok aldri spille vanvittig høyt, så lyd fremfor watt! Hvor mye vil en effektforsterker endre lydbildet? Og hva slags merker går bra til MA? Det kan godt hende at man dropper effektforsterkeren også, og i senere tid går for en bedre forsterker fra Onkyo etc.

Min Onkyo 706 klarer 122w 8ohm i 2 kanaler. Den var da målt i en test jeg leste. Så tror jeg skal bi-ampe i første omgang!

Tror du fikk nok spm. for denne gang Takker for svar!
    Tja,det var det da - det begynner å bli en stund siden nå:-D
    For det første så var det 1562(2x100w), og ikke 1572 jeg hadde!
    Og for det andre så var det sånne "netthandel-patoser" 410 mkII jeg hadde!
    Disse byttet jeg diskanter i,og da skulle de vere rimelig lik "orginalen"!

Kjørte som du sier Rotel'en som effekt på disse,og var egentlig fornøyd med det:-D
    Men så var jeg innom Hifi-huset på demo (MA RS6) ,og ble såpass imponert,at da det var en kompis innom som ville kjøpe Patos'ene mine,så ble det MA-handel rimelig fort!
    Fikk dem hjem,og koblet dem opp med Rotel'en som effekt fortsatt!
    Og merket at MA er litt lysere,og samtidg litt fyldigere i bassen! Og merket også at de var noe lettere og drive - Patos liker en del strøm!
    Og etter noe innspilling ble de bare bedre og bedre!
    Så vil vel konkludere med at Patos er noe mer "laid back" enn MA
    Hvertfall på den elektronikken jeg brukte!

Så etter et par mnd,så kom jeg på at jeg skulle koble ut Rotelen,og prøve dem bare på Pioneer LX 51,og hva skjedde?
    Jo de spilte faktis ENDA bedre med kun reciver uten effektterinnet!
    Så Rotelen ble solgt - så ingen grunn til å ha den da:-D
    Nå skal det sies at jeg biampet Pio'en!
    Spesielt i bassen ble det mye mer trøkk rett og slett,så det virket på meg som Rotelen var noe tam på dette området! Men det er selvsagt sikkert stor forskjell på 1562 og 1572- den er jo over dobbelt så kraftig!

Kunne faktisk utnytte hele potensialet (når det gjelder å spille høyt) i MA RS 6med Pio LX 51 følte jeg!
    Så oppgraderte reciver til Pio LX 82,og lydbildet løftet seg noen hakk,men det ble klart at for å utnytte potensialet i denne,så måtte det nye høytalere til,og hva var vel mer naturlig enn å stikke innom å høre på GS 20:-D
    Fikk dem til og med hjem for testing,og etter et knalltilbud på bytttehandel,så var valget enkelt!

Nå vet ikke jeg hvilken MA model som er mest aktuell for deg,men ender du opp med f.eks RX 6,så tror jeg ikke du trenger effektrinn for å få god lyd ut av disse!
    GS 20 er nok en høytaler som vokser noe mer med kvaliteten på elektronikken,men den trenger heller ikke mye watt for å spille bra - heller kvalitet foran kvantitet!

Ser f.eks at Abrahamsen anbeles varmt på MA - den har ikke mye watt,men skal visst vere "drømmematch" sies det!

Kan også ta med at når jeg spurte på Hifi-huset ang effekttrinn mellom min LX 82 og GS 20,så fikk jeg til svar at det kom til å bli DYRT,for å hente noe mer!

Men alt henger sammen med alt,det finnes ikke noe fasitsvar - ingen like rom,og heller ikke like ører,smaken er som baken osv.osv......

Alt jeg kan si er at jeg er kjempefornøyd med MA,og mener dem bør tas med i vurderingen hvis man har mulighet!:-D
    Og dem trenger heller ikke så dyr elektronikk for å blomstre,og det må vel sies å vere positivt:-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg avtalt å dra innover så fort de får inn RX6 på lager igjen i min finish. Har også lagt til side subben som hører med i serien. Så med tanke på at det blir innbytte av mine HT + sub slår jeg nok til om lyden er som jeg ønsker.

Jeg spiller jo nå mine gamle Patos som faktisk trøkker godt og når jeg spiller musikk vil jeg ikke ha sub. De er helt OK på film siden de går litt dypt. Og jeg har vanskelig for å tro at RX6 eller GS20 gjør en dårligere jobb uten sub. Så mitt spørsmål jeg stiller meg selv her, skal man droppe ny sub og heller gå "All in" for GS20. Så dropper jeg effektforsterker og kjøper ny ala LX72/82 når den tid kommer. Tror ikke Onkyo 706 kan gi styrken GS20 ønsker, men tenker jeg fremover skal jeg nok klare å spandere en god forsterker på HT. Per i dag har jeg ikke mulighet for 5.1 uansett så blir mest stereo og musikk!

Hvordan er trøkket i GS20 uten sub forsåvidt?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg avtalt å dra innover så fort de får inn RX6 på lager igjen i min finish. Har også lagt til side subben som hører med i serien. Så med tanke på at det blir innbytte av mine HT + sub slår jeg nok til om lyden er som jeg ønsker.

Jeg spiller jo nå mine gamle Patos som faktisk trøkker godt og når jeg spiller musikk vil jeg ikke ha sub. De er helt OK på film siden de går litt dypt. Og jeg har vanskelig for å tro at RX6 eller GS20 gjør en dårligere jobb uten sub. Så mitt spørsmål jeg stiller meg selv her, skal man droppe ny sub og heller gå "All in" for GS20. Så dropper jeg effektforsterker og kjøper ny ala LX72/82 når den tid kommer. Tror ikke Onkyo 706 kan gi styrken GS20 ønsker, men tenker jeg fremover skal jeg nok klare å spandere en god forsterker på HT. Per i dag har jeg ikke mulighet for 5.1 uansett så blir mest stereo og musikk!

Hvordan er trøkket i GS20 uten sub forsåvidt?
    Hva slags Patos høytalere er det du har nå da? Og hvliken sub?

GS 20 trøkker veldig bra,og går dypt,så de greier seg stort sett på egenhånd til musikk (dette kommer jo an på både rom og plassering da)
    Men til film er jo sub å foretrekke uansett høytalere da - det er jo eget subspor på film!
    706'en er vel ikke så verst den,så du kan godt prøve med den inntil videre!
    Og jeg tror du kommer lenger med å supplere med et effektrinn til 10-12 k,enn å oppgradere til f.eks LX 72/82!
    Siden 706'en stort sett har det du trenger ellers mener jeg??

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det Patos 301. Subben er XTZ 12", men den skal til innbytte også. Så tanken er GS20 og ingen sub _eller_ RX6 + ny sub.

Jeg liker veldig godt Onkyoen. Men hvorfor ikke en Abrahamsen til 10k til den? Den leverer ikke mer enn 70w så må kanskje tenke i andre baner når det gjelder effektforsterker. Hva slags tanker danner du deg om effekt og GS20 på en onkyo?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det Patos 301. Subben er XTZ 12", men den skal til innbytte også. Så tanken er GS20 og ingen sub _eller_ RX6 + ny sub.

Jeg liker veldig godt Onkyoen. Men hvorfor ikke en Abrahamsen til 10k til den? Den leverer ikke mer enn 70w så må kanskje tenke i andre baner når det gjelder effektforsterker. Hva slags tanker danner du deg om effekt og GS20 på en onkyo?
    Behold den suben du har,og gå for GS 20 er mitt råd!
    XTZ 12 leverer faktisk veldig bra - tror ikke MA sin sub er så mye bedre,og særlig ikke prisen tatt i betraktning! De kan vel kanskje vere noe mer musikalske,men som du skriver,så ønsker du å bruke den kun til film,og da leverer den du har rimelig bra!
    Skal du ha ny sub,så hadde jeg heller sett mot SVS,tror det er mer "bang for the buck",enn MA sine - og særlig til film!

Når det gjelder effekt,så ikke se deg blind på watt! En Abrahamsen på 70 watt leverer minst det dobbelte av strøm i forhold til din receiver,hvis ikke mer!
    Men dette med effekttrinn, hadde jeg nok vurdert etterhvert! Kanskje blir du fornøyd bare med Onkyoen!
    Som sagt, MA er ikke så tunge å drive!

Du får høre litt med Hifi-huset,hva dem sier!

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •