Skal flytte til sommeren og må dermed revurdere hele stuekino/anlegget. Har nå Dynavoice Definition DF-5 rund baut + XTZ 12'ern, sammen med Yamaha RX-V663. Tv'en (42'' Pana) står oppe på en kjent tvbenk: Omega.

Utfordringen i ny stue er at Omegabenken tar all plass i bredden og fronthøyttalere blir dermed uaktuelt i et nytt oppsett. Samtidig ser det rett og slett ikkje bra ut med småhøyttalere ala den eg har (Definition DM-5) oppå tvbenken ved siden av TV'en. Siden tvbenken er 60cm høy blir også høyden ugunstig.

Til saken:
Skal ha et brukbart stueanlegg/-kino med minst 2.1 - kan gjerne legge til bakhøyttalere og center seinere. Har XTC 12'ern og bruker muligens denne om plassen tillater det. Kom gjerne med alternative (mindre i str), men bra subber.

Har konkludert med følgende alternativer for frontrekka:
1) Veggmontert høyttalere i front, alternativer her? Center muligens inne i omega tvbenk som i dag. Den passer perfekt i øverste hylle.
2) Små/stativ-høyttaler oppå tvbenk, alternativer her?, MEN dette må passe (mao være relativt høye, ca 70-80cm og "passe" til flatskjerm.

Er klar over at det eg spør om lettere kan realiseres i et "alt-i-ett-surroundanlegg", men dette er mest sannsynlig ikkje aktuelt. Dette pga et antall kilder som eg ønsker/må gå innom receiveren som er huben i oppsettet.

På forhånd takk for svar!

mvh
Knut