Nytt lyd anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt lyd anlegg

Tenkte å starte med denne "nye" Onkyo,en Onkyo TX-SR508B Sort A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR508B Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital .. 508,en.

Lurte på åssen høytalere folk vil anbefale med et høytalerbudsjett på rundt 8 lapper. Tenker da full 5.1 pakke.

Har for tiden et logitech z5500 anlegg, så regner med oppgraderinga blir rimelig okå. Det nye anlegget er tenkt som kombinert musikk/film.

Noken som kan peke meg i riktig retning? Dali? B&W? Er helt blank på speakers..8)

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette e det eg har ihvertfall. Yamaha NS-777+ NS-C444+ NS-333 Høykvalitativ 5.0-pakke! - LYD OG MUSIKK - Hjemmekino - 5.1 hjemmekinosystem - Høyttalerpakke 6290,-

Eg syns det spiller flott. Men du kunne kanskje trengt litt mer power en det den receiveren du har valgt leverer. Har den bi-amping (receiveren)?

EDIT: Har en SVS PC12-NSD sub i tillegg. Og eg såg no at den receiveren du hadde valgt kan bi-ampe. Så den klarer det kanskje da.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunet
    Tenkte å starte med denne "nye" Onkyo,en Onkyo TX-SR508B Sort A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR508B Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital .. 508,en.

Lurte på åssen høytalere folk vil anbefale med et høytalerbudsjett på rundt 8 lapper. Tenker da full 5.1 pakke.

Har for tiden et logitech z5500 anlegg, så regner med oppgraderinga blir rimelig okå. Det nye anlegget er tenkt som kombinert musikk/film.

Noken som kan peke meg i riktig retning? Dali? B&W? Er helt blank på speakers..8)
    AMPLIFIER FEATURES

130 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC
    WRAT (Wide Range Amplifier Technology)
    High-Current Low-Impedance Drive
    H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer
    Optimum Gain Volume Circuitry
    Bi-Amping Capability

Det er nok ikke noe kraftforsterker, så burde kanskje funne noe som er nogenlunde lettdrevent

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller lakt inn litt mere penger i den Recieveren. Denne har vell ikke Pre-Out, så da er fremmtidige opgraderinger utelukket med tanke på mere suppe til høytalerne. Bruktkjøp er ikke dumt, Onkyo 807, evt HK Avr 255. Avr 255 går mellom 2-3 lapper på brukten, å du får mye mye mere for pengene.

Svs - S series v2

Her har du pakke til 5k uten sub, å da har du 3k til en brukt reciever med flere muligheter Om du ikke slenger på noen lapper til

Yamaha pakken nevnt lenger opp er heller ingen dom ide
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om du ikke får lagt i et par laken og kjøp dette:

SVS S-Series Compact Config v2 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba

SVS S-Series Compact Config v2 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS
    Slutt å les tankene mine
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba

Er jo de samme settet HK Xclio linket til. og budsjettet hans er jo på 8 lapper
    Men til 5000,- er det jo et knallsett, og han har, som HK Xclio sier, 3000,- å legge i en bedre forsterker:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sikkert få masse pent brukte opsett for denne prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk folkens! Konkluderer vi da med at eg trenger å hive ut mere spenn på forsterker ( Onkyo 807, f.eks?) og på samme tid kjøpe det SVS høytalersettet? litt av greia er vel å få en forsterker som "liker" høytalerene?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk folkens! Konkluderer vi da med at eg trenger å hive ut mere spenn på forsterker ( Onkyo 807, f.eks?) og på samme tid kjøpe det SVS høytalersettet? litt av greia er vel å få en forsterker som "liker" høytalerene?
    Stemmer

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var god hjelp det her, drar offshore no, men skal tilbake igjen om 2 uker. Da blir det å bestille denne Onkyo 807,en og SVS speaker settet + LG PS8000 men greier å dra litt gåsehud på det anlegget der altså? når det kommer til film og fest?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis eg skulle være jevli keen på gulvstående høytalere, og strekt meg til prisen av en dali surround pakke til 12k, hadde ikkje den Onkyo 807,en strekt til da? Nok power i den?
    Det er aldri NOKK watt i en reciever, grunnen til att man annbefaler å legge inn litt penger i recieveren er pga mulighetene du får. På den du hadde tenkt å kjøpe i første omgang hadde du INGEN mulighet til å kjøpe noe effektforsterker sånn att du kunne få mere watt på dine høytalere. På Onkyo 807 har du denne muligheten. For denne har Pre-out front. Men det skal nokk være nokk i første omgang, du kommer nokk senere til å ha lyst på mere watt
    SVS S-Series Full Size Config v1 I denne følger det med sub også

Mvh
    Svein S

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Er jo de samme settet HK Xclio linket til. og budsjettet hans er jo på 8 lapper
    Men til 5000,- er det jo et knallsett, og han har, som HK Xclio sier, 3000,- å legge i en bedre forsterker:-D
    Han la det ut mens jeg var inne på Lsound.no og jeg gadd ikke slette det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Onkyo oppgraderer folke-receiveren - Audiovisuelt.no til SVS S-Series Compact Config v2 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS som et billigere tilbud? Blir eg skuffa over lyden på den sammensetninga der eller?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Onkyo oppgraderer folke-receiveren - Audiovisuelt.no til SVS S-Series Compact Config v2 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS som et billigere tilbud? Blir eg skuffa over lyden på den sammensetninga der eller?
    Ht'ne er nok stødige, men gjerne kanskje 807 receiver pga. pre-out

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydopplevelsen kommer til å bli en stor forbedring i forhold til dit Logitech anlegg, men så må du også huske att den subben som følger med i det logitech anlegget du har spiller noe helt sinnsykt. Så bassen kommer du nokk til å savne litt om du ikke går for den pakken til 12k, for der følger det med en SVS sub, samt gulvstående.. Men uans, du kommer nokk ikke til å bli skuffet

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo tx-sr 607 er jo svinbillig for tida.. Paret med ett par dali ikon/ klipch rf 62 så blir det lyd tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er faktisk redd eg kommer til å savne bassen til logitech,en. er vel et must med subcase i disse dager med mindre man har et høyt budsjett på høytalere? og de SVS speakersene, et sett til 12k og ett til 5k? er masse forskjell i specsa og der vel? regna ikkje med subben koster 7k.

Upgraden blir nok likevel en stor forskjell fra det eg er vandt med, synes ikkje logitech satelittene e noke bra lyd i, er liksom okå, men med en syk bass som du sier. Logitech,en skal eg gi til pc,en min.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •