Nytt lyd anlegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Onkyo tx-sr 607 er jo svinbillig for tida.. Paret med ett par dali ikon/ klipch rf 62 så blir det lyd tror jeg
    Gitt vekk ja.. 2500kr no. Var egentlig den eg skulle ha, helt til eg ble anbefalt å kicke opp litt meir power. Men 608,en jo komt ut, var litt kraftigere visstnok, men ellers så ikkje masse forandringer, 1080p utganger. (var vel tidligere 720p oppskalering..)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men då er no eg et godt stykke på vei, det blir Onkyo, og SVS speakers. Det er bankers, burde vel hatt den onkyon som koster 6-7k, og det SVS settet til 12k så eg får med subcasen når eg først skal handle. Får ikkje prøvd ut nokke, men regna med at dere folk her inne veit ka dykk snakka om

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunet
    Men då er no eg et godt stykke på vei, det blir Onkyo, og SVS speakers. Det er bankers, burde vel hatt den onkyon som koster 6-7k, og det SVS settet til 12k så eg får med subcasen når eg først skal handle. Får ikkje prøvd ut nokke, men regna med at dere folk her inne veit ka dykk snakka om
    Da har du hvertfall et meget bra sett:-D
    Hvilken Onkyo tenker du på ti 6-7k? 807?
    Anbefales jo å ha forsterker med pre-out, så har du mulighet til effektforsterker, så ht'ne kan få mer guffe om det er ønskelig, eller om ht'ne blir oppgradert så er det jo greit å ha muligheten til de
    Og sub er nok ikke dumt å ha med, å går du for SVS er det jo ht og sub med rimelig bra trykk og bra lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns den her virker veldig ok MPX.no - Onkyo TX-SR608B hjemmekinoreceiver
    sikler litt på den, den er rimelig ny, var hdmi 1.4 og litt mer guffe enn i gamle 607,en som eg forsto det. Men den receiveren der må vel være perfekt til det SVS settet her SVS S-Series Compact Config v2 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS det fulgte jo med sub kasse.

Er forresten 7.2 oppsett til film nokke å ha? er det da høytalere på sidene i tillegg? har bare hørt 5.1, har liksom vært fornøyd med det.

Den receiveren her er ihvertfall 7.2 så går an å kjøpe 2 høytalere seinere i såfall. Tipper det her blir en rimelig stødig upgrade fra mitt slitne logitech system. Da har eg ikkje full budsjett spreng heller, skal ha LG PS8000 og, så blir litt masse på engang

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo med pre-out er å anbefale ja. 707 og oppover har dette 607 er full hd bare sånn btw men støtter ikke HDMI 1.4

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns den her virker veldig ok MPX.no - Onkyo TX-SR608B hjemmekinoreceiver
    sikler litt på den, den er rimelig ny, var hdmi 1.4 og litt mer guffe enn i gamle 607,en som eg forsto det. Men den receiveren der må vel være perfekt til det SVS settet her SVS S-Series Compact Config v2 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS det fulgte jo med sub kasse.

Er forresten 7.2 oppsett til film nokke å ha? er det da høytalere på sidene i tillegg? har bare hørt 5.1, har liksom vært fornøyd med det.

Den receiveren her er ihvertfall 7.2 så går an å kjøpe 2 høytalere seinere i såfall. Tipper det her blir en rimelig stødig upgrade fra mitt slitne logitech system. Da har eg ikkje full budsjett spreng heller, skal ha LG PS8000 og, så blir litt masse på engang
    For de første, kan ikke presisere hvor mye jeg anbefaler reeiver med pre-out, og 608 er nok en god forsterker, men det med HDMI 1.4 er etter min mening foreløpig overflødig
    Og en 807 og oppover vil nok ha mer krefter, gi mer kraft til ht'ene og dermed spille bedre og engsjere bedre, spes på film og ved høyere volum, og ikke minst pre-out!!

Ellers, er de nok like greit og begynne med 5.1, da jeg ikke ser noen hensikt i og oppgradere til 7.2 da det er så mye annet snacks og legge pengene i ved førstegangsinnkjøp av anlegg
    7.2 kan du uten problemer bygge ut til i senere tid om du har lyst til de, og når lommeboken tillater det

Først og fremst, en god og gjerne strømsterk receiver MED pre-out, og et bra 5.1 ht sett Da er du godt på veg, og mulighetene til utvidelse er viden åpen:-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forresten de SVS,ene relatert til Klipcsh på noen måte? Burde nok hatt pre-out ja, men da dobles pris på forsterker, om eg skal opp på 807,en..Hehe.. pre-out,en e høyt i kurs ja.. forstås med tanke på at forsterker er nokke som sjelden trenger å byttes om man har det. Men mener du dog at 607,en ikkje vil gi SVS,ene tilstrekkelig med power?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    For de første, kan ikke presisere hvor mye jeg anbefaler reeiver med pre-out, og 608 er nok en god forsterker, men det med HDMI 1.4 er etter min mening foreløpig overflødig
    Og en 807 og oppover vil nok ha mer krefter, gi mer kraft til ht'ene og dermed spille bedre og engsjere bedre, spes på film og ved høyere volum, og ikke minst pre-out!!

Ellers, er de nok like greit og begynne med 5.1, da jeg ikke ser noen hensikt i og oppgradere til 7.2 da det er så mye annet snacks og legge pengene i ved førstegangsinnkjøp av anlegg
    7.2 kan du uten problemer bygge ut til i senere tid om du har lyst til de, og når lommeboken tillater det

Først og fremst, en god og gjerne strømsterk receiver MED pre-out, og et bra 5.1 ht sett Da er du godt på veg, og mulighetene til utvidelse er viden åpen:-D :-D :-D
    +1

jo mere effekt i forsterker jo bedre vil HT spille. Mener å huske ak 7XX serien til Onkyo har preout uten å ha skjekket dette. Brukt reciver er jo noe du også kan vurdere om budsjettet er stramt

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forresten de SVS,ene relatert til Klipcsh på noen måte? Burde nok hatt pre-out ja, men da dobles pris på forsterker, om eg skal opp på 807,en..Hehe.. pre-out,en e høyt i kurs ja.. forstås med tanke på at forsterker er nokke som sjelden trenger å byttes om man har det. Men mener du dog at 607,en ikkje vil gi SVS,ene tilstrekkelig med power?
    Såvidt jeg vet er eneste relasjon mellom Klipsch og SVS at maaange foretrekker SVS suber, ofte kombinert med Klipsch ht'er, eller har de vel ingenting med hverandre å gjøre nei

Såklart vil 607 kunne gi nok krefter til ht'ene, der vel mest i toppen du vil merke forkjell på en forsterker som er mer strømsterk, da den vil ha bedre kontroll på ht'ene og ikke bli "andpusten". Om du har behov for de, er en vurderingssak som er opp til deg. Spørs behover du har

Og for å komme opp til receiver med pre-out så vil nok følgelig prisen stige noe, men i mine øyne er det så absolutt verdt oppgraderingen, men igjen en vurderingssak som er opp til deg

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

jo mere effekt i forsterker jo bedre vil HT spille. Mener å huske ak 7XX serien til Onkyo har preout uten å ha skjekket dette. Brukt reciver er jo noe du også kan vurdere om budsjettet er stramt
    Er litt usikker på 7XX serien selv, og har derfor ikke nevnt den så jeg ikke sier noe som kan lure han.

Men som du sier, så er brukt verdt å se på om budsjettet er stramt.
    Mye godsaker og finne til en grei pris om en kikker litt på avtorget

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-SR707 Surroundreceiver | Soundgarden Joda, 7.2 pre-out og på tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, 707,en og 807,en er visstnok bare en tusing forskjell på. Så om eg først går for den pre-out,en så blir det 807. Får den ny til 6990. Er nok ikkje så galt.

Så den hadde en haug mer features enn 607 og. Når man først begynner å strekke seg så forsvinner penga fort Projektor e utsatt til høsten, gamle epson får holde ut noen måneder til. Gleder meg som en unge til å få lyd i hus, blir bra med 360,ps3 , filmer, serier og musikk

Er vel en mulighet å kjøpe seg en brukt 807 og, får sjekke med finn.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-SR707 Surroundreceiver | Soundgarden Joda, 7.2 pre-out og på tilbud
    Nede i 6 tusen ja, ikkje dumt. Då går eg nok for den men er 7 serien på vei ut eller noke sånt? siden mpx og komplett hadde 6, og 8, men ikkje 7? Takk for inputs folkens, masse god hjelp!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nede i 6 tusen ja, ikkje dumt. Då går eg nok for den men er 7 serien på vei ut eller noke sånt? siden mpx og komplett hadde 6, og 8, men ikkje 7? Takk for inputs folkens, masse god hjelp!
    Litt usikker faktisk, det ser ut til att de fleste har 6XX og 8XX, mens 7XX forsvinner litt... men skal ikke si sikkert att de er på vei ut.

Men uansett, 7XX til 6lapper er nok verdt de, spes med tanke på pre-out, og litt ekstra krefter

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, 707,en og 807,en er visstnok bare en tusing forskjell på. Så om eg først går for den pre-out,en så blir det 807. Får den ny til 6990. Er nok ikkje så galt.

Så den hadde en haug mer features enn 607 og. Når man først begynner å strekke seg så forsvinner penga fort Projektor e utsatt til høsten, gamle epson får holde ut noen måneder til. Gleder meg som en unge til å få lyd i hus, blir bra med 360,ps3 , filmer, serier og musikk

Er vel en mulighet å kjøpe seg en brukt 807 og, får sjekke med finn.no
    Onkyo TXNR807B - FINN Torget Onkyo 807 til 6000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville du heller kjøpt en bruk 807 istedet for en ny 707 til samme pris altså?
    Har ikkje så masse bruktkjøp erfaring

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville du heller kjøpt en bruk 807 istedet for en ny 707 til samme pris altså?
    Har ikkje så masse bruktkjøp erfaring
    Tjaa... både og... med tanke på at selger er på finn, hadde jeg nok ikke de kanskje, for å være ærlig
    Utenom de så hadde jeg ikke vært i tvil, for 807 er en bedre reeiver på alle måter, så hadde dne vært på avtorget her så hadde jeg slått til

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har eg sovet litt i timen, merka at det ikkje er med sub til den SVS pakka til 5k.. kommer vel til å savne det? det neste settet som inneholder sub kasse og litt større front ht koster jo 12k.. mulig å kjøpe en sub eksternt, utenom det SVS settet til 5k? Føler eg må nesten ha sub, ser jo ikkje ut som det SVS settet til 5k har noe særlig bass ( små elementer) har vel fin lyd, men mangler vel litt trøkk?

Kan et av disse sub,ene være noke?XTZ 99 W10.16 high glossy Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten eller http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=62830&cat=12
    å bruke til SVS S-Series Compact Config v2 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Concept 6 med Concept 12 Sub selges BILLIG! - FINN Torget er disse mer futt i enn SVS S-Series Compact Config v2 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS

Onkyo 807 er bankers. Den har eg bestemt meg for, men når eg så de her concept 6 med sub og heile pakka til 6k, så ble eg litt usikker.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Concept 6 med Concept 12 Sub selges BILLIG! - FINN Torget er disse mer futt i enn SVS S-Series Compact Config v2 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS

Onkyo 807 er bankers. Den har eg bestemt meg for, men når eg så de her concept 6 med sub og heile pakka til 6k, så ble eg litt usikker.
    Dali er jo knallgode ht'er med kjempekvalitet Det er nok ikke noe dumt kjøp, og ser for meg de kanskje kan være en bedre kombo med Onkyo'n en SVS, noen som vet?
    Men suben var kanskje litt svak med Dali
    SVS pakken ti 5k er uten sub ja, men fantastiske ht'ere
    Gurba har vel de settet selv, og du kan jo høre med ham.
    Evt er jo SVS PC12-NSD Subwoofer - 12" basselement og 325W - SVS - L-Sound AS n knakende god sub:grin:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •