Noen som har erfaringer eller anbefalinger - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BareFinn
    Hvis du bor i nærheten av Bergen kan du få komme innom og høre kordan de lyder hvis du vil. Så har du ihvertfall hørt de før du kjøper. Bare send meg en pm i så fall. :wink:

Det er hyggelig å høre, men bor langt unna så har ikke muligheter for dette..

Men tilbake til receiveren.. Tror dere at Onkyo TX-SR607EB holder for det oppsettet av høytalere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått tak i en Onkyo TX-SR604E og er usikker på om det er noe vits å kjøpe seg ny receiver når jeg har fått tak i denne, så og si gratis..

Så nå stiller jeg et nytt spørsmål til dere som har peiling, holder denne receiveren til oppsettet som jeg nevnte tidligere?

Yamaha NS-777 i front
    Yamaha NS-C444 i senter
    Og Yamaha NS-333 bak

Tusen takk!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Nei, du får ikke 5.1 eller 7.1 HD lyd med optisk kabel, du må ha HDMI eller analog tilkobling. En optisk kabel har for liten båndbredde.
    eh, det er ikke båndbredden det kommer an på ift fiber. er HDCP/kopibeskyttelse som setter stopper for 'HD-lyd' over optisk - bransjen har blitt enige med seg selv om at det kun skal være HDMI som gjelder.

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    eh, det er ikke båndbredden det kommer an på ift fiber. er HDCP/kopibeskyttelse som setter stopper for 'HD-lyd' over optisk - bransjen har blitt enige med seg selv om at det kun skal være HDMI som gjelder.
    Første gang eg hører/leser at det er årsken. Du får jo 2.0 HD-lyd over optisk. Har du en kilde?

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianSJ
    Har nå fått tak i en Onkyo TX-SR604E og er usikker på om det er noe vits å kjøpe seg ny receiver når jeg har fått tak i denne, så og si gratis..

Så nå stiller jeg et nytt spørsmål til dere som har peiling, holder denne receiveren til oppsettet som jeg nevnte tidligere?

Yamaha NS-777 i front
    Yamaha NS-C444 i senter
    Og Yamaha NS-333 bak

Tusen takk!
    Eg vil ikkje kalle meg noen ekspert, men den virker som den er bittelitt for svak for frontene. Ikkje finner eg noe om at den kan bi-ampe heller. Den du henviste til før denne tror eg kunne funket fint, bi-ampe kan den og sånn at frontene får litt mer...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vil ikkje kalle meg noen ekspert, men den virker som den er bittelitt for svak for frontene. Ikkje finner eg noe om at den kan bi-ampe heller. Den du henviste til før denne tror eg kunne funket fint, bi-ampe kan den og sånn at frontene får litt mer...
    Hmm, siden jeg fikk en Onkyo TX-SR604E gratis, og ikke har alt for mye penger atm, tror jeg kanskje at jeg kjøper alt av høytalere og oppgraderer receiver senere..

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianSJ
    Hmm, siden jeg fikk en Onkyo TX-SR604E gratis, og ikke har alt for mye penger atm, tror jeg kanskje at jeg kjøper alt av høytalere og oppgraderer receiver senere..
    Kjempelurt! Det er sånn man får mye for pengene. Onkyo TX-SR604E er ingen dårlig forsterker selvom den ikke er nyest på markedet i dag. Ikke heng deg opp i bi-amping av en surround-forsterker. Det har lite for seg. Deler du front høyttalerne på f.eks 40hz og resten på 80hz, og har sub, kreves det ikke sååå mye av surround-forsterkeren.
    Onkyo Europe - Imaginative Sight & Sound

Da har du råd til en 5.0 pakke og en god sub for resten av pengene. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Kjempelurt! Det er sånn man får mye for pengene. Onkyo TX-SR604E er ingen dårlig forsterker selvom den ikke er nyest på markedet i dag. Ikke heng deg opp i bi-amping av en surround-forsterker. Det har lite for seg. Deler du front høyttalerne på f.eks 40hz og resten på 80hz, og har sub, kreves det ikke sååå mye av surround-forsterkeren.
    Onkyo Europe - Imaginative Sight & Sound

Da har du råd til en 5.0 pakke og en god sub for resten av pengene. Lykke til!

Tusen takk for hjelpen!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang eg hører/leser at det er årsken. Du får jo 2.0 HD-lyd over optisk. Har du en kilde?
    TOSLINK - Wikipedia, the free encyclopedia

DTS-HD Master Audio - Wikipedia, the free encyclopedia

Dolby TrueHD - Wikipedia, the free encyclopedia

er altså ikke båndbredden det kommer an på.

High-bandwidth Digital Content Protection - Wikipedia, the free encyclopedia

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •