Noen Som Kan Hjelpe Med å Finne Et Surround Anlegg Til Ca 100,000,- + - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Newcomer Shaftak sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hørte veldig bra ut. er det noen som er noen bilder av hvordan eg slik anlegg burdes settes opp?

rommet : dobbel gips på vegger,lyd bøyler i tak med dobbelt lag gips med rockwoll brann isolasjon i vegger ? høres det lyd messig bra ut eller?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo et godt utgangspunkt for å dempe lyden som lekker ut, men du bør også behandle kinoen innvendig for å dempe refleksjoner fra vegger og tak.
    Annbefaler Rockwool 10 cm eventuelt 5 om til førsterefleksjonene. to pakker bør gjøre susen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 gode oppsett med en finish også de fleste samboere kan leve med er som jeg tidligere nevnte JBL LS serie

Prisen her er front 25000,-
    center 7500,-
    2 x bak 12000,-
    Samlet 44 500,-
    Dette selges hos Soundgarden

Et annet alternativ som er en av mine personlige favoritter er Vienna Acoustics Bethoven Grand

Prisen her er
    Bethoven Grand front 37500,- (par)
    Maestro Grand center 8500,-
    Hayden Grand surround stativ 10000,- (par)
    eller
    Waltz Grand surround vegg 6000,- (par)

Samlet 58 - 62 000,-
    Selges hos bl.a X3MHC - HiFi & Hjemmekino

I tillegg trenger du en sub. Her kan du velge fra flere, men som tidligere nevnt i denne tråden er SVS et bra valg. Der ender du vel rundt 10 000,-

Kjøper du høyttalersett som en pakke vil du vanligvis få litt rabatt på det de fleste steder. Det burde sette igjen 30-50k som kan brukes på receiver og et effekttrinn
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ihvertfall fått noen gode tips om ting som kan være verdt å høre på
    Jeg har mine klare favoritter blant disse som alle andre, men det er du som skal investere 100 lapper her så ikke kjøp det andre argumenterer best for eller det som ser best ut på bilder. Det finnes sykt mye å velge mellom.

Du bør lese litt og lytte mer enn til denne tråden. Og om du etterhvert begynner å bli litt kjent med hva du vil ha, følg med på bruktmarkedet! Der kan du spare 10 000 vis av kroner eller kjøpe betraktelig råere utstyr for samme prisen.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på mange av disse settene at centeren koster sånn langt under frontene. Det skurrer litt for meg da. Hvis centeren er minst 50% på film, så er det noe rart, burde ikke center htt hatt mer å si da?
    De forrige 3 oppsettene, fronter: 25k, 37k og 36 k
    Center: 7,5k , 8,5 og 12k.

Svans alternativet er det som virker bra. Der er det hvertfall litt mer penger på center.

Nå skal man ikke se seg blind på priser heller, men en god center har utrolig mye å si for opplevelsen.

Jeg bruker selv ikon 6 mk1. som fronter ( 10k), og får straks en mentor vokal (12k ) inn i kinoen. En god center har nesten mer å si enn frontene på film. hvis dere trengte et eksempel. ... så har dere det her, i meg.

Jeg kommer kanskje til å bli halshugget, men jeg står for det jeg mener, og det er at center og sub har mye å si når det gjelder film. Har du en dårlig center og dårlig sub, men gode fronter så vil du likevel få litt dårlig opplevelse. men med en god sub og en god center (helt ok fronter) så vil du få en syk opplevelse i forhold. Pga det er de to faktorene som spiller inn på film. Musikk er det helt andre faktorer.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Ser på mange av disse settene at centeren koster sånn langt under frontene. Det skurrer litt for meg da. Hvis centeren er minst 50% på film, så er det noe rart, burde ikke center htt hatt mer å si da?
    De forrige 3 oppsettene, fronter: 25k, 37k og 36 k
    Center: 7,5k , 8,5 og 12k.

Svans alternativet er det som virker bra. Der er det hvertfall litt mer penger på center.

Nå skal man ikke se seg blind på priser heller, men en god center har utrolig mye å si for opplevelsen.

Jeg bruker selv ikon 6 mk1. som fronter ( 10k), og får straks en mentor vokal (12k ) inn i kinoen. En god center har nesten mer å si enn frontene på film. hvis dere trengte et eksempel. ... så har dere det her, i meg.

Jeg kommer kanskje til å bli halshugget, men jeg står for det jeg mener, og det er at center og sub har mye å si når det gjelder film. Har du en dårlig center og dårlig sub, men gode fronter så vil du likevel få litt dårlig opplevelse. men med en god sub og en god center (helt ok fronter) så vil du få en syk opplevelse i forhold. Pga det er de to faktorene som spiller inn på film. Musikk er det helt andre faktorer.
    Ligger noe i hva du sier her, er relativt enig med deg. Men da må jeg spørre deg, har du hørt noen av disse settene? Om vi går på Klipsch settet jeg anbefallte, så skal du lete lenge etter samme råskapen for pengene!! RC-64 er en skikkelig råtass som spiller fletta av det fleste sentere, følger fint med i svingene å gir en bra innlevelse i filmen.

Skjønner ikke hvorfor du drar fram at Swans alternativet virker så mye bedre det er vel der prisforskjellen mellom fronter og senter er størst? Har selv ikke hørt denne senter`n fra Swans men skille gjerne ha testet den i et verdig kino oppsett.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsettene som er presentert er det med matchende center fra samme serie. Det man ønsker fra en center er jo først og fremst likest mulig lydende diskant og mellomtone for mest mulig sømløse overganger i frontrekka. Har produsenten alternativer i størrelse er jo det bra, men skal man som du sier gå for en virkelig god center snakker man fort fra 30000 og oppover. Å velge en helt tilfeldig center fordi den er stor er for det første ingen garanti for at den er god, og for det andre kan man ende opp med helt feil lydsignatur. RC64 som blir nevnt er helt ok til prisen på 9k, men matcher absolutt ingenting annet enn klipsch pga diskanthornet. Gode fronter er selvfølgelig der for å kunne spille musikk i stereo. Det er mye enklere å sette opp et rent kino oppsett enn ett som skal takle både film og musikk.
    Det viktigste er at man er enig hjemme om hvilken størrelse og finish som er akseptabelt på høyttalerene. Etter det er det mye enklere å begynne å lete etter alternativer.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet det skal stå i er jo også viktig.Høyttalere og subber kan låte helt forskjellig i diverse rom.Og hva det matches med av utstyr.
    Hvis du ikke har all verdens med erfaring og kanskje har hørt på høye demoer i 30 min av gangen og synes det er FETT.Når jeg kjøper og tester nytt utstyr blir det spilt en del høyt,men etter som tiden går så går volumet mer og mer ned og det ville vært overkill med f.eks Klipsch (som jeg har hatt før og ikke savner).Mulig jeg er sær der,men jeg orker ikke å spille hver film så forbanna høyt.
    Denne er forøvrig god pakkepris på som Devilej skriver :

JBL LS-serie 5.1 høyttalerpakke | Soundgarden
    Du kan slenge på en sub til.
    Har bare hørt LS 60 av disse,men de låt svært bra på rock og de hadde en mørk behagelig lyd.Motsatt av Klipsch sine RF 83 som jeg også har hørt.

Hva med den Focal Electra pakken som er til salgs på forumet nå da?Burde få litt av alt med dette.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    2 gode oppsett med en finish også de fleste samboere kan leve med er som jeg tidligere nevnte JBL LS serie

Prisen her er front 25000,-
    center 7500,-
    2 x bak 12000,-
    Samlet 44 500,-
    Dette selges hos Soundgarden
    Jeg er tiltrukket av disse, flotte høyttalere. Skulle veldig gjerne likt å hørre disse.
    Jeg ser nå at Soundgarden har salg på mange av demomodellene av disse rundt om i landet. Ser at de det blir solgt relativt fort også.

Edit: Tar man en tur til Soundgarden på Jessheim kan man få LS front(8"), center og bak for 34000kr.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LS80 er en veldig morsom høyttaler, og spesielt til film. Fikk også EISA prisen for årets høyttaler i 08/09. De er nå også kommet i pianosort

Som nevnt over spiller selvfølgelig rommet sterkt inn på lydresultatet, men siden trådstarter ikke har skrevet stort om dette i noen av innleggene foruten hva som er i veggene sine må man jo bare plukke frem noen sett som leverer godt til prisen. Størrelse har mye å si både i bredde lengde og høyde. For ikke å glemme rommets utforming
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Men da må jeg spørre deg, har du hørt noen av disse settene? Om vi går på Klipsch settet jeg anbefallte, så skal du lete lenge etter samme råskapen for pengene!! RC-64 er en skikkelig råtass som spiller fletta av det fleste sentere, følger fint med i svingene å gir en bra innlevelse i filmen.

Skjønner ikke hvorfor du drar fram at Swans alternativet virker så mye bedre det er vel der prisforskjellen mellom fronter og senter er størst? Har selv ikke hørt denne senter`n fra Swans men skille gjerne ha testet den i et verdig kino oppsett.
    Har ikke hørt noen av settene som er linket til, men vet at alle settene får mye skryt her inne, det er vel ikke der prisforskjellen er størst.

Ble litt for mye fra min side. Så bare se bort fra den settningen. Alle settene er seff gode, når du er oppe i den prisklassen vi snakker om.

Oppsettene som er presentert er det med matchende center fra samme serie. Det man ønsker fra en center er jo først og fremst likest mulig lydende diskant og mellomtone for mest mulig sømløse overganger i frontrekka. Har produsenten alternativer i størrelse er jo det bra, men skal man som du sier gå for en virkelig god center snakker man fort fra 30000 og oppover. Å velge en helt tilfeldig center fordi den er stor er for det første ingen garanti for at den er god, og for det andre kan man ende opp med helt feil lydsignatur. RC64 som blir nevnt er helt ok til prisen på 9k, men matcher absolutt ingenting annet enn klipsch pga diskanthornet. Gode fronter er selvfølgelig der for å kunne spille musikk i stereo.
    Jeg tenkte ikke å blande (f.eks jbl med swans). Tenkte mest på å hente en fra en serie over eller liknende.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noen av settene som er linket til, men vet at alle settene får mye skryt her inne, det er vel ikke der prisforskjellen er størst.
    Er nok i det settet prisforskjellen mellom fronter og center er størst jo:

Swans F1.1F - Kr 64 000
    Swans F1.1C - Kr 12 000

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Er nok i det settet prisforskjellen mellom fronter og center er størst jo:

Swans F1.1F - Kr 64 000
    Swans F1.1C - Kr 12 000
    my bad. Da så jeg helt feil.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den center`en går vel for å være bra?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Men den center`en går vel for å være bra?
    Hva jeg har skjønnt så er det en bra senter, men nå var det snakk om prisforskjell mellom fronter å senter her. Men ser heller ikke at denne sentern er noe bedre enn Klipsch sin RC-64. Som koster 3k mindre. Litt med design osv å gjøre sikkert.

Å til dere som begynner med å si at vi her inne bare snakker bra om Klipsch osv. Jeg Har hatt mye forskjellig som jeg synes ha vært bra, Dali, B&W osv. Men jeg synes rett å slett Klipsch gir mye for penga i R-serien!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Dog hadde nok jeg ventet litt med receiver/prosessor. HDMI1.4 er kanskje ikke så super awesome, men skal en først kjøpe så er det jo kjekt med det nyeste
    Å vente på nye receivere bare pga 3D er bortkastet, han kan jo bare route videosignalet rett til en 3D klar tv via en hdmi splitter...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke dumt å uttale seg om centere du aldri har hørt og sammenlignet?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Merkelig at de fleste store film produsenter/regissører velger å spille inn audioen sin i b&w lydstudioer.. eks: ringenes herre, star wars etc..
    Hvorfor spiller de ikke inn audioen til filmen sine i klipsch sine studioer i usa??
    Hvorfor dra til england, b&w? Når man har klipsch usa mye nærmere?
    Hmm..
    Du vil kunne spille høyere med klipsch+ få mer bass/trøkk! thats it!!
    alt annet er b&w bedre på!!
    helt motsatt her,synes b&w er utrolig kjedelige høytalere som er sykt overpriset...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Er det ikke dumt å uttale seg om centere du aldri går hørt og sammenlignet?
    Om du siktet til det jeg sa så skriver jeg at Swans sentern har fått bra poeng og omtale i det jeg har lest. Og jeg har testet engod del sentere å RC-64 slår så å si allt i den normale prisklassen som jeg har hørt. Men det som også spiller inn litt her er hva man gir dem for effekt...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    helt motsatt her,synes b&w er utrolig kjedelige høytalere som er sykt overpriset...

er egentlig helt enig, endte med å selge mitt b&w oppsett etter 3-4mnd, rett og slett fordi de ble litt for "pent og pyntelig", rolig, kjedelig, uengasjerende og flatt etter min smak.. de er kjempe høytalere, ingen tvil om det - men jeg mener også at de ikke passer for alle, deriblant meg selv..

henger meg på JBL LS serien, nå som de er kommet i pianogloss er de jo også kommet i en mer vennlig farge, og de låter tøft til film og musikk - engasjerende!

vil ikke påstå at de låter "mørkt i klangen, som noen her ymtet frempå, synes de låter i samme gate som Klipsch, men litt mer laidback i spillestilen, mens Klipsch er litt mer frempå og mer Punch i lydbildet..

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •