Noen Som Kan Hjelpe Med å Finne Et Surround Anlegg Til Ca 100,000,- + - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    En person med minus i iq forstår jo at når filmer som star wars, ringenes herre blir spilt inn, så blir den beste lyden valgt, koste hva det koste vil!
    Hadde klipsch vært bedre, hadde filmer, som nevnt over! blitt spillt inn hos klipsch! sier seg selv..

Kanskje ikke mange kinoer i norge som har b&w lyd, men se på kinoer i større byer i europa! Der er det litt annerledes!

Jeg anbefalte trådstarter b&w istad, akkurat som andre anbefaler klipsch..
    Så kan ikke si jeg har starta no drittkasting..
    Virker bare som andre her ikke tålte at jeg anbefalte b&w..
    iq kommentaren din kommenterer jeg ikke, du faller for eget grep på den
    sjekk litt bedre når det gjelder statistikk på hvilke merker som brukes på kinoer rundt omkring i verden, jeg snakket ikke om det marginale kinomarkedet i norge. har bw 1% ?

nok ot, jeg anbefaler å ta en lytt på klipsch , du anbefaler å kjøpe bw blindt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Alt er subjektivt også valg av lydstudioer.
    Klipsch har nok en litt ekstra energi enkelte steder i registeret som kan være uheldig ved mastering men som kan være svært heldig i en kino. Som du nevner selv benytter de fleste kinoer og større screeningrom helt andre ting enn B&W, se f.eks Alcons, JBL, Klipsch mye annet.
    B&W er forresten ikke noe dominerende merke når det kommer til mastering og studioer heller. Aktive høyttalere som Adam, Dynaudio,, PMC og ATC er blant de mest respekterte i disse kretser.

Uansett har det ingen ting å si da vi her snakker om høyttalere til bruk hjemme hos en vanlig privat person til en bestemt pris.

CM9 som fronter i en hjemmekino til 100 k hadde vært en stor nedtur for min del. Jeg vurderte disse selv, men da fordi det er en ganske god stereohøyttaler, allikevel tapte den min sammenlikning fordi den ikke har dynamikk og engasjementet som skal til for å skape realisme i lyden.
    Pris er også et viktig punkt og jeg mener at B&W tar seg svært god betalt for sine høyttalere, men ingen tvil om at de gjør sakene sine bra. Skulle jeg valgt noe fra B&W må det være de store høyttalerne i 8 serien på store klasse D trinn, men da sprenger man budsjettet her totalt.

Det er mitt syn, B&W er absolutt kjempegode høyttalere, men det blir tåpelig å si at de slår Klipsch på alt unntatt trykk. Det er din mening, jeg og flere har en helt annen.
    !

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror JBL ligger ganske høyt opp på listen ang hva som blir brukt i forskjellige kinoer..

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hvis du har plass så:
    SVS & Klipsch Power Config 44.613.-
    1stk ekstra SVS PC13-Ultra 13 990.-
    Yamaha RX-V2065 9490.-
    5stk Emotiva UPA-1 CA: 17.000.- (litt avhengig av frakt osv.)

Dette lander da på CA:85.000.- og får du ikke nok trykk av denne pakken så er det et PA-anlegg som er tingen for deg :P
    går god for denna, dette vil sikkert spille like godt som PA dette:idea: med mindre han sitter 15-20 meter unna da, mer trøkk og dynamikk skal du lete LENGE etter for å finne, klipsch og svs er ledende i markedet til film

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    skal litt til for bw å matche kinoopplevelsen man får med klipsch + svs
    samt at jeg tror at med riktig matching er klipsch minst like bra til din type musikk også, for meg er det en myte at klispch ikke spiller musikk godt.
    emotiva har power til klipsch i en god prisklasse, så jeg henger meg på kekkas forslag til høytaler pakke, og hvis du har plass gå gjerne for upa 1 til frontrekka eller en xpa 5 + 2 x upa 1, receiver vil jeg anbefale
    å vente en mnd eller 2 med hvis du ønsker deg hdmi 1.4, hvis dette ikke er så nøye så hvorfor ikke gå for en onkyo 5507 prossesor med emotiva effekt

da har du ett kick ass oppsett til film og musikk
    nå hakke jeg testet dette selv, men merker at UPA-1 går til fordel for xpa-2 til frontene? er det noen spesiell grunn til dette? xpa 2 blir litt overkill?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mine tvil om at dette er seriøst ment fra trådstarter :-P
    Dersom jeg tar feil får heller trådstarter ha meg unnskyldt :lol:

Uansett så er det jo kommet mange gode forslag til et kjempebra oppsett
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye tull allerede i denne tråden. Hva med å holde seg til trådstarters spørsmål gutter?
    Setter man opp ett surroundanlegg fra bunnen av ryker det fort på 100k, så jeg ser ikke hvorfor denne tråden skulle være useriøs. Ut fra det lille trådstarter skriver har jeg tro på JBL LS serien som et alternativ. Har du noen krav til finish eller størrelse. Skal en samboer med i vurderingen? Du hørte og likte BW. Hvilken modell var det?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    nå hakke jeg testet dette selv, men merker at UPA-1 går til fordel for xpa-2 til frontene? er det noen spesiell grunn til dette? xpa 2 blir litt overkill?

sjekk emotiva tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Jeg tror JBL ligger ganske høyt opp på listen ang hva som blir brukt i forskjellige kinoer..

korrekt, poenget var at bw ikke gjør det pga det antagelig ikke er ett stort satningsområdet

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans F1.1F - Kr 64 000
    Swans F1.1C - Kr 12 000
    Swans F5R - Kr 11 000
    Rotel rb 1092 (brukt) - Ca Kr 9000 (ut fra finn å dømme)
    Igjen: 4000kr til reciever

Ved å kjøpe hele surroundoppsett med en gang får man som regel en merkbar rabatt.

Finn så en god reciever med pre out og du har et surroundoppsett som bør kunne gi deg alt du ønsker
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Dette har som jeg skjønt det litt med strømreserver osv. i dem forskjellige effekttrinnene. Klipsch har en veldig høy dB, trenger ikke så høy watt men mye strøm. Og ser vi da spess. på RF-7 så så ligger den på 102 db om jeg ikke miss minner meg og er i bunn å grunn veldig lett dreven. Har lest litt på litt amerikanske forum og mange der som mener UPA-1 gjør en mye bedre jobb på Klipsch enn det XPA serien gjør, om vi bortser fra den 3ganger så dyre XPA-1.

Så litt tilbake til trådskaper, ser det er mange usaklige kommentarer siden jeg postet forslaget mitt. Ser at B&W er tatt opp som en kandidat, og for all del! Det er et meget godt merke som lager kvalitet så lik linje som f.eks. Dali. Og skal vi begynne å snakke "go lyd" i stereo ville nok jeg valgt Dali fremfor B&W.

Jeg ville anbefalle deg, som så mange andre har gjort her å ta runden å høre litt, kanskje ta med deg noe på hjemlån?? Jeg har selv hatt B&W, Dali, PSB og Klipsch. Jeg endte opp med et par Klipsch RF-7, litt på grunn av prisen jeg fikk dem for men i hovedsak for at jeg liker lyden! Meningen er at dem skal brukes i et helt kino oppsett emn har enda ikke hatt mulighet til å bruke dem til noe annet enn stereo, og den som sier at det ikke låter bra nå få sjekket ørene sine, finns HT som låter bedre. Men sjekker vi pris/ytelse så hadde ikke valget vært så vansklig her hvertfall.

Når vi kommer til dette med påstander om spess. grunnet til at endel toppfilmer/produsenter bruker B&W sine tjenester tror jeg er mer avtaler osv. som spiller inn! Å dra en strek rett over som noen gjorde her i tråden å sier at B&W ER best blir bare for dumt. Hva med alle andre storfilmer som IKKe benyttet seg av B&W da?

Håper dette klargjorde litt for trådskaper.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Dette har som jeg skjønt det litt med strømreserver osv. i dem forskjellige effekttrinnene. Klipsch har en veldig høy dB, trenger ikke så høy watt men mye strøm. Og ser vi da spess. på RF-7 så så ligger den på 102 db om jeg ikke miss minner meg og er i bunn å grunn veldig lett dreven. Har lest litt på litt amerikanske forum og mange der som mener UPA-1 gjør en mye bedre jobb på Klipsch enn det XPA serien gjør, om vi bortser fra den 3ganger så dyre XPA-1.

Så litt tilbake til trådskaper, ser det er mange usaklige kommentarer siden jeg postet forslaget mitt. Ser at B&W er tatt opp som en kandidat, og for all del! Det er et meget godt merke som lager kvalitet så lik linje som f.eks. Dali. Og skal vi begynne å snakke "go lyd" i stereo ville nok jeg valgt Dali fremfor B&W.

Jeg ville anbefalle deg, som så mange andre har gjort her å ta runden å høre litt, kanskje ta med deg noe på hjemlån?? Jeg har selv hatt B&W, Dali, PSB og Klipsch. Jeg endte opp med et par Klipsch RF-7, litt på grunn av prisen jeg fikk dem for men i hovedsak for at jeg liker lyden! Meningen er at dem skal brukes i et helt kino oppsett emn har enda ikke hatt mulighet til å bruke dem til noe annet enn stereo, og den som sier at det ikke låter bra nå få sjekket ørene sine, finns HT som låter bedre. Men sjekker vi pris/ytelse så hadde ikke valget vært så vansklig her hvertfall.

Når vi kommer til dette med påstander om spess. grunnet til at endel toppfilmer/produsenter bruker B&W sine tjenester tror jeg er mer avtaler osv. som spiller inn! Å dra en strek rett over som noen gjorde her i tråden å sier at B&W ER best blir bare for dumt. Hva med alle andre storfilmer som IKKe benyttet seg av B&W da?

Håper dette klargjorde litt for trådskaper.
    Enkelte andre mente klipsch kom til å knuse b&w på alle områder..
    Ville bare poengtere at b&w er ingen små-gutt lydmessig..
    derfor trakk jeg inn at de har produsert lyden til f.eks ringenes herre..

Men tror du virkelig at store film produksjoner som f.eks ringenes herre, bruker b&w p.g.a producer/warner bros (el hvem d måtte være) har en bra avtale med de ?
    Jeg ville tro, at med en film som dette, som sikkert kostet over en milliard å lage, så har avtaler lite å gjøre.. Vil tro de ska ha den beste lyden som finnes.. Koste hva det koste vil.. Hvem kan levere det beste tilbudet?
    Finnes selfølgelig mange andre veldig gode alternativer til b&w..
    Jeg kan ikke skjønne annet en at b&w er veldig høyt oppe i toppen, når filmer som star wars, ringenes herre velger lyden deres..

men det er mulig jeg tar feil

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men tror du virkelig at store film produksjoner som f.eks ringenes herre, bruker b&w p.g.a producer/warner bros (el hvem d måtte være) har en bra avtale med de ?
    Jeg ville tro, at med en film som dette, som sikkert kostet over en milliard å lage, så har avtaler lite å gjøre.. Vil tro de ska ha den beste lyden som finnes.. Koste hva det koste vil.. Hvem kan levere det beste tilbudet?
    Jeg kan ikke skjønne annet en at b&w er veldig høyt oppe i toppen, når filmer som star wars, ringenes herre velger lyden deres..

Jeg syntes b&w lager utrolig gode høyttalere, men ikke til prisen trådstarter nevner. Han må som sagt ned på cm serien, som i mine ører er en stor skuffelse. Jeg så mye på cm serie selv til jeg hadde hørt dem litt rundt om kring. Rf 83 som jeg hadde da, var overlegen på de fleste punkter, generell lydkvalitet inkludert.

De beste alternativene i denne prisklassen syntes jeg er klipsch rf serie og MA rx silver.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen kinoer bruker vel b&w høyttalere. Om jeg ikke tar helt feil produserer de ikke profesjonelle pa høyttalere?

Newcomer Shaftak sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Skal ikke blande meg noe særlig borti denne tråden da jeg mener det blir litt søkt å "begynne" med et anlegg til 100 k uten å ha særlig egenerfaring/interesse. Du vet antagelighvis ikke hvordan å få det beste ut av anlegget, og da hjelper det lite med dyre høytalere/elektronikk. Beklager hvis jeg tar feil.
    Skaff deg først litt egenerfaring med prøving og feiling, og oppgrader deg deretter. Da vil du hele tiden vite hva du vil ha mer eller mindre av og har sådan en rød tråd å gå etter.
    Blir vel omtrent hvis jeg skulle investert i en ny harley som nybegynner uten særlig tidligere egeninteresse/erfaring.....

Uansett, det å si at b&w spiller bedre en Klipsch er usaklig tullprat.
    skjønner at noen av dere synes det er litt rart å bruke så mye penger på anlegg men har noen kompiser som har helt greie anlegg med eg føle det mangle det siste trykket liksom. Det e vel sånt det e i dag at dyrt er som regel best.
    har vært å hørt på noen anlegg hos dv. forhandlere, B&W var sykt bra når jeg hørte det de hadde satt sammen men det kosta en del.
    Ps.
    takk for alle svar

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shaftak
    skjønner at noen av dere synes det er litt rart å bruke så mye penger på anlegg men har noen kompiser som har helt greie anlegg med eg føle det mangle det siste trykket liksom. Det e vel sånt det e i dag at dyrt er som regel best.
    har vært å hørt på noen anlegg hos dv. forhandlere, B&W var sykt bra når jeg hørte det de hadde satt sammen men det kosta en del.
    Ps.
    takk for alle svar
    Hehe, det finnes de som bruker så mye kun på kabler=)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Etter det jeg har sett så er det JBL som er brukt i alle salene på Kino City i Drammen også¨, så det stemmer nok sikkert bra det der...

Newcomer Shaftak sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som kaler deg (devilej) hørtes ut som du kunne mye om dette..

ja har desverre samboer som må godkjenne det o :P
    hadde vært veldig greit å kunne funne noe som ligger i mellom de 2 klassene stilige og trykk:P.
    Et pris overslag over et anlegg hadde vært kjempe.
    skal bygge nytt hus om 1 års tid å jeg har en del erfaring med lyd isolering.
    fagbrev snekker og jobber nå i Korea i olje industrien (vist folk lurte)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W lager kjempe bra saker og er en av verdens mest vellykkede høyttalerprodusenter, det samme kan sies om Klipsch selv om de har litt forskjellige fremgangsmåter og strategier i forskjellige prisklasser. Like enig med deg at de som mener at Klipsch knuser B&W er på jordet, dette er smak og behag

Personlig mener jeg man bør få ihvertfall 10% kanskje 15% om man handler et surroundoppsett til 100k fra en forhandler. (jeg tror jeg fikk 15% av Hifikluben en gang i tiden på et anlegg til mellom 60 og 70k)
    Jeg tror et anlegg basert på Swans F1.1 slik Skrotnisse nevner er meget god kandidat om man har plassen, men kan bli vanskelig å få til under 100k uten å kjøpe en del brukt. Swans F2.2 er en god kandidat og gjør at man frigjør penger til et par SVS i bunnen til film.

Merker vi ender opp med å diskutere de standard avforum anleggene: Klipsch, Swans og tildels B&W... Men det er kanskje en grunn til dette tross alt? De leverer veldig god produkter i prisklassen som entusiastene her inne handler for.

http://soundwave.no/User_files/5509c...c525332d65.pdf Priser på Swans. Ville valgt F2.2 fronter og F1.1 som center.

Mitt forslag

Swans:
    F2.2F = 36k
    F1.1C = 12k
    F5R = 11k
    SVS PC-13U = 14k
    Emotiva XPR-7 (kommer iløp av året hos emotiva.com, enormt kraftige amper med 3KVA stømforsyninger) Ca 15k
    Emotiva UMC-1 prosessor 5k
    = 93.000
    Da har du litt til kabler (kjøp rimelige kabler!), spikes, en Antimode romkoreksjonsenhet til subben og litt snacks.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shaftak
    hadde vært veldig greit å kunne funne noe som ligger i mellom de 2 klassene stilige og trykk:P.

Et pris overslag over et anlegg hadde vært kjempe
    Sjekk ut kommentar nr 30

Hvis F1.1F blir for store vil også f2.2f fungere ypperlig samtidig som de er relativt lekre.

Swans har ikke den samme råskapen som f.eks. Klipsch, men etter å ha eid klipsch la scala, klipsch rf7 og jbl array 1400 fantes det ikke tvil i mitt hjerte når jeg fikk høre swans høytalerne; selv om de ikke var like "råe" banket de livsskiten ut av f.eks. rf7 på film og musikk (etter min smak å dømme).

Om du går ned til F2.2F sparer du også 30k som kan investeres i noen virkelig gode effekttrinn
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •