Hvilken høyttalerpakke ville du valgt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken høyttalerpakke ville du valgt?

Har tenkt ut to høyttalerpakker her, og vil høre hvem av disse folk helst ville kjøpt og som gir mest godlyd for pengene.

Kan vurdere annet også, så lenge det snakk om høyttalere som kan kjøpes i butikk (ikke på nett) og det ikke foreslås brukt.

I denne omgang trenger dere ikke tenke på hva slags reciever som skal benyttes.

Pakke nr 1:
    B&W 683
    B&W HTM62 (HTM61 blir slaktet så vil ikke ha denne)
    Dali Concept 1

Pakke nr 2:
    Dali Concept 6
    Dali Concept Center
    Dali Concept 1
    SVS PB10-NSD

Kan si at anlegget vil bli en del til film, men klart mest til musikk.

Stem i vei

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Golyd og musikk, der er det får som slår 683 gitt . Men dem krever endel strøm/effekt for å fungere optimalt!

Dali kommer nå med oppdatert IKON serie som jeg syns virka veldig lovende!!

Jeg var av de som slaktet HTM61, men med nok effekt og strøm, så er det en fantastsik center, som overgår de fleste andre (fikk jeg erfare når jeg fikk testet den på NAD M3 som vanlig stativ høyttaler!!).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Golyd og musikk, der er det får som slår 683 gitt . Men dem krever endel strøm/effekt for å fungere optimalt!

Dali kommer nå med oppdatert IKON serie som jeg syns virka veldig lovende!!

Jeg var av de som slaktet HTM61, men med nok effekt og strøm, så er det en fantastsik center, som overgår de fleste andre (fikk jeg erfare når jeg fikk testet den på NAD M3 som vanlig stativ høyttaler!!).
    Takker for tips, men Ikon mk2 blir det nok ikke siden de koster det samme som B&W 683.

Når det gjelder HTM61, så hadde jeg i utgangspunktet håpet på å bruke en reciever og bygge ut med effekt på et senere tidspunkt, men da med en tokanals til frontene. Så bør ha en senterhøyttaler som kan klare seg med kun en reciever av litt bedre kaliber (ca 125 "reciever-watt" per kanal).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til film ville jeg valgt dali pakken med svs. da får du de dypeste tonene på film og musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enda til gode å høre 683 spille bra i ett oppsett.. vært på HFK flere ganger men synes lydbildet blir lite og uten helhet. synd da det er en høyttaler jeg synes ser veldig bra ut.
    synes DALI lektor spiller mye bedre
    og ikke minst KLIPSCH som jeg endte opp med

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter denne.
    De er gode til både film og musikk, jeg bruker mine 683 mest til film.

Har selv en HTM61, og den ble mye bedre når den fikk mer effekt. Gikk fra NAD receiver med 70W til 200W Rotel.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bør du vurdere. Jeg har det selv og det fungerer meget bra i mine ører. Det lar seg lett drive med en OK receiver, har Yamaha 663 selv, men tåler godt effektforsterker også. Du får kjøpt det ved frammøte og ikke bare på nett. Du får sikkert en demo også hvis du prater med de. Det er jo ikke så langt å kjøre dit for deg. En større sub kan vurderes.

SVS S-Series Full Size Config Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytterunde

Da jeg var på lytterunde i Trondheim på forskjellige hifi-shapper, lyttet jeg meg fram til at Dali concept, Klipsch, Tannoy og JBL ikke spilte like bra som B&W 683.

Etter mine ører har Dali og Klipsch ubehagelig nærmest skrikende diskant.

Smaken er jo som kjent som baken.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikazee
    Da jeg var på lytterunde i Trondheim på forskjellige hifi-shapper, lyttet jeg meg fram til at Dali concept, Klipsch, Tannoy og JBL ikke spilte like bra som B&W 683.

er jo litt med hvordan forsterker de bruker og. hva hørte du de på?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Dette bør du vurdere. Jeg har det selv og det fungerer meget bra i mine ører. Det lar seg lett drive med en OK receiver, har Yamaha 663 selv, men tåler godt effektforsterker også. Du får kjøpt det ved frammøte og ikke bare på nett. Du får sikkert en demo også hvis du prater med de. Det er jo ikke så langt å kjøre dit for deg. En større sub kan vurderes.

SVS S-Series Full Size Config Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS
    +1 for dette settet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mange gode forslag

Noen som har hørt Monitor RX6 og center ?

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Her var det mange gode forslag

Noen som har hørt Monitor RX6 og center ?
    Hørt om Monitor, men ikke de du nevner.

Ellers ville jeg stemt for B&W, MEN, også anbefale og kikke litt på Klipsch og SVS

btw: synes SA er råålekre ht'er, og synes lyden var flott til musikk, til tross for butikk demo så rommet ble litt for stort, og ikke optimalt plasserte fronter.
    Kanskje noe og vurdere om de går endel i musikk

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tilbud på Klipsch hos Lsound for tiden.

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikazee

+1

Har vært på samme lytterunde i Trondheim selv, (med egen receiver) og endte opp med B&W 683 som en klar vinner.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tilbud på Klipsch hos Lsound for tiden.
    Latterlig gode tilbud faktisk
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper du vil bli fornøyd uansett hvilken av disse to pakkene du velger.
    Jeg hadde selv Dali Consept pakken med en Dali SWA-12 i mange år. Var godt fornøyd med dette. Oppgraderte senere til Dali Suite, og disse låt betydelig bedre og mer oppløst i mine ører. Jeg har også hatt Dali Blue 6006 i et stereooppsett for mange år siden. Jeg synes ingen av Dali-høyttalerne hadde en skrikende eller skjærende diskant. Har nå gått over til B&W, og er veldig fornøyd med det...bedre mellomtone og mer "basstrøkk". Så min anbefaling er nok B&W-pakken. Men hva man liker varierer jo... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke gå god for B&W 683. Med rett (og kraftig!) forsterker kan de gi en helt vindundelig lyd som virkelig gir grøssninger når du setter på morcheeba eller Bjrørn Rosenstrøm... men

Dali høyttalerne som du linket til har en langt mer partyfaktor, de er langt råere på bassen pluss at de har en diskant som er vinduderlig (selv om den kan bli litt slitsom på høyt volum). Dali kan ikke slå den nydelige mellomtonen til B&W enda, men i denne prisklassen så er både diskant og bassen totalt overlegen.

Når det kommer til klipsch så har de en bass som du kan sikle etter Basspressisionen de har er den beste du finner på markedet, men når det kommer til mellomtone når de aldri B&W, og de kommer heller aldri til å nå den nydelig diskanten til Dali.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg hørt på både B&W, Dali og Klipsch. Jeg har mitt synspunkt gitt deg hovedforskjellende mellom de tre, men den "personlige erfaringen" kan ikke måle seg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Jeg kan ikke gå god for B&W 683. Med rett (og kraftig!) forsterker kan de gi en helt vindundelig lyd som virkelig gir grøssninger når du setter på morcheeba eller Bjrørn Rosenstrøm... men

Dali høyttalerne som du linket til har en langt mer partyfaktor, de er langt råere på bassen pluss at de har en diskant som er vinduderlig (selv om den kan bli litt slitsom på høyt volum). Dali kan ikke slå den nydelige mellomtonen til B&W enda, men i denne prisklassen så er både diskant og bassen totalt overlegen.

Når det kommer til klipsch så har de en bass som du kan sikle etter Basspressisionen de har er den beste du finner på markedet, men når det kommer til mellomtone når de aldri B&W, og de kommer heller aldri til å nå den nydelig diskanten til Dali.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg hørt på både B&W, Dali og Klipsch. Jeg har mitt synspunkt gitt deg hovedforskjellende mellom de tre, men den "personlige erfaringen" kan ikke måle seg
    Takk for bra innlegg!

Må nok ta meg en runde og lytte litt ja. Er fortsatt en stund til innkjøpene kan gjøres, men greit å gjøre litt research i god tid

Klipsch kommer nok aldri til å bli godtatt av min kjære (liker ikke designen selv heller).
    Jeg er allerede fornøyd med å få "lage" en hjemmekino i eventuell loftstue eller kjellerstue når vi skal flytte.

Har du hørt både Concept 6 og Lektor 6? Hva er forskjell lydmessig på disse?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at du lar kvinnfolket handle anlegg så får du bare bli fornøyd med det du får.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at du lar kvinnfolket handle anlegg så får du bare bli fornøyd med det du får.
    Hva **** mener du med det innlegget der?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •