Sub i stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Sub i stereo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub i stereo

Har et rent stereo oppsett.dm683 og nad375. Har en B&W sub stående(asw600) som jeg lurteå om jeg skulle til på preout på nad'n slik at jeg få med di dypeste tonene når jeg ser film. Men når jeg hadde koblet den til, spilte suben som en høytaler....alle tonene kom med..... vil bare ha den til å spille bass tonene... hva gjør jeg galt??? har hatt suben i et surround oppsett tidligere, og da spilte den kun bass, slik en sub skal gjøre...
    Er det noe innstillinger på suben som må justeres kanskje??? og ja, jeg er en nykommer... :-)

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caffelatte
    Har et rent stereo oppsett.dm683 og nad375. Har en B&W sub stående(asw600) som jeg lurteå om jeg skulle til på preout på nad'n slik at jeg få med di dypeste tonene når jeg ser film. Men når jeg hadde koblet den til, spilte suben som en høytaler....alle tonene kom med..... vil bare ha den til å spille bass tonene... hva gjør jeg galt??? har hatt suben i et surround oppsett tidligere, og da spilte den kun bass, slik en sub skal gjøre...
    Er det noe innstillinger på suben som må justeres kanskje??? og ja, jeg er en nykommer... :-)
    Nå vet jeg ikke hva forsterker det er, men om den er gammel så kan den sende opp til 100-300 hz sikkert (har en gammel rotel pre selv som sender gaanske høyt opp i Hz)..

Men du har jo en aktiv sub (regner jeg med) der du bakpå har noe som heter "Crossover".. Hvis du stiller på den til f. eks 80 hz så vil den bare spille "de dypeste"-tonene.. Prøv deg litt fram med denne

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    View the ASW600 specifications at Bowers & Wilkins - The World's leading Hi Fi and Home Theatre Brand

Det ser ut som om at du skal kunne justere lowpass'en på den. Den har dessuten 80hz highpass så du kan få filtrert bort bassen fra 683'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelpen. fant julet bakpå suben til å justere hz. prøvde alle nivåer fra 0-80hz, men fant til slutt ut at dm683 spiller best alene, og at di klarer seg godt uten sub:-) noen som trenger en billig god sub(asw600)? hehe:-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert faseproblemer. Vanskelig å gjøre så mye med med bare bryter og ikke hjul.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caffelatte
    takk for hjelpen. fant julet bakpå suben til å justere hz. prøvde alle nivåer fra 0-80hz, men fant til slutt ut at dm683 spiller best alene, og at di klarer seg godt uten sub:-) noen som trenger en billig god sub(asw600)? hehe:-)
    BW subbene er ikke mye å rope hurra for, så tror nok DM683 klarer seg bra uten .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •