dali cocept 10 eller B&W dm683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dali cocept 10 eller B&W dm683

?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683.... Eller Lektor 8 . Concept 10 er en gøyal sak... men ikke stort mer. 683 er en skikkelig HIFIhøyttaler som faktisk lufter andre highend'ere i nakken .

Kommer forresten ny Ikon serie nå, spennende saker. Ikon6 var en vannvittig bra høyttaler, den nye skal være enklere med tanke på matching av elektronikk!!

Alt til sitt bruk, hva er ditt bruk? type musikk o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    683.... Eller Lektor 8 . Concept 10 er en gøyal sak... men ikke stort mer. 683 er en skikkelig HIFIhøyttaler som faktisk lufter andre highend'ere i nakken .

Kommer forresten ny Ikon serie nå, spennende saker. Ikon6 var en vannvittig bra høyttaler, den nye skal være enklere med tanke på matching av elektronikk!!

de skal brukes til film/musikk/å spill har en ps3 vetdu ser vist ut såm at du har mere peiling en mæ XD så kunne gjerne fått et rask svar

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1 mk2 versjonene av ikon serien er vel i de fleste hfk butikker så da kan du høre ikon6/7 mk2, concept 10, 683 eller lektor 8. Også kan du låne hjem den du syntes er best, og teste om rommet ditt er likt det de har på hfk
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av C10 og 683 så tror jeg du blir mest happy med 683. Men blander du inn f.eks Lektor8 og Ikon6 (mk2), da blir det snakk om hva du liker i lyden...

C10 er den med "dårligste" hifiegenskaper, men spille høyt, det kan den.

683 har en vannvittig god og "rund" spillefigur som varmer de fleste musikkhjerter. Men heller du mye mot musikk ala Metallica og litt mer rock, da syns jeg Lektor 8 er et kjempevalg. IKON 6 (den gamle modellen) er uansett den jeg syns har gitt mest av alt, den nye skal være vesentlig bedre.

Forsterkerkraft er vesentlig her: Jeg ville gått for noe gromt ifra NAD eller Parasound.

NAD T747 + et effekttrinn er veldig bra kombo. NAD 275 effekttrinnet er jo latterlig billig for tiden (6000kr?!).

EDIT: Emotivia audio ifra USA kan også være knall her, sjekk egne Emotivia tråder her på forumet! Disse må nemlig importeres selv, eller kjøpes brukt! Men ytelse er vistnok i egen klasse!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av C10 og 683 så tror jeg du blir mest happy med 683. Men blander du inn f.eks Lektor8 og Ikon6 (mk2), da blir det snakk om hva du liker i lyden...

C10 er den med "dårligste" hifiegenskaper, men spille høyt, det kan den.

683 har en vannvittig god og "rund" spillefigur som varmer de fleste musikkhjerter. Men heller du mye mot musikk ala Metallica og litt mer rock, da syns jeg Lektor 8 er et kjempevalg. IKON 6 (den gamle modellen) er uansett den jeg syns har gitt mest av alt, den nye skal være vesentlig bedre.

Forsterkerkraft er vesentlig her: Jeg ville gått for noe gromt ifra NAD eller Parasound.

NAD T747 + et effekttrinn er veldig bra kombo. NAD 275 effekttrinnet er jo latterlig billig for tiden (6000kr?!).

EDIT: Emotivia audio ifra USA kan også være knall her, sjekk egne Emotivia tråder her på forumet! Disse må nemlig importeres selv, eller kjøpes brukt! Men ytelse er vistnok i egen klasse!

jeg hater metalica musikk jeg overlever rock men thats it :P så det blir vel da 683

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt en del på DM683 og den er kanonbra:-D Jeg endte opp med DM685 da jeg skulle ha stativht. DM683 er konge med NAD 275, da spiller det drit tøft !

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Jeg har hørt en del på DM683 og den er kanonbra:-D Jeg endte opp med DM685 da jeg skulle ha stativht. DM683 er konge med NAD 275, da spiller det drit tøft !

YAY!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 er en meget bra høyttaler. Med mye effekt så er de et knallkjøp. :-D
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Hvis du synes det spiller drit tøft med C275 så har du mye å glede deg til den dagen du oppgradere effekttrinn. Jeg synes C275 låter rævva på DM683, så den gikk fort tilbake til HFK. Mine beste erfaringer med effekttrinn på disse høytalerne er Vincent SP331, milvis forskjell fra C275 og prisforskjellen er liten. Rotel 1582, veldig veldig nice lyd. JungSon Duro, dette var "drit tøft". Doxa Model 73, full kontroll.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hvis du synes det spiller drit tøft med C275 så har du mye å glede deg til den dagen du oppgradere effekttrinn. Jeg synes C275 låter rævva på DM683, så den gikk fort tilbake til HFK. Mine beste erfaringer med effekttrinn på disse høytalerne er Vincent SP331, milvis forskjell fra C275 og prisforskjellen er liten. Rotel 1582, veldig veldig nice lyd. JungSon Duro, dette var "drit tøft". Doxa Model 73, full kontroll.
    Jeg har også hørt DM683 med Cambridge 840W, det låt enda tøffere enn 275 mener jeg å huske, (lenge siden), men er litt dyrere kan man si. Har aldri hørt DM683 på Vincent/Rotel, men har hørt at Rotel også er bra match til B&W

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at B&W brukte Rotel som elektronikk når de utviklet 6xx serien.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hanbob123
    jeg hater metalica musikk jeg overlever rock men thats it :P så det blir vel da 683
    HVa slags musikk hører du på da? fikk testet Ikon6 mk2 idag: VELDIG BRA!!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •