En slags VS på tre typer oppsett!?!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En slags VS på tre typer oppsett!?!?

Driver og vurderer tre typer/varianter oppsett opp mot hverandre her...

Merk att disse oppsettene ikke er låst til spesifikk merke/modell!!!

Oppsett 1;

Store Fronter (gulvstående høytaler i en litt høyere klasse), center, mindre stativ-høytalere og sub

Oppsett 2;

Fire like gulvstående (litt lavere klasse!), center, mindre stativ-høytalere (ekstra kanalene) og sub

Oppsett 3;

Stativhøytalere rundt hele, center og sub (høyere klasse)

Ser vel att oppsett 1 er det som er mest utbredt, men oppsett 2 er noe som jeg har pr i dag og er veldig fornøyd med. Men er dette egentlig såkallt "overkill!"?? Dette henger veldig bra med i store heftige scener med mye action og kaos i lydbildet!

Er på flyttefot og på det nye stedet så er plass en faktor i det nye "lokalet" jeg får vaffal i første omgang...

Men ser vel atte greie gulvhøytalere ikke behøver no mere plass enn en stativhøytaler ihvertfall så lenge vi ikke snakker om veldig store høytalere og elementer.
    Samt høytalere på stativ og "små-folk" i huset også muligens er en dårlig kombinasjon...
    Blir mye av morrofaktoren borte med stativ-høytalere på film??

Og er det slik att front rekka er der en legger penga?? (center og fronter!)

Er jo glad i volum også da.. Og musikk er ikke høyt på brukslista på dette oppsettet!

Mulig dere har diskutert dette sønder og sammen her inne da men tok sjansen på å lufte dette for folket inne her.. ops:

Håper også jeg har ordlagt meg forståelig på dette her også da.. :?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort lokale/stue er det du tenker på?
    Det er vel ofte det som "bestemmer" om hva som passer best av stativ eller gulvstående.

Oppsett 1 er nok det jeg ville tenkt på. Da vil du kunne dra på i stereo bare med frontene, det kan du jo i oppsett 2 og. oppsett 1 er lettere å plassere og. Da du kun trenger å finne gode plasseringer på to høyttalere, ikke 4. Plassering har en del å si. Du er mer låst når du har 4 fronter. I oppsett 1 håper jeg du tenkte å bruke mindre stativ-høytalere bak?

Oppsett 1 eller 3 ville jeg valgt. Jeg har hørt 4 fronter, og det var litt mer trøkk med 4 enn med to fronter.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsett 1 eller 3 ville jeg valgt.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTML-kode:
    Hvor stort lokale/stue er det du tenker på?
    Stua er vinkelformet som en "L" og seff med den uheldige sida som den lengste.. Men er også to rom i kjelleren der som er litt smale men lange...
    Ser for meg å starte opp ett prosjekt der nede etter vi er "inne" og samlet.

Lurer på om det er omtrentlig bortimot 3m bredde i kjeller og 10-12m langt..
    Har ett rammespent lerret på over 2m bredde som helst sku fått innpass au.. ops:

HTML-kode:
    Jeg har hørt 4 fronter, og det var litt mer trøkk med 4 enn med to fronter.
    I det oppsettet jeg har nå så står det fire store, men de står ikke som fronter alle!, 2 i front og 2 bak! ops: .. :twisted:
    Har satt på 2 små til Dolby Ex 7,1 og dts 6,1
    Gir veldig god fylling ved heftige scener...

Er vel egentlig dette jeg lurer på om det er verdt å investere videre i eller om det egentlig funker like bra med bare små videre bakover og legge penga i
    frontrekka og få større og bedre fronter og center..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •