Spørsmål ang. stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål ang. stereoanlegg

Hei!

Jeg er på jakt etter mitt første skikkelige stereoanlegg og planlegger demo hos HFK. I den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper dere hifi-entusiaster kan hjelpe meg med. Planlegger for øvrig ikke å bruke mer enn max 10000,- i denne omgang og jeg kjøper gjerne brukt om det gir meg mer for pengene. Mellomtoner, detaljer og pen lyd er viktig, bass og dunk-dunk er langt nede på prioriteringslisten.

1. Har sett litt på B&W DM685. Stuen de skal stå i er rektangulær og på 46 kvm., med ca. 30 cm mer under taket enn vanlig standardhøyde. Mitt inntrykk av disse etter å ha lest litt rundt er at de kanskje blir litt små for rommet. Noen som har erfaring med disse i tilsvarende rom, vil de kunne "fylle" rommet skikkelig?

2. Har tenkt å høre på B&W DM683 og Dali Ikon 6. Har i utgangspunktet vurdert å kjøpe en NAD C355BEE, ville denne være kraftig nok til å drive de to nevnte høytallerne?

3. Vil dere anbefale å kjøpe en brukt NAD C372 fremfor C355BEE? Har ikke helt funnet ut av forskjellene på disse.

4. Sist, men ikke minst, er det andre oppsett som dere tror ville passet meg bedre, som jeg ikke har tenkt på enda?

Takk for svar!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ifølge bladet "Lyd & bilde" passer DM685 i rom mellom 20-40kvm. Min mening er at jeg tror de er i minste laget til rommet ditt.
    Kansje Dali ikon 5 mk2 og Denon pma1500 eller Nad 355 kan passe.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=63795&cat=12
    Lett og like, meget flott mellomtone.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=63260&cat=13
    Hadde denne forsterkeren "bodd" nærmere så hadde jeg slått til selv

ca. 11 lapper.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Bor desverre litt langt unna meg både høyttalerne og forsterkeren.

Tar gjerne i mot flere innspill

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme høytaler som jeg linket til, disse står på voss (du kan sikkert presse dem ned en tusing)...

Monitor audio RS 8 - FINN Torget

Forsterker :

Abrahamsen 2.0 CD spiller og forsterker - FINN Torget

Abrahamsen v2.0 selges.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Monitor Audio selv, og kan med en gang si at jeg er kjempefornøyd, hadde samme premissene selv da jeg skulle kjøpe anlegg.

Tror den kombinasjonen med Abrahamsen og Monitor Audio kan være en skikkelig vinner til prisen.

Men du kommer i mål med en billigere forsterker.

Trenger du en CD-spiller og? Hvis du bruker datamaskin som kilde så kan det tjene seg godt å kjøpe en DAC og. Hvis du ikke har et bra lydkort fra før.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte ikon6 tror jeg vil passe bra. De trenger rom for å spille, og diskanten er ganske bra. Du kan jo sikkert låne med deg mk2 versjonene de har på hfk sammen med passende denon forsterker fra hfk. Da får du faktisk hørt hvordan det hørtes ut i din stue, og hvis du ikke liker det du hører, så går du ned og får pengene tilbake. Det kan du gjøre hvis du er fornøyd også. Også kjøper du det brukt. :-o
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke ut Monitor Audio og Abrahamsen, høres jo ut som om dette kan være en bra kombo for meg. Når det gjelder cd-spiller har jeg arvet en NAD 510, kommer til å bruke denne og vurderer sterkt å kjøpe meg en DAC. Per i dag har jeg ikke budsjett til en ny cd-spiller.

Har tidligere hørt på Dali Concept 6 sammen med NAD C355BEE, og jeg likte godt det jeg hørte. Men tror disse blir litt for små for stuen, så jeg skal absolutt teste Ikon 5 og 6. Merker at det er mye som burde vært testet etter hvert som jeg kikker rundt om

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor RS8 er en kjempe høyttaler, kan varmt anbefales , har dog ikke hørt dette på abrahamsen elektronikk, så her svarer jeg nøytralt, men om det skal være miss-match er noe jeg stiller meg tvilende til

EDIT:

til trådstarter:

B&W 685 er en kjempe høyttaler for all del, leverer ganske bra lydbildet til og være en stativ høyttaler, men til et så stort rom ville jeg valgt en litt annen type høyttaler.

når det gjelder 683 / ikon 6 er disse verdt å ta en titt på.. disse låter jo veldig forskjellig. så her går det på smak sak.

ved å bruke en nadc355 på 683.. det vil spille men tror du vil bli skuffet. bor mye mer i høyttalerne! uten tvil!

som andre har nevnt og meg selv, Monitor Audio RS 8 som er en fantastisk høyttaler kan anbefales! men igjen krever litt forsterkeri for å få maksimalt utbytte!

igjen, det er dine preferanser og ører som skal høre på dette, og det er jo i all hovedsak holde ut med anlegget i en god stund fremover. dette er kun noen retningslinjer, utifra et du spør om

om du har bestemt deg å handle via klubben, vil jeg anbefale deg å høre B&W / Denon kombinasjon da denne, i mine ører er en bedre kombinasjon enn B&W / Nad. ellers er jo parasound / Dali kombinasjon skrytt opp i skyene, hvis du skulle gå for en Dali høyttaler

ellers kan du jo få tak i et kjempe anlegg brukt. finn.no eller bruk avforum, om dette er et alernativ!

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0