Trenger hjelp med og finne høytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp med og finne høytaler

Hei. Jeg skal kjøpe meg noen høytalere jeg kan spille høyt med. Skal spille bra også. Tenkte og kjøpe meg subb seinere. Jeg tenkte og bruke mellom 5-10 tusen kr. Håper på noen fine svar. Kan være høytalere som koster over også. Om dem ligger på 10 brukt gjør ingen ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til AvForum.

Har du forsterker?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av konge_12
    Hei. Jeg skal kjøpe meg noen høytalere jeg kan spille høyt med. Skal spille bra også. Tenkte og kjøpe meg subb seinere. Jeg tenkte og bruke mellom 5-10 tusen kr. Håper på noen fine svar. Kan være høytalere som koster over også. Om dem ligger på 10 brukt gjør ingen ting.
    Har du forsterker?
    Hvor stort er rommet?
    Har du kabler ? etc.
    Hva mener du med høyt? Alle høyttalere kan spille høyt. Tenker du partyhøyttalere? eller til å høre rolig musikk?

Ikon6 har jeg selv og er fornøyd, veldig god diskant. Ville gått ned på lokal av-butikk for å høre hva de har. Her kan du få like mange svar som det er poster. :-D
    Concept 10 har masse power og er lettdreven også.

Det er utrolig mye i den prisklassen. Du kan spille høyt med de fleste høyttalere. Noen høyttalere trener også effektforsterker. cv etc.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en sony str-db925. Jeg har tenkt til og bytte den ut. Jeg vet ikke om den er så bra. Har ikke så peiling på stereo. Jeg har noe kabler, men ikke noe bra. De skal brukes til house musikk. Blir en del fester med de. Jeg vil også at jeg kan spille fint med de, og at de ser pene ut.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av konge_12
    Jeg har en sony str-db925. Jeg har tenkt til og bytte den ut. Jeg vet ikke om den er så bra. Har ikke så peiling på stereo. Jeg har noe kabler, men ikke noe bra. De skal brukes til house musikk. Blir en del fester med de. Jeg vil også at jeg kan spille fint med de, og at de ser pene ut.
    da ville jeg nok satset på noe fra cerwin vega, så kan du jo kjøpe ny forsterker etterhvert, di spiller som regel rått til fest og greit nok på fin musikk, men perfekte til rock og house, f.eks CERWIN-VEGA XLS-28 Høyttalere | Hi-Fi Klubben eller en av di større modellene CERWIN-VEGA XLS-12 Høyttalere | Hi-Fi Klubben eller CERWIN-VEGA XLS-15 Høyttalere | Hi-Fi Klubben eller big boss CERWIN-VEGA XLS-215 Høyttalere | Hi-Fi Klubben jo større du velger jo større forsterker trenger du, men disse er greie å se på, spiller rått, og tåler masser av juling, lykke til med valget ditt og best av alt er at alle koster under 10k

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første som dukket opp i mitt hode er brukte Klipsch RF-82. Og da har poden nokk til over til å kjøpe en dugelig forsterker og, kansje en av de brukte XPA-2'ene som ligger ute nå.

Er klar over at det er et ganske standard svar jeg gir, men hvorfor ikke? Det funker jo fjell.

Ellers så har har jo Swans Diva 6.2 noe bra trykk til prisen.

Andre merker som slår godt men og spiller bra er blant annet Polk og SVS.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den sony str-db925 er ikke noe serlig? Jeg har tittet en del på klipsch rf 82. De tåler en del? Hadde den forsterkeren du anbefalte klart en subb også?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på om den Sonyen din rekker, er bare en måte i finne det ut, uansett så er det anbefalt å ha en forsterker med kraft tilovers.

Stort sett 100% av subbene som blir solgt nå om dagene har egen forsterker innebygget, så det trenger du ikke tenke på=)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei Åssen forsterker anbefales til klipchs rf 82? eller dali concept 10

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her høres det ut som dali kan være et godt alternativ

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo Dali er jo og en valid kandidat, og CV selv om jeg ikke liker CV.

Men skal vi prøve noe nytt i denne tråden? Faktisk bli enige om hva som kan være et godt valg for TS, istede for å anbefale i hytt og pine.

Jeg er ikke klar over hvor mye trykk TS er ute etter, men holder en knapp på Klipsch RF-82 og Dali "ett-eller-annet".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg syns de cerwin vega høytalerne, blir for store. Jeg har hørt mye bra om klipsch og dali så lurer på om jeg skal gå gor noe der. Men trenger hjelp med of finne bra forsterker

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker på slike høytalere som Klipsch og Dali er vel et must hvis dem blir ev stor størrelse, og man ønsker trykk i bassen. Da fungerer NAD og Emotiva utmerket. Midgard Oberon 4.1 er og et godt valg som forsterkere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •