hvilken sub sammen med sa1750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvilken sub sammen med sa1750

Hei.
    Har Primare i21 og SA1750. Ganske fornøyd med komponentene men savner noe trøkk i bunnen. Vurderer derfor å gå til innkjøp av en sub. Noen som har en formening om hvilken som vil være en bra match med disse komponentene?

Lurer også litt på hvordan jeg eventuelt skal plassere en sub. Legger ved en skisse over stuen min. Tror egentlig de stedene det er plass til en sub er mellom vinduene på kortveggen, eventuelt ved siden av sofaen (mot spisebordet). Noen tanker om dette?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott anlegg=) Liker slike sub-tråder, aner ikke hva som bør anbefales. Du sier ikke noen om budsjettforhold og ønsket størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan gjerne sette 5000kr som et utgangspunkt. Har nok mulighet for å strekke meg lenger dersom det trengs Ang. størrelse har jeg egentlig ikke noen preferanser, foruten at jeg bor i leilighet og dermed til en viss grad må ta hansyn til naboer

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mirakeL
    Kan gjerne sette 5000kr som et utgangspunkt. Har nok mulighet for å strekke meg lenger dersom det trengs Ang. størrelse har jeg egentlig ikke noen preferanser, foruten at jeg bor i leilighet og dermed til en viss grad må ta hansyn til naboer
    Da er du på feil forum, vi tar ikke hensyn hær. Ta heller å se om du kan få hjelp hos www.visomstrikkeroghørerpåmusikkutensubforum.no eller svigermorsdrøm.no :P

Men tilbake til topic, tror du kan få en super sub til den prisen, og sammen med et estetiskt pent anlegg så må den jo matche litt. Regner og med at den hovedsaklig blir brukt til musikk. Lsound selger jo noen SVS SB12-Pluss nå til 4990kr, de er lukket og noe mindre i størrelse. Har og noe fin finnish.

Uten om den så tenker jeg Rythmik, Hsu og Velodyne.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har REL nåken gode subber til musikk bruk. Dei er veldig kjappe og presise subber. Trur du kan finna eit bra brukt eksemplar til 5000 vist du følger med på bruktbørsen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enhver god sub vil nok fungere helt greit, og alle de merkene nevnt hittil vil sikkert ha noe bra i respektive sortiment. Men, gitt at SA1750 er såpass raske i responsen tror jeg du vil bli mest fornøyd med en sub som er tilsvarende rask, dvs. enten ikke er for stor i diameter eller en som har tilstrekkelige kraftreserver. Det siste du trenger er en slapp slugger som ikke klarer å henge med i svingene.

Har selv en SVS PB10-NSD i kombinasjon med SA1550 og dette fungerer godt hos meg.

Vedr. plassering; ingen fasit her, men jeg ville forsøkt å plassere en liten boks-sub til venstre for TV-benken, eller en sylinder-sub enten bak sofaen eller foran i venstre hjørne. Tror du må prøve deg frem til du finner en optimal plassering i ditt eget rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Men tilbake til topic, tror du kan få en super sub til den prisen, og sammen med et estetiskt pent anlegg så må den jo matche litt. Regner og med at den hovedsaklig blir brukt til musikk. Lsound selger jo noen SVS SB12-Pluss nå til 4990kr, de er lukket og noe mindre i størrelse. Har og noe fin finnish.
    Har vurdert SVS ja. Disse subene får jo jevnt over gode kritikker. Er bare litt redd at de skal "overdøve" dynamikken i sa1750. SVS er vel først og fremst kjent for å være best som kinosubber eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Ellers så har REL nåken gode subber til musikk bruk. Dei er veldig kjappe og presise subber. Trur du kan finna eit bra brukt eksemplar til 5000 vist du følger med på bruktbørsen.
    Lite erfaring med dette merket. Kanskje jeg må prøve å få hørt litt på en slik sub

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Vedr. plassering; ingen fasit her, men jeg ville forsøkt å plassere en liten boks-sub til venstre for TV-benken, eller en sylinder-sub enten bak sofaen eller foran i venstre hjørne. Tror du må prøve deg frem til du finner en optimal plassering i ditt eget rom.
    Tror dessverre ikke at det er plass hverken i venstre hjørne eller ved siden av tvbenken. Er klar over at dette muligens er den beste plasseringen, men jeg får vel eventuelt heller prøve bak sofaen som du sier.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den SVS'en jeg anbefalte er en av de mindre, og den er lukket, så ut fra gammel overtro så skal den være bedre på musikk.

Resten av merkene som jeg ramset opp bruker som oftest lukket design og er kjent for å være gode på musikk.

Et annet alternativ er jo å gå for to mindre subber. Både Velodyn og Hsu har noen søte små.

Hsu har foresten trådløse subwoofere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte 1750 med SA sin egen sub. Det låt veldig sømløst og gav mer enn nok i bånn. Usikker på hvilken av modellene det var, men tror det var SA200.

Har stor tro på at det kan være en killer kombo. Ikke minst så kan du lytte til den på soundgarden.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettes ikke noe dumt forslag det, og så finnes de jo lett tilgjengelig på bruktbørsene, f.eks.:

3 stk sub selges/bud/byttes (System Audio og Velodyne)
    System Audio SE200 cherry
    System Audio SE175 Subwoofer selges

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS har en ny SB-serie på gang fra 10" til 16". Vet ikke når de kommer, men med tanke på kritikken til den forrige SB'en er det kanskje verd å vente å se/høre på disse.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk også ut jbl = JBL ES250P Subwoofer | Soundgarden (fåes for 3k fra netshop)

velodyne = Velodyne CHT-12Q Subwoofer | Soundgarden
    (meget kapabel musikksub som er på salg)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar og mange gode forslag folkens. Jeg skal se hva jeg kommer over/får lyttet til. Ingen som har noen ytterligere formening om plassering av suben?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •