REL Storm III - et bra bruktkjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

REL Storm III - et bra bruktkjøp?

Hei.

Jeg har fått tilbud om en REL storm 3 for kroner 3000. Er det et godt kjøp eller bør jeg styre unna? Den skal være i god teknisk stand.

Jeg kjenner ikke denne sub'en og har dårlig med kjennskap til sub generelt.

Den skal først og fremst brukes til film og muligens musikk. Fra 80-60hz og nedover kan jeg tenke meg.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    REL sine litt eldre ST modeller er glimrende som musikksub, legendariske faktisk når det komer til integrering med front høyttalerne. Det er vel også en av de få subs hvor man kan sette delefrekvensen lavere enn 40 hz. Bruker du den som musikksub kan du prøve med delefrekvens på ca. 30 hz, avhengig av plasering og dine høyttalere....desto høyere delefrekvens du bruker desto dårligere lyd får du gjerne, og du hører tydeligt hvor subben står plasert...
    Kjør dine høyttalere som du gjør nå, og la subben supplere de...
    Så ja, jeg ville kjøpt den....

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar.

Jeg har Diapason Adamantes III og Kentron senter. De er oppgitt til å spille ned til 40hz, men jeg har ikke gjort noen målinger.

Jeg har pløyd meg gjennom LOTR-triologien de siste helgene og har lagt merke til at i de mest høylytte scenene så er bassen noe buldrete. Jeg vil tro at å la en sub ta seg av disse frekvensene og de under vil gjøre lyden mer tight.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, subben vil sikkert hjelpe, men kanskje du har et problem med rommet i bassen, som de fleste av oss andre har.
    Om du vil filtrere dine fronter går det jo også, men fortsatt anbefaler jeg så lav frekvens som overhodet mulig.
    Stereophile testet den lille Strata III med et sett små høyttalere, og kom da frem til 27 hz som bedste frekvens hvor subben supplerte fronterne.
    Tekniske data på høyttalere er en pekepinn, mineer også oppgitt til 40 hz ca., men de spiller til 25 i mitt rom, så en del eksperimentering må til om du kjøper subben. Jeg vil egentlig tippe det er rundt 50 hz du har problemer, som alle andre....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •