lurer på om cv cls 15 og Harman kardon 3490 spiller bra ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation lurer på om cv cls 15 og Harman kardon 3490 spiller bra ?

Hjelp !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir nokk bra med lyd, men de kunne trengt endel mer effekt ja går fint til vanli bruk hos folk

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei:wink:

Det vil jo selvfølgelig komme lyd. Men kan virkelig anbefale deg noe sterkere.. Eventuelt Midgard, Rotel - Osv.. Hvis du er interessert i PA, så er CV sine egne effekter ett godt valg, eventuelt Carver eller Crown?

Den H/Ken klarer de fint til ett vis pungt, da den kan begynne og bli litt tungpusten. En 15" Fra CV krever enromt med strøm..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, har hørt en som har det og jeg syns det spillte bra, jeg trur jeg skal kjøpe efektforsterker også

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her må jeg nesten bryte hardt inn uten å trøkke på noen tær, hk 3490 bor det masser av krefter i, tror ikke noen av dere andre som har kommentert her aner det engang, hk er som kjent for å oppgi lav watt målinger, så 2 x 120 i 8 ohm skal man ikke le av, men watt er watt, og ikke tenk så mye på det, men stømstyrken i denne er rååå. og i forhold til 1 stk 272 har 3490 mere å gå på

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men det må da være grenser hvor sterk den er. Skal han spille grisehøyt, får han langt ifra den lyden han hadde fått med en 2 dobbelt så sterk forsterker..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    her må jeg nesten bryte hardt inn uten å trøkke på noen tær, hk 3490 bor det masser av krefter i, tror ikke noen av dere andre som har kommentert her aner det engang, hk er som kjent for å oppgi lav watt målinger, så 2 x 120 i 8 ohm skal man ikke le av, men watt er watt, og ikke tenk så mye på det, men stømstyrken i denne er rååå. og i forhold til 1 stk 272 har 3490 mere å gå på
    Midgard og Rotel som nevnes er ikke i samme klasse som HK uansett. Midgard Oberon 6.1 og Rotel RB-1091/1092 yter 600watt per kanal, begge kanalene drevet 20-20khz og det blir noe annet selv om HK er strømsterke greier.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Midgard og Rotel som nevnes er ikke i samme klasse som HK uansett. Midgard Oberon 6.1 og Rotel RB-1091/1092 yter 600watt per kanal, begge kanalene drevet 20-20khz og det blir noe annet selv om HK er strømsterke greier.
    Må dog huske at HK har en sound som passer CV bedre i de fleste CV ører! Med midard og ICEpower generelt, så er det mange som savner skikkelig party sound. Det gir HK'en . Tror det blir en grei kombo jeg, selv om jeg hadde vurdert HK 980 i samme slengen pga dens strømstryke.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er selvfølgelig ikke i samme prisklassen som Midgard/Rotel. Men den komboen vil jeg tro kommer til og spille bra da :wink:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett folk her inne anbefale Midgard og CV etter egen erfaring. Men D er jo nokså nøytral så hvis man er vant til den litt fetere AB bassen så kan man kanskje få inntrykk av at den er slank i bassen.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om man bruker midgard på cerwin så er det utrolig greit å ha en eq så man får justert inn litt mer party bass :P når vi har fest booster vi 10db på 30hz på en kompiss sine clsc215 med midgard 6.1 på. det spiller vilt. 6.1 drar til og med 2 par clsc215 uten nevneverdige problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    jeg vet den er kraftig ! har den selv men har ikke prøvd den på så mye

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte CLS15 med den nyeste forforsterkeren til nad, og 2x275BEE effektforsterkere, og dette trykka BRUKBART, og NAD'ene sleit ikke i det hele tatt selv ved øredøvende volum! Men dette koster like mye som Midgard gjør brukt, så EQ+Midgard Oberon 6-1= MOROSAMT, som dem sier herover ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:p

hva me bare hk 980 ???

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K 980 til CLS15 er ikke nok.

Jeg hadde en NAD C272 på XLS-15 når jeg hadde CV, å var ikke så høyt før den mistet kontrollen.

980, klarer det til vanlig bruk, men ikke det CV er laget for.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •