Har kjøpt PSB Imagine T høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt PSB Imagine T høyttalere

PSB Imagine T er mitt beste kjøp så langt. Med sjanse for ubehagelige kommentarer her vil jeg alikevel påstå at disse gir bedre lyd enn B&W 703. Altså mine gamle høyttalere.

Flere med erfaringer med PSB Imagine T her?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke de, men jeg hadde PSB Image T6 - disse hadde jeg i mange år, de du har er jo ennå bedre en de igjen, så det blir nok bra!

Gratulerer!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk . Er veldig fornøyd.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en feet høytaler, så forstår godt du er fornøyd med de
    Gratulere

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ->NightHawk<-
    PSB Imagine T er mitt beste kjøp så langt. Med sjanse for ubehagelige kommentarer her vil jeg alikevel påstå at disse gir bedre lyd enn B&W 703. Altså mine gamle høyttalere.

Flere med erfaringer med PSB Imagine T her?
    Artig å lese at du er fornøyd med PSB! Har ikke hørt Imagine T, men har god erfaring med merket. Gikk selv over til PSB (Synchrony Two) i fjor høst, og det er mitt klart beste høyttalerkjøp til nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken type musikk passer den best til? Har tenkt på den serien selv til mitt oppsett, ca 60/40 film/musikk. Men hører mest på pop, rock, techno etc, så litt usikker på hvordan den e på sånn type bruk ift Klipsch, som også e bra på film..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben! :-) Jeg kjøpte mine PSB Imagine T i Oktober(komplett sett med center og di-polare bakhøyttalere fra samme serie),og er enda KANONFORNØYD. Sinnsykt detaljert, men samtidig veldig laidback lyd. Disse høyttalerne trives bra med stortsett alt jeg mater den, og jeg hører på alt fra rock til listepop.

Driver disse med Onkyo 807 AVR, og Emotiva UPA-2 effekt på frontene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gått til det skrittet solgt mine gamle B&W 703. Er utrolig fornøyd med PSB og vurderer å utvide for å få full pakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ny her,men veldig gøy å se at flere har Psb høyttalere. Syns de låter helt fantastisk i hjemme kinoen min i stua. Etter at jeg hadde latt min Pioneer SC-lx82 gjøre jobben selv med å ordne godlyden,var d som en helt ny verden av detaljer og vellyd åpnet seg. Bruker dem mest til film. Har Image T6 som fronter,og Imagine til sentter og surround/bak,sammen med SVS PC 12 PLUS.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går du enda glipp av masse godlyd fram til du ordner deg Imagine fronter også ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også Image T6 front høyttalere, men har lyst til å bygge på med resten av settet, center og surround/bak.
    men er det da lurest og bruke Image S5 Surround eller Image B6 som bak høyttalere for eksempel? og hvordan plassere de best mulig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d var meningen at jeg skulle ha imagine fronter ja,men pga størrelsen på stua så må frontene stå helt inn til veggen og da blir d bare plynder med bassportene. derfor kjøpte jeg heller de nye T6 som har portene foran. kjøpte meg også blu-ray pioneer bdp 320,men ble litt skuffet,lyden er betraktelig daffere enn PS3. men bildet er jo helt topp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de image s5 er jo veldig plasseringvennlige,du kan ha dempå sideveggen rett til siden av hvor du sitter. de b6 tar jo litt mere plass og skal vel helst stå bak. lydmessig tror jeg d er lite forskjell,siden de tross alt skal brukes som surround/bakhøyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar

sånn situasjonen er i stua, så er det en hjørnesofa å sitte i, som er grunnen til at jeg stiller spørsmålet.
    Er det da best og ha den ene S5 høytalern på siden og den andre rett bak/eller over siden sofaen står inntill veggen?
    for hvis jeg har begge på veggen bak vil den ene stå nesten inne i et hjørne, hvor mye har det å si?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville helt klart hatt begge på hver sin sidevegg i ditt tilfelle. like langt ut fra bakveggen som du selv sitter. men d er min vurdering,sikkert andre mer drevne som kanskje har andre meninger

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Velkommen i klubben! :-) Jeg kjøpte mine PSB Imagine T i Oktober(komplett sett med center og di-polare bakhøyttalere fra samme serie),og er enda KANONFORNØYD. Sinnsykt detaljert, men samtidig veldig laidback lyd. Disse høyttalerne trives bra med stortsett alt jeg mater den, og jeg hører på alt fra rock til listepop.

Driver disse med Onkyo 807 AVR, og Emotiva UPA-2 effekt på frontene.
    Jeg lurer på å kjøpe resten av Image serien, har frontene nå. Tror du
    Onkyo TX-SR608B er nok for å drive det settet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jagus:
    Jeg ser jo at du er i akkurat samme situasjon som meg, med T6 Image front og Imagine centern og surround, tenker jo på den samme varianten. dumt at jeg ikke så det før :P
    men hva anbefaler du for å drive det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei allun

jeg har en pioneer sc-lx82 receiver. ble fortalt at pioneer og psb er en god match,og jeg syns det låter bra. men jeg tror de høyttalerne passer sammen med de fleste receivere,mulig at du må opp i litt middels prisklasse for å få d den helt supre lyden. Altså fra 10 000 og oppover.......men som sagt,jeg har en dyr en og den matcher bra. for meg stod d mellom pioneer og yamaha. valget falt på pioneer pga at jeg har pioneer tv. jeg så forresten en test av psb høyttalere i et Hjemmekino fra i fjor,og der hadde de nevnt receivere som passet godt sammen med disse høyttalerne. Tror de fleste kjente merkene var med der. husker dessverre ikke hvilket nummer d var.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar Jagus

jeg har ikke helt budsjett til en reciever til 16 lapper, hehe, men jeg tviler ikke på at det ville gjort susen
    jeg har vært i tvil om Onkyo 608 vil være i stand til å dra hele Image serien på en god måte, men det er jo en reciever til 5000 kr også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, så en test av den i siste Hjemmekino og tror den onkyoen vil klare d greit. Blir spennende å høre resultatet om du kjøper den.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •