Har kjøpt PSB Imagine T høyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Image serien vil den klare greit, men Imagine serien ville jeg kostet på en større forsterker. Nettopp for å få mer av potensialet ut av de.

For dere som ikke tok den. Image serien er IKKE det samme som Imagine serien. Imagine er en dyrere og bedre serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg lurer på å bi-wire fronthøyttalerne mine, Image T6. Noen her som har erfaringer med bi-wiring, er det en fordel?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg at bi-wiring ikke har noen lydmessig fordel, og jeg hadde ikke kjøpt nye / ekstra sett kabler bare for å bi-wire.

Men skal du ha deg nye kabler likevel, så er kanskje prisen for bi-wire verdt det med tanke på "eierglede"..?

Bi-amping, derimot, det kan være en fordel.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår godt at eiere er fornøyde med PSB høyttalere. Det er bare å se på målingene som er gjort i tester hos Stereophile. Veldig god frekvensrespons og da låter det som oftest også veldig bra.
    Stereophile: PSB Imagine T loudspeaker
    Stereophile: PSB Synchrony One loudspeaker

Overall, PSB's Imagine T demonstrates superb measured performance that lives up to its pedigree.—John Atkinson

The PSB Synchrony One offers superb measured performance, as I have come to expect of Paul Barton designs.—John Atkinson
    At de fungerer så godt med mye elektronikk er et veldig godt tegn og indikerer at de er tunet nøytralt. Slik det bør være.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Psb imagine t

hiver meg på denne tråden jeg også.fikk nylig(8/10-2011) et par psb imagine t i hus og fy fader for en knall høyttaler dette er,de låter faktisk ganske bra rett ut av eskene men etter ca 30 timer med innspilling har lyden blitt betraktelig mer åpen og dynamisk men er jo ikke så rart.gummi opphengene blir jo mykere og mykere med tiden.jeg bruker en nad m3 på disse og vil si at denne matcher psb perfekt,de er jo glad i en strømsterk forsterker.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PSB Image T6 : Erfaringer og inntrykk ?

Hei

Noen her med god erfaring fra disse høyttalerne?
    Har fått med meg at disse har gjort det meget bra i diverse tester rundt om og ofte blir beskrevet som gode all-round høyttalere som også spiller langt over prisen de koster. Annet som også blir trukket fram er bassen.
    Ut ifra beskrivelsene jeg leser og har funnet fram til kan det se ut til at dette er en høyttaler som kunne passet meg.
    Er som sagt ute etter en all-round høyttaler da musikksmaken min er meget variert, hører egentlig på "alt" utenom klassisk, opera og jazz tenker jeg.
    Men, jeg har et sterkt hovedfokus på Rap (år 95-2005), R&B, EuroDance/Techno, Rock (Metallica, Def Leppard, Guns N Roses) og dagens "listepop" (Rihanna, David Guetta, Akon).
    Utifra disse kriteriene ønsker jeg en høyttaler som passer overnevnte sjangre godt, ønskelig med en Mid-Bass spesielt, og høyttalerne bør være relativt "lettdrevne". En annen høyttaler jeg kjenner godt og synes passer musikksmaken min godt er B&W 683, men denne er uaktuell pga. den er såpass "tungdreven" og krever for mye av forsterkeriet for å komme til sin rett etter min smak.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikker selv på 'PSB Imagine T' om dagen. Ikke bare ser de flotte ut(spesielt i Black Gloss!)

Og leser man testen på Lyd & Bilde: PSB Imagine T | Lyd & Bilde
    Så kan man trygt si at de frister.

Synd da det ikke er lett å få til en lytte test først. Eneste stedet er vel hos bassbrothers.no sin egen butikk på vestlandet: PSB Imagine T Tower - Bass Brothers AS

Kanskje "lure" fruen til å ta en ferietur der i påsken?

Hadde vært fint å høre litt tilbakemelding på hvordan de gjør seg på filmtitting for de som har dem.

PSP Imagine T2 virker også flotte!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har psb hos stereofil i oslo, ved "grensen 9". ikke for lang tur med tog fra lillehammer.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    de har psb hos stereofil i oslo, ved "grensen 9". ikke for lang tur med tog fra lillehammer.
    Vet du om de har Imagine serien og ikke bare Image serien slik andre selgere har?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke vært i butikken, men de står iallefall på nettsiden..(Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!) send de en email og hør

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar og slår på tråden til de i morgen. Takk for tipset!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •