Dynamiske høytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Husk at det er forskjell på trøkk (lydtrykk og ofte ekstra nivå i bassen) og dynamikk. Det er to forskjellige ting som mange blander. Så det spørs hva du er ute etter. Flere av de høyttalerne folk nevner går etter min mening ikke under kategorien dynamiske. Dynamikk har med evnen til start og stopp eller hurtighet.

Det finnes mange hornhøyttalere. En av de jeg selv synes er veldig spennende er Earl Geddes sine horn. Flere som sier dette er noe av beste de noen gang har hørt helt uavhengig av pris. Prinsippet er store stativhøyttalere sammen med flere subwoofere og bruk DSP Antimode eller en Behringer til integrering. De må bestilles fra statene. Prisene er oppgitt pr. høyttaler:
    Loudspeakers

Og her er noen andre hornhøyttalere:
    Aspara Accoustics
    Stereolab - Beauhorn
    Voxativ Loudspeakers

Av aktive høyttalere har du f.eks Adam, Dynaudio, Genelec og Mackie. Adam selger med fin finish, mens de andre er proff høyttalere uten finér.
    http://midgardaudio.no/homeaudio/pri.../Prisliste.pdf
    Klipsch høytalere og da spesielt Heritage serien er jo høytalere med enorm Dynamikk,la scala er vel en av verdens råeste på akkurat dynamikk,dette er noe Klipsch kan bedre enn de fleste andre til en grei pris...

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisgruppen du sikker etter?

De dyrere klipschene er meget dyre(alt er relativt).

Det er jo mange alternativer hvis man ser etter merker som er mere brukt utenfor norge. Von shneichert, Piega, Mission. Alle har gode høytalere med bassrefleksen på forsiden.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Klipsch høytalere og da spesielt Heritage serien er jo høytalere med enorm Dynamikk,la scala er vel en av verdens råeste på akkurat dynamikk,dette er noe Klipsch kan bedre enn de fleste andre til en grei pris...
    helt enig. og til musikk er det MYE å hente på plassering OG ikke minst riktig elektronikk! så er stereo første prioritet, prøv å test ut Klipsch på rør, det roer horndiskanten en del, samt dynamikk og råskapen til Klipsch fremdeles er der, morro - men behagelig å høre på!

og ja, La Scala er helt sinnsyke, min absolutte drømmehøytaler til "normal" pris... (hvem sa normal....)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    helt enig. og til musikk er det MYE å hente på plassering OG ikke minst riktig elektronikk! så er stereo første prioritet, prøv å test ut Klipsch på rør, det roer horndiskanten en del, samt dynamikk og råskapen til Klipsch fremdeles er der, morro - men behagelig å høre på!

og ja, La Scala er helt sinnsyke, min absolutte drømmehøytaler til "normal" pris... (hvem sa normal....)
    Ja helt enig, en utdatert teknologi fra 1930 tallet er enda noe som kan ansies å gi mye dynamikk(rør). Nei IMO: Noen høytalere med skikkelige diskanter(ADAM, Piega, Nye Monitor Audio) og en klasse AB forsterker med høy klasse A drift...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Ja helt enig, en utdatert teknologi fra 1930 tallet er enda noe som kan ansies å gi mye dynamikk(rør). Nei IMO: Noen høytalere med skikkelige diskanter(ADAM, Piega, Nye Monitor Audio) og en klasse AB forsterker med høy klasse A drift...

for all del, det var altså ikke klipsch som er dynamisk, mens rør ikke roer ned diskanten..

smakssak, jeg hadde nok ikke valgt det samme som deg ser jeg, forsterker ja, høytalere - neppe...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg setter virkelig pris på de eldre hornhøytalerne fra klipsch, å jeg setter pris på rørforterkere. Var seriøst ikke meningen å være in-your-face.

Men det er bare et lite faktum at rørforterkere har sine positive sider med høytalere som trengs å roes ned. bare et lite faktum.

Det er mye å hente på å justere anlegget skikkelig tho. Men lurer på hvorfor trådstarter er missfornøyd med sine klipscher enda, de skal da være tilstrekkelige.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, til film er de mer enn tilstrekkllig men savner detaljene og de klare kvinne vokalene når jeg hører på musikk.
    Ja jeg hørt at klipsch er en god match med rør men det finnes jo ikke rør-suroundforsterkere ennå.
    Dessverre går det ikke ann å gjøre noe med plasseringa av høytalerene.

Jeg hadde tenkt på ett par høytalere til under 10 000,-
    Til høsten er jeg ferdig med alle utgiftene til hagen så da blir det ett rent hifi-annlegg så da er hele problemet løst. Er bare det at det er så lenge til og jeg er urolig i hifi-hjertet mitt.

Jeg har foresten ikke hatt noen rørforsterker i hus ennå men trur nok at det kommer snart.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Åja, til film er de mer enn tilstrekkllig men savner detaljene og de klare kvinne vokalene når jeg hører på musikk.
    Ja jeg hørt at klipsch er en god match med rør men det finnes jo ikke rør-suroundforsterkere ennå.

Til høsten er jeg ferdig med alle utgiftene til hagen så da blir det ett rent hifi-annlegg så da er hele problemet løst. Er bare det at det er så lenge til og jeg er urolig i hifi-hjertet mitt.

Jeg har foresten ikke hatt noen rørforsterker i hus ennå men trur nok at det kommer snart.
    Kan du ikke prøve en rørforsterker som effekttrinn da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped

jeg bruker en intergrert rørforsterker som effekt på film koblet til en onkyo receiver og til musikk så er det kun rørforsterkeren som er i bruk...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    jeg bruker en intergrert rørforsterker som effekt på film koblet til en onkyo receiver og til musikk så er det kun rørforsterkeren som er i bruk...
    Ja det er jo en ide. Må du koble over hver gang eller har den en sånn home theatre inngang?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •