Høytalere i budsjettklassen.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere i budsjettklassen.

Er interessert i å kjøpe meg et lite anlegg. Er i utgangspunktet kun interessert i stereo. Er veldig usikker på hvilket merke og modell jeg skal velge. Spiller en del fjortissmusikk, samt en del pop/rock. Ikke så mye av ytterpunktene, type metal eller klassisk/opera.

Budsjett er maks 3000 for høytalere. Trenger ikke være gulvstående. Kan forsåvidt også være brukt.

Noen som har noen tips, eller gjerne noen å selge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å skjele til hva slags forsterker du har: Hva med Dali Blue 2002? Det er en arvtaker til mange gode stativhøyttalere i budsjettklassen fra Dali. Min første kjøpehøyttaler (fikk noen gratis brukte før det) var en Dali 2A. En lukket konstruksjon som er en av forfedrene til Dali 2002.

Dali Blue 2002 går vesentlig dypere i bassen enn man skulle tro, og er et godt valg. Har ikke fått hørt Dalis nye Concept-serie, så det er mulig det er noen gode der også...

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bygge høyttalere? Stativ modellen av BEL høyttaleren kommer sikkkert til å koste under 3k....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dali Blue 2002 går vesentlig dypere i bassen enn man skulle tro, og er et godt valg. Har ikke fått hørt Dalis nye Concept-serie, så det er mulig det er noen gode der også...
    ja, jeg ble svært overrasket over den gode bassen i mine, så der ljuger størrelsen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Cerwin Vega CLSC-10, til faktisk det meste. Spørs kanskje litt på hvilken forsterker du vil bruke, men det er hvertfall solide og gode høyttalere, som rocker noe sinnsykt. Tviler faktisk på at du finner bedre høyttalere til den prisen, men du bør jo høre de først da, ettersom de nok ikke er av de mest "nøytrale" der ute. Får de for 3000 på hifiklubben (nettbutikken).

EDIT: Hvis anlegget skal være lite så er det kanskje ikke så godt valg, clsc-10'ene viser seg ganske godt fram i stua her for å si det sånn. Uansett, kan kanskje være verdt å vurdere de, lydmessig så har ikke jeg hørt noe bedre for 3000 hvertfall...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyttet på concept/blå i dag.. concept trekker det lengste strådet. gode høyttalere, fleksible, fine...
    du klarer fint å legge til 500kr på f.eks concept6. bare å droppe fyllehelga på lørdag!

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    bare å droppe fyllehelga på lørdag!
    Fyllahelga går vell over ein 2-3 dagars periode vell einis? :wink:

Vil tru at consept forslaget ditt er meget bra ja..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    lyttet på concept/blå i dag.. concept trekker det lengste strådet. gode høyttalere, fleksible, fine...
    du klarer fint å legge til 500kr på f.eks concept6. bare å droppe fyllehelga på lørdag!
    Interessant. Har egentlig regnet med at Concept-serien var mer forfinet i diskanten og mellomtonen, men har ikke fått hørt dem. Hvordan synes du de fungerte i bassen sammenlignet med blå-serien?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •