Kinohøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kinohøyttalere

Hei, alle sammen!

Har endelig fått huskjøpet i hus, og driver og planlegger hjemmekino. Siden jeg ikke vet budsjettet enda så er det på et generelt grunnlag, og så vil jeg høre litt med dere om høyttalere.

Dette blir en dedikert kino, så jeg tenker at design ikke er nøye. Har lyst på lydtransparent duk, men jeg har LCD-pj, så kanskje det ikke er så lurt?

Har lyst på kinohøyttalere, og har snust på Klipsch og JBL, men hvor mye forsterker trenger de. Ja, det er bedre med mer effekt, men evt fram til jeg får råd til effekttrinn. Jeg har en Marantz 8002 som får jobben i hjemmekinoen foreløbig.

Cinemarillion

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjet? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei!

Marantz sr8002 er en kjempe god reciever. Denne gjør jobben den! Du trenger i utgangspunktet ikke mer effekt for å få grei lyd, men dersom du f.eks legger til en Emotiva 5 kanals effekttrinn vil selvfølgelig dette hjelpe noe..

Emotiva Audio: Audiophile Quality Multi Channel Amplifiers, Stereo Preamplifiers, Audio/Video Processors, and Award Winning Speaker Systems At Direct Prices eller brukt torget her på avforum.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wasted:
    Veldig usikkert. Det spørs hva snekkern skal ha for alt det andre som må gjøres på huset, og som må prioriteres over eller likt med kinoen.

Spørsmålet er egentlig å se bort fra budsjett og høre om kombinasjon forsterker og høyttalere er bra nok, eller om det ikke er noen vits uten 5 ekstra effektkanaler (noe som antagelig går ut over budsjettet uansett i første omgang).

vodrup:
    Takk for svar.

C

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Klipsch THX ultra 2 bak Dreamscreen HD Ultra v2. Det funker knall.
    Kjører det på en Denon AVR 4308. Kunne nok sikkert hatt litt mer effekt, men det holder fint følge på referansenivå.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de høyttalerne er ikke for tungdrevne for forsterkeren, forstår jeg det som.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de er tvert imot svært lettdrevne, i betydningen at de har høy følsomhet. Derimot har de nok en ganske vanskelig impedanskurve, så de setter forsterkere på prøve. Men de er ikke på noenmåte skarpe og ubehagelige som noen klager på på Klipsch.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsh er jo litt kongen av hjemmekino høytalere, spes om du ser på en grei prisklasse så har du nok vanvittig gode høytalere der, så Klipsh trur jeg nok du seriøst bør vurdere ja
    Skal du i framtiden bygge ut med effekforst. så er de jo i utgangspunktet ikke noe problem da

spørs budsett, plass osv da...
    Har jo pakker i de fleste prisklasser om du skal ha hele sett:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •