Klipsch RF-3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33

Tråd: Klipsch RF-3

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    syntes det var ganske bra lyd til kun å ha en middels receiver. hører folk anbefaler rør til disse, men hvordan er det det fungerer sammen med surround?som en vanlig effektforsterker(oppkobling tenker jeg på)

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er temmelig lettdrevne. Voldsom høy følsomhet på Klipsch. Rør er magisk på Klipsch, men det er begrensa på hvor høyt du får spilt deretter. Det er nettop derfor jeg kjører Transistor. Hørt mange også anbefaler Parasound til disse. Jeg har hørt parasound på Klipsch kun en gang i en kort seanse, så jeg fikk ikke noe spesielt inntrykk.

Da må du ha monoblokker isåfall. Jeg har ikke så veldig greie på rør, men har da vært borti noe som kjentfolk har hatt. En jeg kjenner har 2xrør monoblokker, men han hører kun på musikk. Du kobler også disse opp på akkurat samme måte som en vanlig transistor og ICE forsterker. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så på parasound, virket ikke så ille. grei pris på noe av det også. leste at de skal være ganske strømsterke, så holder sikkert med noen av de minste til mine rf-3. kjører resten av HT på receiver og frontene på den.
    AVshop.no / Parasound New Classics 275 2-kanals Effektforsterker Sort/Silver

så også litt på denne:AVshop.no / Crown DSi 1000 THX Effektforsterker m. DSP 275Wx2 i 8Ohm
    er vel balansert også, hva nå det betyr..hehe er litt grønn på dette

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crown har jeg ikke noe erfaring med, men Paraound skal være brukbart på Klipsch etter det jeg har lest her på forumet iallefall! :-)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    De er temmelig lettdrevne. Voldsom høy følsomhet på Klipsch. Rør er magisk på Klipsch, men det er begrensa på hvor høyt du får spilt deretter. Det er nettop derfor jeg kjører Transistor. Hørt mange også anbefaler Parasound til disse. Jeg har hørt parasound på Klipsch kun en gang i en kort seanse, så jeg fikk ikke noe spesielt inntrykk.

Da må du ha monoblokker isåfall. Jeg har ikke så veldig greie på rør, men har da vært borti noe som kjentfolk har hatt. En jeg kjenner har 2xrør monoblokker, men han hører kun på musikk. Du kobler også disse opp på akkurat samme måte som en vanlig transistor og ICE forsterker. :-)
    Unnskyld meg men med rør så kan du spille ubegrenset høyt med en normal rørforsterker...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joooho
    syntes det var ganske bra lyd til kun å ha en middels receiver. hører folk anbefaler rør til disse, men hvordan er det det fungerer sammen med surround?som en vanlig effektforsterker(oppkobling tenker jeg på)
    Hei jeg kjører på en onkyo reveiver til film og en copland rørforsterker til musikk,den styrer også frontene under filminnspilling.
    Mange rørforsterkere der ute som vil passe dine høytalere perfekt og det er ingen problemer med effekt,husk og ikke heng deg for mye opp i watt.
    Med rør så får du en mellomtone/diskant som de fleste transistorer ikke er i nærheten av og bassen henger med helt ned.

På den ene forsterkeren men har jeg pre out som du kobler inn på receiver.På min andre så kobler jeg inn på tape out men der må du huske på hvor volumhjulet stod under kalibrering og da er det null problem så du kan bruke enten en ren effekt forsterker eller en intergret.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound Halo A23 fungerer veldig bra hos meg, den har ingen problemer med å holde full kontrol på RF-3 uanstt hvor høyt jeg spiller, fint åpent lydbilde, og bass jeg kjenner godt i bryskassa
    Testet noen Vincent blokker en gang, mange som anbefalte disse, men det ble ikke fin lyd, de hadde ikke det luftige, åpene og varme lydbildet som Parasounden har, så de passet ikke hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ble jeg litt klokere:-D takk for svar

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joooho
    da ble jeg litt klokere:-D takk for svar
    På lang vei enig med Eddie her, men her må også musikksmak og lydpreferanser tas i betraktning. Noen liker den varme og deilige klangen til rør, mens en hjemmekino, metall og elektronika fanatikere liker mere "vreng". Rør kan av mange oppfattes som for snilt i likhet med at endel synes at transistor "mangler noe". Dette må du nesten finne ut av selv. Kjører ei delt løsning for å kunne utnyttet rørenes egenskaper oppover og transistorenes i bunnen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ikke fått gode nok opplevelser eddie. Jeg syntes det spilte rett og slett kleint når man dro på skikkelig :-( Dette var også noen blokker til sikkert 20K stk. Men jeg har ikke noen spesielle erfaringer med rør, så det var nettop derfor jeg utga MINE erfaringer fra rør :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Da har jeg ikke fått gode nok opplevelser eddie. Jeg syntes det spilte rett og slett kleint når man dro på skikkelig :-( Dette var også noen blokker til sikkert 20K stk. Men jeg har ikke noen spesielle erfaringer med rør, så det var nettop derfor jeg utga MINE erfaringer fra rør :-)
    hehe den er grei matching er alt men hvilke blokker kjørte du på?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blokkene som ble brukt var jeg usikker på, men fy flate for en vekt. Kødder ikke om hver blokk veide opp mot 30-35 kg stk. Men han hadde jo kabler tynne som flis da, men ja.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men sånn btw. Jeg har jo RP-3. Fått tilbud om å bytte mot RF-3 MKII. Lurer litt på hvordan det kan bli..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •