Hva bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bør jeg kjøpe?

Jeg har i utgangspunktet ingen peil på hifi. Skal bruke i underkant av 10000.- kr på forsterker, to høytalere og kabler. Hva anbefaler dere og hvor kan dette kjøpes?

( Har forresten bla hørt på dali høytalerne til hifi klubben, concept 6 serien el noe i den duren, er det ett bra kjøp?)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til avforum, espinho!

Med en så åpen spørsmålstilling vil du få vanvittig mange og sprikende svar. Jeg ville vel sagt at du bør bruke 5000-6000 på høyttalere og 3500-4000 på forsterker. I denne klassen trenger di ikke vanvittig dyre kabler. Gå for høyttalerkabler til rundt 50 kroner meteren (f.eks. Supra Rondo 4x2.5mm²), så blir ikke det en alvorlig utgift.

Du kan kanskje si noe om hva slags musikk du liker å høre på og hva slags rom utstyret skal plasseres i, så blir det lettere å foreslå noe som passer for deg. Dali-høyttalere er generelt sett helt greie kjøp. Det er også et høyttalermerke som lager gode høyttalere til allround-bruk. Begynte selv med et par Dali-høyttalere en gang i tiden (har dem faktisk lagret i kjelleren ennå...)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får inntrykk av at den gjengse oppfatning på forumet når er at hvis du skal ha et skikkelig nybegynneranlegg kjøper du deg Concept og Yamaha. Det kan være noe i det. :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er definitivt ikke mitt førstevalg for stereo. Jeg deler heller ikke oppfatningen om at Yamaha og Concept er noen generell anbefaling.

Min klare forsterkerfavoritt i stereoklassen, pris 3000 - 4000 er NAD C320BEE

Når det gjelder høyttalere, så har du i overkant av 6000 kroner igjen. Min favoritt blir da DALI Suite 1.7

Med disse to har du høykvalitetslyd for alle typer musikk. Men det kommer sikkert flere forslag etterhvert. Har akkurat en artig kombinasjon av Marantz og Audio Pro hjemme. Tror dette kan være en fin kombinasjon lydmessig, men det kommer jeg tilbake til. Får du sjansen, kan du jo forsøke å lytte om Audio Pro Black Diamond er noe for deg. Den har akkurat kommet i en oppgradert versjon.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum, falt meg ikke inn at det var snakk om stereo og ikke surround. Må slutte å stå opp så tidlig. :?

Støtter forslaget om NAD til stereo i den prisklassen. Mulig du også kan finne noe Arcam eller Rotel hvis du kikker litt på bruktmarkedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset roffo! Hører for det meste på akustisk+ pop og rock. Anlegget skal stå i en stue på 20 kvm. Har ikke behov for enorme basselement. :?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espinho
    Takk for tipset roffo! Hører for det meste på akustisk+ pop og rock. Anlegget skal stå i en stue på 20 kvm. Har ikke behov for enorme basselement. :?
    Med både akustisk og pop og rock og uten behov for voldsom bass, så tror jeg kombinasjonen NAD 320BEE og Dali Suite 1.7 blir bra.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter det forslaget.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med brukt? f.eks HK 670 er mer seriøs enn en nad bee. eller en rotel 972 kanskje, om du finner den :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •