Vurdert bytte av høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurdert bytte av høytalere?

Hei , Ser att mange selger unna høytalerne sine for og kanskje prøve noe nytt (Alltid gøy det); ) Noen har høytalere som ikke helt passer inn i rommet! Har lurt litt på hvorfor kanskje ikke flere bytter likt mot likt + - noen kroner begge veier ? Stort sett salg og lite generelt bytteforslag som går igjen synes jeg.. Flere som har noen meninger om det? Begge parter ville kanskje spart noen kroner også? Bare en tanke som slo over meg

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt mot brukt, eller brukt mot penger som så investeres i brukt - det blir egentlig hipp som happ rent pengemessig. Man bruker jo penger som mål på hva de brukte tingene man eventuelt bytter er verdt. Har jeg et par høyttalere til - la oss si - 8.000 kroner og får lyst til å bytte dem mot et par til 4.000 kroner, skal jeg uansett ha de 4.000 kronene i mellom.

En annen sak er at mye av det som skjer når man bytter og oppgraderer seg, skjer i en slags enveiskjøring. Man starter med noe billig, og kjøper seg etterhvert noe dyrere. Og enda litt dyrere ved neste korsvei. Byttehandel forutsetter jo på en måte at noen bytter mot strømmen - eller bytter seg tilbake.

Min vurdering er at byttehandel på mange måter begrenser mulighetene. Ved et rent salg - eller kjøp - treffer man et større publikum og gjør som regel en raskere og smidigere handel.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Brukt mot brukt, eller brukt mot penger som så investeres i brukt - det blir egentlig hipp som happ rent pengemessig. Man bruker jo penger som mål på hva de brukte tingene man eventuelt bytter er verdt. Har jeg et par høyttalere til - la oss si - 8.000 kroner og får lyst til å bytte dem mot et par til 4.000 kroner, skal jeg uansett ha de 4.000 kronene i mellom.

En annen sak er at mye av det som skjer når man bytter og oppgraderer seg, skjer i en slags enveiskjøring. Man starter med noe billig, og kjøper seg etterhvert noe dyrere. Og enda litt dyrere ved neste korsvei. Byttehandel forutsetter jo på en måte at noen bytter mot strømmen - eller bytter seg tilbake.

Min vurdering er at byttehandel på mange måter begrenser mulighetene. Ved et rent salg - eller kjøp - treffer man et større publikum og gjør som regel en raskere og smidigere handel.
    Den ser jeg Ulf-B 8-)

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bytta høyttalere 3 ganger allerede ;-) Nå er jeg nogen lunde fornøyd også, men det blir jeg jo aldri Hva er det du har da? :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •